"ما در حال جنگ رفقا: زنان خدمه پرواز که به انجام ماموریت های ویژه در طول جنگ ویتنام

منn زمستان سال 1968 یک بوئینگ 707 و سنگین با سربازان آمریکایی و کیسه های بدن در زمان دور از آتش ضد هوایی بلافاصله پس از برخاستن از Tan Son Nhut پایگاه هوایی در سایگون. در یک بار یک راست موتور پشت سر هم به شعله های آتش. آن وسط انتقادات توهین آمیز که هماهنگ Viet Cong حملات زد آمریکا تاسیسات در ویتنام جنوبی. یک GI نشسته بال خال خال موتور آتش در خارج از پنجره و جلب توجه یکی از stewardesses گیل لارسون و سپس 25 که توپ رو به جلو برای هشدار به کابین خلبان خدمه.

مهندس پرواز شتافت به داخل کابین به بازرسی. به عنوان لارسون به یاد می آورد planeload از GIs شد unimpressed, "پرداخت بدون توجه به فاجعه در خارج از کابین ویندوز". پرواز بود تغییرمسیر از آن مقصد اصلی – برخی از نقطه تعطیلات در اقیانوس آرام: شاید هنگ کنگ بانکوک و توکیو هیچ کس به یاد در حال حاضر – و به جای پرواز به پایگاه هوایی کلارک در فیلیپین. این 707 بود که اولین نسل از راه دور جت با موتورهای چهار اما آن می تواند پرواز در فقط سه. در یک اقتصاد پیکربندی آن می تواند حمل 180 GIs.

لارسون و هم اتاقی او سوزان هریس بود که آن هم در پرواز امن کابین برای ایمنی و تغذیه سربازان. "ما فقط در تلاش برای مطمئن شوید که همه چیز خوب بود" هریس می گوید.

در حال حاضر در 70s خود لارسون از پورتلند اورگان و هریس از کینگستون, واشنگتن هر دو به یاد داشته باشید که بازمانده یک تک تیرانداز حمله و یک موتور شکست بود و لحظه ای از طنز juxtapositions: بال در آتش بود اما بوی تازه پخته شده Nestle Toll House کوکی ها پیچید از طریق کابین. در طول سال از خدمات آن مراسم برای هم اتاقی برای مخلوط کردن و مسدود کردن رول از خمیر کوکی در خانه خود در کالیفرنیا, کالیفرنیا, برای سفر به ویتنام است.

"بچه ها خوردند بسیاری از کوکی ها" که روز لارسون می گوید. "آنها احتمالا دیده می شود به مراتب بدتر از همه چیز بر روی زمین مبارزه است." چند شب بعد در حالی که انتظار برای یک موتور جدید می رسند از هنگ کنگ در یک ساعت یک مبارک در افسران' club در پایگاه هوایی کلارک Harris, ملاقات یک خلبان برای Braniff هواپیمایی که تبدیل به شوهرش.

برای به رسمیت شناخته نشده و گروهی از زنان در حال حاضر بیشتر در 70s خود چنین بالا-درام-دیدار زیبا و دلفریب, لحظات شخصی و عابر پیاده خاطرات جنگ است که در غیر این صورت تقسیم یک ملت است. این Pan Am stewardesses (در حال حاضر منسوخ شده اما اصطلاح رایج در آن زمان) شد و داوطلبان کردم و هیچ آموزش ویژه برای پرواز به جنگ هر چند از خلبانان خود را عمدتا جنگ جهانی دوم و یا جنگ کره دامپزشکان. هواپیما خود را به طور معمول در زمان آتش زمین. خلبانان تمام نر دریافت خطرناک-وظیفه پرداخت هزینه برای پرواز به منطقه جنگی. زنان در کشتی نیست.

برای Pan Am خدمه پرواز وجود دارد هیچ راهپیمایی پس از جنگ و نه مقدار حرکت برای جشن گرفتن نقش خود و یا محل خود را به عنوان اتفاقی پیشگامان در تاریخ نظامی.

نیروی هوایی ایالات متحده به خدمه پرواز در رتبه دوم lieutenants; از نقطه نظر کنوانسیون های ژنو, اگر آنها اسیر آنها می توانند ادعای حمایت از زندانیان جنگ. اما آنها مردم بودند. آنها عینک لباس اما نه جنگل خستگی: مچ دست-طول دستکش سفید و یک کودک آبی "در خارج از کشور کلاه". علاوه بر خدمت به عنوان کمک های اولیه و ایمنی در پرواز زنان تا به حال تحت کمربند و کنترل وزن.

