نقش شاتون و پیستون خودرو و نشانه های خرابی

به جهت امداد نمودن به در دست گرفتن پیستون عمده پیستون ها را طوری تراشکاری می نمایند که اتاقک آن ها اندکی بیضوی

توسط FARDAALEFBA در 16 دی 1400
به جهت امداد نمودن به در دست گرفتن پیستون عمده پیستون ها را طوری تراشکاری می نمایند که اتاقک آن ها اندکی بیضوی رخ شود . 2- گنبدی : مرحله بالای پیستون زیر گنبدی شکل می باشد. قطر پیستون صحیح به اندازه سیلندر است.سرسیلندر و سرپیستون محوطه اتاق احتراق را تشکیل می دهند.پیستون حرکت رفت و برگشتی داراست و به علت فعالیت جور پیستون در میل لنگ به حرکت دورانی تبدیل می شود، او‌لین کار پیستون این می باشد که یک مرحله متحرک را که از اطرافش گاز نتواند نفوذ کند، تشکیل دهد تا مواد اساسی درجه حرارت و فشار بسیار بتوانند منبسط شوند، هماهنگ مهم این عمل انتقال فشار نیروی گاز به مدل هست که آن نیز به نوبه خود حرکت را به میل لنگ انتقال می دهد.این انتقال حرکت از دسته پیستون به میل لنگ متناسب اهمیت زاویه مدل پیستون کلیدی جدار سیلندر است. زمانی این نقص‌ پیش آمده از بزرگی سر شاتون باشد باید بیرینگهای میل لنگ و بخشهای نشت بندی کننده را هم تعویض کرد. فضای در بین پیستون و سیلندر، مهم استفاده از رینگهای پیستون که در شیارهایی بر بر روی مرحله خارجی پیستون قرار میگیرند، آببندی می گردد تا از نشت هوا وسوخت به بیرون از سیلندر و نشت روغن به داخل آن پرهیز شود. این ایراد زمانی پیش میآید که مایع خنک کننده از واشر سرسیلندر نشت کرده باشد و مایع خنک کننده به درون محفظه احتراق وارد شود و این موجب شکسته شدن آلومینیوم و ترک میل کردن آن میشود، در زمانهای شدیدتر قابلیت و امکان داراست سبب ساز خوردگی کناره سرسیلندر و بخش مربوطه در سرسیلندر شود، چنانچه مایع نشت کرده کم باشد به صورت یک لکه سیاه ریز بر روی واشر سیلندر مشخص و معلوم میشود. بخش اثبات محیط احتراق سرسیلندر نام دارد. رینگ های پیستون علاوه بر فشرده نمودن مواد احتراق در بالای پیستون ، مانع رخنه روغن روانکار از ذیل پیستون به باطن محفظه احتراق نیز می شوند ، در غیر این صورت ، روغن موتور به داخل محیط احتراق شکافت کرده و سبب ساز روغن سوزی موتور اتومبیل می شود. وقتی که سوخت و ساز موتور و شمع به شکل درست انجام شود، لکه قهوهای برروی پیستون تشکیل میشود که در موتورهای دیزلی به رنگ شکلاتی است، همین رنگ نشاندهنده این می باشد که مخلوط سوخت و اکسیژن به رخ صحیح و صحیح در گوشه و کنار احتراق وارد می شود و همین رنگ براثر پیستون موتور سیکلت حرارت پدید میآید. نیمه بالای یاتاقان ها به قطعه موتور کارگزاری می باشد و نیمه تحت در محیط های یاتاقان ها اهمیت که به قطعه موتور پیچ شده اند قرار دارد. همین قطعه اصلی انجام حرکت رفت و برگشتی درون حفرههای سیلندر ایفای نقش میکند. کمتر تراز تماس پیستون و دیواره بوش یا این که سیلندر و در سرانجام کمتر اصطکاک و فرسایش همین دو. بوش پیستون یکی از از مهمترین لوازم یدکی اتومبیل محسوب می‌شوند و از خرابی موتور خودروی موردنظر، به شدن پیشگیری می نماید براین اساس کارایی آن از اساسی فوق العاده بالایی برخوردار است. پیستون بیضی صورت هنگامی گرم شودبه وضعیت دایره ای تمام درمی آید.برای سهولت حرکت پیستون درسیلندروجلوگیری ازگیرکردن آن دراثرانبساط درسیلندر،لازم است لقی پاره ای فی مابین پیستون وسیلندر پیشبینی شود.دراین مسافت کم،قشرنازکی ازروغن قرارمیگیرد وفاصله راپرمیکند.ضمن آنکه اصطکاک ایجادشده راتقلیل میدهد،ازسایشسریع آن دونیز می کاهدو موجب تبادل حرارت میگردد.مقدارلقی پیستون درحالت سردبودن موتور،زیادتراست،ولی باگرم شدن موتور پیستون سریعتر انبساط پیداکرده،لقی آن باسیلندر کمترمیشود.علت انبساط بیشترپیستون دوعامل است:یکی گرمای بیشتری که به پیستون تاثیرمیکندودیگری ضریب انبساط زیادترپیستون آلومینیمی نسبت به سیلندر چدنی.پیستونهای بیضی شکل که به جهت جلوگیری ازچسبیدن پیستون به سیلندر(گریپاژ)ساخته میشودبا بعد ها خاصی طرح میگرددبطوری که قطرپیستون که درمحور تکیه گاه گژن پین قرارداردبه ترازو 0/15 میلیمتر ازقطردیگرکوچکتراست وقطرپیستون درروی محور45 جايگاه ای نسبت به محور0/075 میلیمتر،کوچکترازبزرگترین قطرپیستون است. در مواردی در راستای گژنپین قطر پیستون را کمتر در لحاظ می گیرند تا پیستون در شرایط سرد کمی متمایل به بیضی شود تا این که در دما های بالا پیستون موقعیت گرد به خویش بگیرد. حیاتی وارد شدن نیرو به پیستون، پیستون فشرده شده و مجدد به شرایط نخستین خود بر می گردد. زیر فشار قرار گرفتن آب رادیاتور و خارج شدن کلیدی فشار مایع از لوله و سرریز شدن آن نشانه وجود نشتی در واشر سرسیلندر است که معمولا برای برطرف نمودن آن بایستی واشر سرسیلندر را ردوبدل کرد و همینطور نیاز می باشد که سطح تحت سرسیلندر را هم تراش دیتا شود و قسمت بالایی آن و روکش مجدد نیز شود. در همین حین که سوخت هم مضاعف متراکم شده و نیز دوچندان داغ , شمع موتور جرقه زده و بنزین یا گاز موجود در سرسیلندر و سر پیستون را منفجر میکند , پیستون نیسان دیزل در این شرایط همین انفجار پیستون را به طرف ذیل هل دیتا و سبب ساز چرخیدن میل لنگ می شود . هنگامی موتور روشن هست پیستون و حلقه ها روی لایه ای از روغن حرکت می نمایند که همین مسافت را پر کرده است.اگر خلاصی پیستون خیلی ناچیز باشد،در عاقبت اصطکاک وسایش شدید،توان موتور کاهش می یابد.در این وضعیت ممکن می باشد پیستون به جداره سیلندر بچسپد و به اصطلاح گریپاژ کند.اگر خلاصی پیستون بیش از حد باشد سبب ساز زدن پیستون در کورس توان می شود. به جهت اشخاصی که هر مدل نگرانی در آیتم دقیقا چه جایی و همچنین هدایت در آیتم چگونگی استعمال از piston 60mm berapa cc ، شما شاید می توانید اصلی ما در کاغذ وب تماس بگیرید.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن