به راستی غلبه بر ضد سیاه, نژاد پرستی, ما نیز باید چالش های جنوب آسیا سیستم طبقه

اولین بار مادر من سعی کردم برای روشن کردن چهره او, او پنج ساله بود. او به یاد می آورد بعد او بارها و بارها شستشو صورت خود را با صابون به طوری که پوست ترک خورده. روز بعد او خوشحال بود برای دیدن بازتاب خود را در یک پنجره. “من نگاه منصفانه و از آن ساخته شده من احساس می کنم خیلی خوشحال حتی اگر چهره من صدمه زیادی,” او می گوید.

به عنوان دختر از نسل اول مهاجران پاکستانی مادر من تمایل به پوست عادلانه است و نه غیر معمول. “در فرهنگ ما نور پوست است که به رسمیت شناخته شده به عنوان نشانه ای از زیبایی و قدرت و پوست تیره است که در ارتباط با مردم طبقه پایین” او به من می گوید.

در اوایل این سال, مرگ جورج فلوید در دست یک افسر پلیس پرسیده یک جنبش جهانی علیه نظام ظلم و ستم از مردم سیاه و سفید. در حالی که اعتراضات آغاز شده در آمریکا میگویند عمیق درون گرایی در تمام نقاط جهان است.

در جوامع آسیای جنوبی به این معنی پرداختن به مشکل colourism. با ریشه در هر دو اروپایی استعمار و باستانی هندو سیستم طبقه colourism یک شکل از تبعیض است که رفتار مردم از سبک پوست به عنوان برتر بیش از کسانی است که در حال تیره تر در همان مسابقه و وجود داشته است در شبه قاره هند برای بیش از 2000 سال است.

شاخص مقیاس واقعی که در آن یک اولویت برای پوست روشن هنوز هم غالب جوامع ما امروز قدر از پوست-روشن صنعت که در هند به تنهایی برآورد شد ارزش $450-535 (£354-421) میلیون دلار در سال 2019.

در اینجا در انگلستان بسیاری از این محصولات ممنوع به عنوان آنها حاوی جیوه و هیدروکینون —مواد تشکیل دهنده که مرتبط شده اند به پوست و کبد و کلیه آسیب با استفاده طولانی مدت. در عین حال تقاضا بالا است و در حال ملاقات با تجارت غیر قانونی هر دو در فروشگاه ها و آنلاین. در سپتامبر 2019, انجمن دولت محلی که نشان دهنده شوراها در انگلستان و ولز با صدور بیانیه ای اصرار مردم برای جلوگیری از خرید این محصولات پس از چند تشنج در مقیاس بزرگ.

ماه گذشته Hindustan Unilever سازندگان از محبوب پوست-سفید خط Fair & Lovely گفت: آنها می توان تغییر علامت تجاری محصول به “تب و تاب بودن و دوست داشتنی” پس از سالها انتقاد که نام تجاری ترویج colourism. در آن بیانیه Unilever گفت: “هیچ ارتباط باید بین پوست و یک فرد دستاورد بالقوه یا ارزش”.

اما Radhika Parameswaran استاد در رسانه ها در مدرسه در دانشگاه ایندیانا بلومینگتون که مورد مطالعه قرار colourism به من می گوید که جایگزینی ‘عادلانه’ به ‘نور’ بعید است برای خنثیسازی هزاران سال از تعصب است. در حالی که Fair & Lovely ضربه اول بازار در سال 1975 پوست سفید وجود داشته است در جنوب آسیا قبل از, لوازم آرایشی, به نظر می رسد در شکل زیبایی آداب و رسوم. این درگیر با استفاده از کرم شیر و زردچوبه و آب لیمو به روشن کردن پوست کودکان از سن جوان است.

“حتی در آن زمان مردم می گویند که استفاده از این به پوست خود را به شما خواهد ‘نور’. من فکر می کنم مردم می دانند ‘نور’ به همراه ‘روشن’ یک تعبیری برای پوست روشن می گوید:” استاد Parameswaran. “بنابراین با توجه به انعطاف پذیر colourism است, من مطمئن هستم ‘تب و تاب بودن و دوست داشتنی’ در حال رفتن به انجام این کار بسیار برای حمله به آن را در هر راه اساسی.”

در حالی که برخی از فعالان به نام برای Unilever به توقف تولید کرم در مجموع آمار و ارقام نشان می دهد که جهانی پوست-سفید کننده صنعت خواهد بود به ارزش حدود 31.2 (£24.5) میلیارد دلار تا سال 2024. استاد Parameswaran می گوید او فکر می کند یک جهانی ممنوعیت بعید است که اتفاق می افتد در دهه آینده. “حتی اگر آن را به من شک نیست که زنان هنوز هم با استفاده از آب لیمو و یا اشکال دیگر از سفید کننده به دلیل آن را بسیار عمیقا ریشه دوانده عمل” او می گوید.

تاریخ colourism می توان به ایدئولوژی سیستم طبقاتی هند شغلی بخش از مردم که هنوز هم وجود دارد در جنوب آسیا جوامع امروز است. اگر چه ریشه های سیستم طبقه معلوم نیست آن فکر این است که برای اولین بار استفاده شده است به عنوان اوایل به عنوان 1500BC.

مردم در “پایین” طبقات کسانی که مشغول به کار در دستی در کار است که درگیر بودن خارج و در زیر آفتاب ایجاد ارتباط بین طبقه پایین و پوست تیره. در “بالا” از سیستم طبقه بودند مردم نور پوست با نظامی و فکری, قدرت, درک بود که بعد از تقویت توسط استعمار اروپایی.

Sharmin Hossain سیاسی مدیر برابری آزمایشگاه های سازمان با هدف پایان دادن به ظلم و ستم طبقه, اسلام هراسی, سفید برتری و عدم تحمل مذهبی, توضیح می دهد که “سلسله مراتب و مصونیت از مجازات است که همراه با فرهنگ طبقه تبعیض در خانه ما کشورهای اشکال خیلی از ما روابط با جوامع در انگلستان و ایالات متحده است.”

یک طبقه Dalits بسیار پایین در این سلسله مراتب است که آنها از مطالعه حذف از سیستم طبقه در دسترس نباشد. در نظر گرفته شده باشد به دلیل درک تیره پوست و مشاغل مانند خیابان روب جمع آوری زباله و تخلیه پاک کننده آنها در میان کسانی که رو به شدید ترین colourism. البته به عنوان Parameswaran برجسته “وجود ندارد و تجربی ثابت شده بين طبقه و رنگ پوست”.

این تعصب می تواند تهدید کننده زندگی برای افرادی مانند Thenmozhi Soundararajan یک زن Dalit که متولد آمریکا. Dalits قبلا ostracised به عنوان “نجس” یک اصطلاح است که به طور ضمنی آنها مادون انسان و تضمین بودند که از بسیاری از فضاهای اجتماعی. اگر چه نجاست شده است قانونى در هند و نپال و پاکستان اجتماعی, تبعیض و خشونت علیه Dalits هنوز هم وجود دارد در جوامع آسیای جنوبی. امروز در ایالات متحده تعداد قابل توجهی از معابد هندو هنوز هم اجازه نمی دهد Dalits را وارد کنید.

Soundararajan که مدیر اجرایی برابری آزمایشگاه مواجه شده است و تجاوز به عنف و تهدید به مرگ و نجاست از آسیای جنوبی. صحبت کردن در تجربه او می گوید: “یک Brahmin [عضو بالاترین طبقه در هند] زن به من داد یک صفحه کاغذ به جای یک صفحه واقعی هنگامی که او متوجه شده بود که من Dalit.”

“ما شاهد بزرگ سکوت در سراسر جوامع ما در مورد casteism,” حسین می گوید. “ضد Dalitness است که چگونه ما آموخته ضد سیاهی. بسیاری فوقانی طبقه آسیای جنوبی فکر می کنم مبارزه خود را برای مبارزه با سفید برتری در حالی که Dalit مردم در حال مبارزه با تبعیض در دست این تسلط طبقات است.”