در طول جنگ ویتنام Pan Am منحصر به فرد قرارداد با وزارت دفاع برای اجرای R&R (استراحت و تفریح) پرواز برای سربازان ترک در سراسر اقیانوس آرام. اجاره به ملت برای $1 آن را به طور موثر یک نظامی هوایی در شرکت هواپیمایی, شروع با یک ناوگان از شش DC-6 پروانه هواپیما و در نهایت جت 707 تماس روزانه در سه پایگاه هوایی در تئاتر از مبارزه است. "ما کارکنان آن با ما بهترین و زیبا ترین stewardesses و مواد غذایی و خدمات بهترین گفت:" Pan Am معاون رئیس جمهور در سال 1966 به آسوشیتد پرس. در طول دوره از جنگ برخی از زنان را به پرواز به عنوان بسیاری که 200 بار به منطقه جنگی.

خدمه پرواز مطرح در سایگون ویتنام در اواسط دهه شصت (Pan Am)

ویتنام هوایی خدمه کردم هیچ مدال یا کنگره تقدیر نامه برای کار خود را اگر آنها لازم است بخشی از امنیت ملی است. وجود دارد هیچ راهپیمایی و نه مقدار حرکت برای جشن گرفتن نقش خود و یا محل خود را به عنوان اتفاقی پیشگامان در تاریخ نظامی. که در آن خدمه هوایی برای خلیج فارس در سال 1991 جنگ بودند جشن با سرویس مدال از نیروی هوایی, خلبانان و خدمه پرواز در جنگ ویتنام شده اند به طور مشابه به رسمیت شناخته شده. برای بیش از 50 سال stewardesses' داستان های جنگ بیشتر نه گفته شده است. آنها مهم هستند, میدان جنگ, داستان جنگ, روایت است که فقط اتفاق می افتد متعلق به زنان است.

R&R پروازهای شد یک بخش کلیدی از تقویت روحیه نیروهای نظامی به سرعت در حال محبوب جنگ. این برنامه با هدف "حذف فرد از حالت عادی خود وظیفه محیط زیست به منظور ارائه یک مهلت از لرز از یک مبارزه با تور در ویتنام" با توجه به بخشنامه از کمک نظامی به فرمان ویتنام است. سفر رفت و در ابتدا به کوتاهی مسافت مقصد در آسیا مانند تایپه یا بانکوک.

پان هستم stewardesses خدمت نظامی نقش در طول جنگ ویتنام حدود 30 سال قبل از نیروهای مسلح ایالات متحده را لغو مبارزه با محرومیت سیاست برای زنان است. از 2.7 میلیون سربازان آمریکایی را دیدم که وظیفه فعال در جنگ ویتنام 91 درصد سفر به منطقه جنگی در یکی از 23 US تجاری هوایی که بريدن یک چهارم از محموله نظامی در خارج از کشور.

"به نظر می رسد غیر واقعی" پاتریشیا ایرلند می گوید این تصور که این خدمه پرواز انجام شده یک نقش کلیدی در امریکا جای پای جنگ. ایرلند گذشته رئیس سازمان ملی زنان, شاید بهترین و شناخته شده سابق Pan Am پرواز از 1960s; هفت سال کار برای این شرکت هواپیمایی به کمک او الهام بخش فمینیستی فعالیت که شامل مبارزه برای حقوق برابر متمم. "که فقط تغییر ماهیت کار خود را."

R&R پروازهای شد تنها بخشی از کل ویتنام ترابری. برای هر درگیری پس از جنگ جهانی دوم امریکا نقل مکان کرد و نیروهای خود را و باری در سراسر دریاها از طریق هواپیما. با سیاست نظامی آمریکا نه حفظ به اندازه کافی هواپیما برای انجام این کار; خرید و نگهداری ناوگان بزرگ حمل و نقل هواپیما گران است در زمان صلح. به جای نیروهای آمریکایی تکیه بر همکاری بین پنتاگون و تجاری شرکت های هواپیمایی تا در مواقع اضطراری ملی وجود دارد یک مجموعه سازمان و ساختار فرماندهی در محل. توسط 1967 برخی از 800 خدمه پرواز مشغول به کار بودند در منطقه جنگی حمل و نقل حدود 2.5 میلیون نظامی مسافران است. برای بسیاری از سربازان جوان زن خدمه خواهد بود گذشته زنان آمریکایی آنها را.

"ما در حال جنگ رفقا" هلن هارپر شاپیرو از پوتوماک مریلند می گوید: از دوستی اوراق قرضه با همکاران سابق که در طول نیم قرن. آن زمان در زندگی خود را مشخص کار سخت بلکه با ماجراجویی. آنها امضا در سراسر جهان سفر و عجیب و غریب layovers با ایالات متحده را برای اولین بار جهانی هواپیمایی; Pan Am به حال تنها مسیرهای بین المللی هیچ پروازهای داخلی. "ما مهربان بودند از اولین زنانی بودند که در جهانی که زندگی یک جهانی وجود قبل از هر کس دیگری هم می گوید:" هلن دیوی که در حال حاضر زندگی در لس آنجلس. آن را آسان برای پیدا کردن دوستان در محل کار سابق خدمه پرواز به یاد داشته باشید چرا که هر کس در حدود همان سن و هر کس تا به حال خروجی شخصیت هر کس تا به حال شده است به کالج و حداقل دو سال و صحبت در یک زبان خارجی است. آنها عمدتا سفید هر چند آرام راه زنان شاغل با آسیایی, میراث فرهنگی حدود 11 درصد از کل مهماندار هواپیما, سپاه. یکنواخت بود و بزرگ گرد هم آمدند. "ما کلون از هر یک از دیگر می گوید:" مارجوری پری توسان.

خدمه پرواز بودند در میان بزرگترین گروه از غیر نظامیان آمریکایی در مبارزه با تئاتر. معمولی سرباز تور 12 ماه در کشور; بدنام "و انجام" سیاست مختل ایالات متحده توانایی برای مسابقه جنگ اما آن طراحی شده است برای سرکوب ضد پیش نویس احساسات. این زنان از این رو تا به حال بی همتا طولی چشم انداز آمریکا سال در ویتنام است.

برخی از داوطلب برای کارکنان ترابری از طریق این مدت از جنگ از تجمع نیروهای نظامی تحت ریاست جمهوری لیندون ب جانسون به آخرین پرواز از تسلیم شدن سایگون در مارس 1975. دیگر زنان – و مردان – آیا می توانم می گویند که آنها را دیدم به عنوان بسیاری از جنگ ویتنام به عنوان طولانی است.

سابق stewardesses تکرار خودداری: با وجود وحشت از جنگ پرواز از ویتنام شد, شادی, شاد ترین مکان در اقیانوس آرام; GIs اغلب شکست را به تشویق برخاست. به همین ترتیب بازگشت پرواز بودند و حزن انگیز. "شما می توانید از گوش یک قطره پین نه یک کلمه نیست یک جوانه زدن از آنها" به یاد می آورد Jacqui Nolte گرانیت خلیج کالیفرنیا در میان زنانی که پرواز را از طریق انتقادات توهین آمیز است. "آنها می دانستند که در آن آنها می رویم."

در حالی که زنان تمام شد جوان ترین فقط از آنها به یاد داشته باشید که نیروهای جوان بودند. بسیاری از نوجوانان شد که خواندن کتاب های کمیک در طول پرواز.

خدمه پرواز چوپانی GIs در خارج از کشور آموزش دیده بودند به اولین پاسخ دهندگان و افسران ایمنی در آسمان, اما آنها ارائه شده خود را به عنوان درمانگران بزرگ خواهر و قلم بگیرید و یاد دهید بیش از حد. آن دورهای بود که قبل از پرواز و زنان بودند برونگرا و هدف از انجام آن لذت ببرید با نیروهای آوردن نه فقط کوکی ها روی, بلکه عید پاک, تخم مرغ, پارتی, کلاه, کلاه گیس و لباس برای پرواز لباس تا بازی مسابقات. آنها عمل به عنوان غیر رسمی راهنمای تور برای مقصد های عجیب و غریب آینده, معرفی مکان های مناسب برای خرید مروارید ابریشم یا عطر برای برخی از دختر یا خواهر به خانه برگشت.

از آنجا که از مدت پرواز این زنان در زمان حال برای رسیدن به می دانم که سربازان. برخی می گویند آنها سعی در نگه داشتن این دوستی پس از آن گاهی اوقات به جدی اثر است. "من شروع به نوشتن به سربازان مختلف بودن pen pal به چند تا از آنها را, اما همه آنها کشته شدند و من احساس مانند یک ادم که بدشانسی میاورد," به یاد هلن دیوی که پرواز با Pan Am برای 20 سال است.