یکی از جنبه های است که شاید برجسته ترین اعماق جنوب مفاهیم طبقه و نور-پوست افتخار است ازدواج ترتیب سیستم. از لحاظ تاریخی مردسالاری از جنوب آسیا به فرهنگ اجازه نمی دهد زنان استقلال اقتصادی است. این قرار داده شده بیشتر اهمیت که آنها ازدواج کرده است.

استاد Parameswaran می گوید از آنجا که پوست روشن شد و مترادف با آن دیده می شد به عنوان یک شکل از “پایتخت فرهنگی” است که می تواند مورد استفاده قرار گیرد برای به دست آوردن تحرک رو به بالا. “اگر شما یک نمایشگاه پوست زن متولد در یک طبقه کارگر و خانواده شما هنوز هم می تواند جذب یک مرد بالای اجتماعی خود را رتبه بندی” او توضیح می دهد.

این استاندارد از زیبایی هنوز هم وجود دارد در جنوب آسیا فرهنگ امروز است. این دلیلی است که چرا زمانی که عمه من در حال حاضر شوهر در ابتدا به دیدار او آمد او پسر عموی چهره عادلانه تر بود اجازه ملاقات با او را از ترس است که آن را ممکن است تحت تاثیر قرار عمه من ازدواج چشم انداز. “مردم نمی دانند که آنها باید این تعصبات اما حتی در حال حاضر هنگامی که مردم بحث در مورد زیبایی آنها می گویند: “او خیلی عادلانه او خیلی زیبا’ در حکم همان” عمه من توضیح می دهد.

بیشتر بسیج توسط Black Lives Matter جنبش رسانه های اجتماعی دیده است یک افزایش در تعداد از جوانان آسیای جنوبی کار به مبارزه colourism. به عنوان یک فرزند 33 ساله Seema هری بود مورد آزار واقع شدند به نقطه ای از فکر او زشت بود به دلیل پوست تیره. “من اعلام شد معیوب به دلیل پوست تیره از روزی که به دنیا آمدم” Haari می نویسد: در Instagram که او با استفاده از به عنوان یک پلت فرم برای صحبت در مورد این موضوع. “کار من این است که برای به اشتراک گذاشتن بخش هایی از سفر من است که من فکر می کنم کمک خواهد کرد که دیگر مردم رفتن را از طریق همان چیزی که بلکه من امیدوارم که با دیدن آنچه که من تا به حال از طریق مردم سوال خود ارزش ها و کلیشه های منفی از پوست تیره” او به من می گوید.

Haari شخصی سفر—از internalising نظرات افراد در مورد پوست خود را در حال حاضر رد جنوبی, آسیایی, زیبایی آرمان و “در نهایت پیدا کردن کامل پذیرش خود”—بود که در زمان دهه. اما در حالی که از بین بردن ادامه داد: ظلم و ستم از جوامع مانند Dalits و تعصبات در برابر تیره پوست است دشوار مبارزه هاری را کامل تغییر در چشم انداز اثبات شده است که نگرش مردم را می توان تغییر داد.

مثبت ماه گذشته اسیایی, سایت ازدواج Shaadi.com حذف پوست خود فیلتر زیر درخواست آنلاین. فیلتر تا به حال کاربران مجاز به انتخاب خود رنگ و همچنین فیلتر کسانی که آنها همسان با بر اساس سایه پوست.

در حالی که این تصمیم نشانگر تغییر این نگرش دیرینه از Casteism عمیقا نشسته در روح و روان از آسیای جنوبی و زمینه سازی برای نژادپرستی حسین می گوید. “برای ما به نشان می دهد تا به عنوان متحدان برای مردم ما نیاز به نگاهی که در آن ما می تواند پاسخگو برای خشونت در برابر تیره مردم در جامعه خود ما. که جایی است که ما توقف چرخه نفرت و خودمان را باز به آینده از عدالت است.”

tinyurlis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de

دیدگاهتان را بنویسید