Stewardesses می تواند به عنوان بی عفت به عنوان آنها مهربان: برخی از کابین خدمه ضبط مطرح magazine ads به سینی جداول بنابراین هنگامی که سینی آورده بودند را برای خدمات غذا, سربازان, شد با استقبال از تصاویر خسیسانه چادری مدل در bikinis. در یک پرواز صندوقدار اعلام کرد تعجب: "دسر رفتن به خدمت انتها" به یاد می آورد جان مارشال سابق Pan Am مهندس پرواز در حال حاضر یک بازرس ایمنی هوانوردی برای اداره هوانوردی فدرال در سنت لوئیس. کابین GIs فوران در شادی و سوت. به عنوان دسر سبد نورد پایین راهرو مهندس پرواز – مرد – راه می رفت و پشت آن را با پیراهن خود را خاموش ارائه بستنی به نیروهای نظامی است.

خدمات غذا برای نظامی منشور کلاس اول بود هر چند کابین بودند پیکربندی در تمام اقتصاد صندلی: سربازان رو به ضخامت استیک آماده به سفارش بستنی و شیر تازه. وجود الکل اما خدمه پرواز خواهد گاهی اوقات رسیدن به کوکتل کیت پور شیر به شیشه مارتینی درج یک swizzle چوب و اضافه کردن چند قطره از عرق البالو آب آلبالو و گیلاس برای شبیه سازی یک نوشیدنی استوایی. "برخورد ما با آنها مانند پادشاهان می گوید:" جکی Nolte که پرواز با Pan Am به مدت شش سال. "این واقعا یک افتخار قادر به انجام این کار برای آنها است."

حتی هواپیما فرود شد شدید. به جای کم و ملایم رویکرد به عنوان یک فرودگاه مدرن هواپیما در آمد بالا به پایان فرودگاه. در آخرین لحظه ممکن است کاپیتان خواهد نقطه هواپیما بینی در زمین و فرو رفتن "عملا راست پایین" برای جلوگیری از آتش ضد هوایی می گوید: مارشال. "از آن زمان به مهارت زیادی در شعله ور شدن [DC-6] در آخرین لحظه و هواپیما در یک موقعیت به زمین در آن باند است."

سابق stewardesses هنوز هم به یاد داشته باشید این انفجار گرما پس از باز کردن درب هواپیما در ویتنام است. آنها را تغییر دهید از تخت پاشنه بلند کابین کفش – بنابراین به عنوان نه به سوراخ یک اسلاید بادی در شرایط اضطراری – به اجباری stilettos. نوزاد خود را-آبی پشم دامن و کاپشن بودند ادعا می شود تمام آب و هوا و مواد و حتی در مناطق استوایی, اما مقررات, نایلون, جوراب ساق بلند شد intolerably یک جنگل.

زمین عملیات سریع بود. هواپیما اجازه داده شد بیش از دو ساعت به نوبه خود در اطراف و خالی کردن کامل هواپیما از GIs سوخت گیری و بازنگری است. پس از فرود مهندسین بررسی بدنه به صورت گلوله سوراخ. در عصر هواپیما ربایی خدمه را گروگان توسط ویتنامی مخالفان و سربازان آمریکایی. برای امنیت کابین خدمه بودند اغلب دستور به ترک هواپیما پس از آن بر روی زمین بود.

یک هواپیمای مسافربری با یک توپ آبی در آن دم که ایستاده هدف قابل مشاهده در بالای درخت خط. این فرودگاه در Danang آشغال در هر دو طرف با سیم هواپیماهای نظامی و منفجر کردن کامیون.

"ما کاهش یافته و بچه ها, و وجود دارد, مسلسل در پایان از سطح شیب دار و به آنها تیراندازی در ایالات متحده در انتهای باند می گوید:" Nolte. به عنوان یک جدید پرواز پر از GIs خواهد مسابقه تا پله مردان گاهی اوقات دست کردن قطعه از تازه ترکش به زنان برای سوغاتی.

مردانی که خانواده ها غالبا تصمیم به ترک در هونولولو اگر آنها می تواند ملاقات با همسران و کودکان کوچک است. کسانی که پرواز و فرودگاه reunions ایستادگی کردن برای stewardesses. "من به یاد داشته باشید یک پسر کوچک بتواند پا به پدر خود گفت:" نمی رویم. همین حالا برو.' که واقعا شکست قلب من می گوید:" دانا Igoe از شرمن اوکس کالیفرنیا. "این چیزی است که آنها رو به رو شد و آنها بسیار شجاع است."

برای Thieu-Tra دونگ Iwafuchi پان هستم اولین ویتنامی مهماندار هواپیما زندگی می کند که در سان فرانسیسکو مسیر دردناک بود و شخصی است. متولد شد و در شمال ویتنام و فرار جنوبی پس از استعمارگران فرانسوی کشته شدن پدر او است. به دیدار مادر و خواهر که باقی مانده در سایگون دونگ Iwafuchi خواهد پیشنهاد برای پرواز الگوهای که او را به خانه بردند. "من از یک خانواده بزرگ و من برای دیدن خانواده من هر ماه حداقل یک یا دو بار."

زمانی که شهر سقوط کرد در ماه آوریل سال 1975 دونگ Iwafuchi تخلیه سایگون در آخرین پرواز تجاری از یک "رحمت پرواز" حمل ویتنامی خانواده Pan Am پرسنل و همچنین یتیمان ویتنامی. او پنج خواهر فرار کرد که پرواز با پوشیدن مازاد Pan Am لباس.

به عنوان جت آمد به تسلط R&R خدمات نیروهای نظامی می تواند ترک به عنوان دور به عنوان استرالیا و هاوایی. مقصد لیست گسترده در کنار آمریکا تعهد در جنوب شرقی آسیا با همیشه شهرستانها جذب ده ها هزار نفر از GIs جریان را به منطقه است. در اوج خود در سال 1969 R&R برنامه پرواز به بانکوک, هاوایی, هنگ کنگ, کوالالامپور, مانیل تایپه توکیو و سیدنی است. سفر کردم dangled به عنوان انگیزه ای برای دوباره نام نویسی: سربازان که تمدید تورهای خود می تواند واجد شرایط برای ترک دوم پس از سه ماه. دوم نیمی از سال 1970 حدود 17000 سربازان را به R&R در هر ماه است.

بسیاری از زنان استفاده می شود layovers در آسیا برای بازدید از سربازان مجروح در بیمارستان های نظامی در ویتنام, گوام, مانیل و توکیو. "مهربانی بین برخی از این مردان باور نکردنی بود" ان ماه در سانتافه نیومکزیکو به یاد او بازدیدکننده داشته است بیمارستان. ماه پرواز با پان هستم 24 سال. "من هرگز فراموش نکنید که این مرد با یک زخم سر کمک به یک مرد بدون, پاهای, قطع استخوان ران. و مرد بدون پا کمک مرد با [سر زخم] بدون خود دانشکده."

"یکی [قدیمی] از من خواست, 'همسر من است رفتن به قبول من این راه؟'" به یاد می آورد Marjorie پری. "البته او را ، در حال حاضر من تعجب می کنم که او حتی زندگی می کنند؟"

ایزابل Dustman در خدمت یک حوله به گروهبان رابرت دنده (Pan Am)

سابق stewardesses می گویند AWOL تلاش رشد بیشتر و تعداد داروهای موجود در کابین هواپیما افزایش یافته است. سیگار هنوز هم مجاز در هواپیما و پروازهای بودند ضخیم با ماری جوانا دود.

"من تا به حال 19 معتادان به هروئین من در آوردن از ویتنام و رفتن آنها از طریق خروج در هواپیما و آن را وحشتناک به تماشا می گوید:" نانسی Hult Ganis سابق پرواز از هشت سال که از زندگی در سان فرانسیسکو و تولید کوتاه سریال تلویزیونی Pan Am به صورت ABC. "من احساس واقعا عصبانی چون من فکر می کردم این بچه های جوان را در یک وضعیت که در آن آنها نمی تواند مقابله و [مواد مخدر] بود روش خود را و ما هیچ وسیله ای برای رسیدگی به این. من دیوانه در کل وضعیت در تحقق جنون از جنگ است."

ی کشور تنور جنگ غیر ممکن بود به از دست ندهید حتی برای زنانی که می گویند آنها غیرسیاسی. هلن دیوی بود در Danang در 1 آوریل سال 1968 زمانی که او شنیده جانسون معروف ویتنام گفتار بر پایه بلندگو. او اعلام کرد توقف نیروی دریایی و حملات هوایی در ویتنام, یک شاخه زیتون به ویتنام شمالی. GIs را نگاه کرد تا از آسفالته به عنوان رئیس جمهور صحبت کرد. Stewardesses هنوز ایستاده بود.

"با امریکا و پسران در زمینه های دور با امریکا را در آینده تحت چالش حق در اینجا در خانه ما امید جهان امید برای صلح در تعادل هر روز من باور نمی کنم که من باید اختصاص یک ساعت یا یک روز از وقت من به هر شخصی و حزبی باعث می شود و یا به هر گونه عوارض دیگر از عالی وظایف این دفتر – ریاست جمهوری خود کشور است. بر این اساس من نباید به دنبال, و من نمی خواهد قبول نامزدی از حزب من برای یک دوره دیگر به عنوان رئیس جمهور."

پس از آن "سربازان آمد در هیئت مدیره شوکه" دیوی می گوید.

با شغل و پرداخت است که تقسیم به شدت خطوط جنسیتی صنعت هواپیمایی در میان اولین محل های کار به صورت موشکافی تحت 1964 حقوق مدنی عمل می کنند. در عرض یک دهه دادگاه خواهد خنثیسازی صنعت جنسيت, سن, ازدواج, نژاد, بارداری و محدودیت. در سال 1968 سن بازنشستگی اجباری بین 30 و 35 برای خدمه پرواز زده بود پایین. در سال 1971 شرکت های هواپیمایی' ممنوعیت ازدواج بود که حکومت غیر قانونی عنوان شد این ممنوعیت نر خدمه پرواز. در سال 1974 دادگاه حکم داد که مردان و زنان در حال انجام همان کار باید مساوی پرداخت.

Marjorie پری مثل همه زنانی که پرواز به ویتنام بود که نیاز به دریافت واکسن برای بیماری های مناطق گرمسیری مانند تب زرد و وبا از دکتر شرکت. در سال 1969 او گفته پزشک او نیست احساس خوبی است. او تشخیص داده آنفولانزا و به عکس. پس از چند روز هنگامی که او تا به حال بهبود پری بازگشت به درمانگاه. به عنوان او به یاد دکتر به او گفت: "تبریک می گویم. شما حامله هستید. شما در حال از کار اخراج شدند."

در سال 1971 پری پیوست واصل طرح دعوی در دادگاه در دادگاه فدرال به چالش کشیدن محل کار تبعیض علیه بارداری و مادری. دادگاه های ایالات متحده به زودی آن را روشن است: اگر پدران از فرزندان کوچک بودند اخراج شدن در نقطه ای وجود دارد بدون هیچ دلیل مادران باید همچنین اجازه داده می شود به نگه داشتن شغل خود را. آن را ممکن است به استدلال می کنند و در اجرای بند هفتم از حقوق مدنی قانون در هیچ بخش کوچکی به دلیل تجاری حامل کردم خیلی پول فدرال از جنگ.

پری برنده کت و شلوار و او بازگشت به تابه من به عنوان یک مادر شاغل در سال 1973. کنگره با تصویب بارداری تبعیض قانون در سال 1978 یک متمم به عنوان هفتم, حمایت از کار زنان در حقوق مربوط به مرخصی زایمان و مزایای. "ما به تغییر خطوط هوایی" پری می گوید.

این stewardesses بازی مهم ملی دفاع, نقش در جنگ. و هر چند پان هستم دیگر وجود ندارد – شرکت خورده در سال 1991 – آن زن خدمه شاهدان عینی به تاریخ است. زنانی که کار می کرد برای ویتنام هوایی می گویند که توسط و بزرگ آنها مشکل است که آنها شده اند به سمت چپ در خارج از ایالات متحده در ویتنام فصل یا که ملت به سختی به رسمیت شناخته شده و جای خود را در جنگ.

"بچه ها به رسمیت شناخته شده آن" ان ماه می گوید. "و این بدان معناست که بسیاری."

سارا رز نویسنده 'D-روز دختران: جاسوسان که مسلح مقاومت دستکاری نازی ها و کمک به پیروزی در جنگ جهانی دوم" و "برای همه چای در چین: چگونه انگلستان به سرقت برده مورد علاقه در جهان است نوشیدن و تغییر تاریخ"

© واشنگتن پست



tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netshrtco.detny.im