تلاش برای حفظ موسیقی ساخته شده توسط زندانیان اردوگاه های کار اجباری نازی ها

Fیا ماه فرانچسکو Lotoro بود مجبور به ماندن در خانه خود را قرنطینه توسط یک ویروس که زده خود را در کشور ایتالیا

توسط FARDAALEFBA در 15 تیر 1399

Fیا ماه فرانچسکو Lotoro بود مجبور به ماندن در خانه خود را قرنطینه توسط یک ویروس که زده خود را در کشور ایتالیا و آهسته یک پروژه او کار کرده است در پس از 2014. رویای او این است برای ساخت یک مطالعه مرکز به خانه یک بایگانی از اردوگاه موسیقی از جنگ جهانی دوم یک گنجینه او جمع آوری شده برای 30 سال است.

در حال حاضر او در کار جمع آوری پول و بررسی برنامه برای آنچه که او خواستار یک ارگ یکی از ساخته شده است در بارلتا یک شهر با دریای آدریاتیک در جنوب شرقی ایتالیا که در آن او زندگی می کند و متولد 55 سال پیش.

"مهمترین موانع در حال جمع آوری پول و در حال توسعه یک کمپین بین المللی برای دریافت آن," او می گوید در یک مصاحبه تلفنی.

Lotoro یک آهنگساز و پیانیست و همسرش, Grazia اند جمع آوری شده و شناسه سمفونی اپرا نمرات و آهنگ ها است که تشکیل شده و انجام شده تحت شرایط خیلی وحشتناک یک تصور است که موسیقی را از دست داده اند توانایی خود را برای تشویق و برای تسکین.

اما به نظر Lotoro است بایگانی – 8,000 آیتم های جمع آوری شده در سفر در سراسر جهان – به درک چگونه اشتباه است به دست کم گرفتن قدرت از آهنگ. بازماندگان را نجات داد که در راه نجات آنها و یا خانواده خود را در نهایت در بر داشت Lotoro در خانه های خود مشابه در یک نمره زمزمه همراه است.

آن را در یک سفر در پراگ در سال 1990 که Lotoro کشف پنج عمل, fairy-tale, اپرا, سه موهای حکیم پیر مردبا چک آهنگساز رودولف کارل در طول سفر با آهنگساز ، Karel مرده بود در Terezin یک اردوگاه 40 مایلی شمال پراگ بود که مبدل به عنوان یک مدل جامعه یهودی اما در واقع یک محل که در آن نازی ها برگزار زندانیان قبل از ارسال آنها را به اردوگاه های مرگ.

Lotoro آرشیو در حال حاضر شامل برخی از 8000 قطعه از سراسر جهان (60 دقیقه/CBS)

"او نوشت: با یک مداد و زغال چوب دارویی بر روی ورق کاغذ توالت که قاچاقی خارج از اردوگاه" Lotoro می گوید.

علاقه به تحقیق و حفظ موسیقی تاریخچه هولوکاست تنها رشد در سال های اخیر است. موسیقی یک شناور برای کسانی که آن را بازی و کسانی که به آن گوش در گریم محدوده مکان هایی مانند آشویتس که در آن زندانی band – اغلب نه ویولون دو کلارینت, دو, ساکسیفون یک ویولن سل, ترومبون, طوبی و رشته باس انجام شده در یکشنبه کنسرت برای افسران اس اس و بازدید از بزرگان.

"موسیقی مداوم و جزء حیاتی از زندگی روزمره در نازی-اجرای اردوگاه می گوید:" گیدو Fackler استاد museology در دانشگاه وورتسبورگ آلمان و متخصص در اردوگاه موسیقی.

"موسیقی بازی, اولین و مهمترین, به عنوان کارگردان اس اس اغلب در حالی که زندانیان راهپیمایی به و از کار اجباری," Fackler می گوید. "این یک عنصر از اس اس استراتژی جسمی و روانی نابودی است."

این موسیقی که Fackler تماس فرماندهی موسیقی اغلب در سمت چپ طعم تلخ با نوازندگان که آن را بازی کرد.

زندانیان ارکستر در اردوگاه کار اجباری بوخنوالت (یادبود هولوکاست در ایالات متحده موزه حسن Gedenkstaette بوخنوالت)

"اما" او می گوید: "هنگامی که زندانیان برگزار موسیقی در ابتکار عمل خود را بر خلاف فرمان, موسیقی, موسیقی به طور کلی به آنها تسلی و حمایت و اعتماد به نفس. آن را به آنها یادآوری خود را در اوایل زندگی است."

در ماه مه یک گروه از دانشگاه میشیگان دانشکده موسیقی و تئاتر و رقص برنامه ریزی شده بود برای انجام یک برنامه موسیقی از آشویتس در نیویورک در موزه میراث یهودی اما این برنامه تا به حال به لغو به دلیل بیماری همه گیر کوروناویروس.

مجاور این کار به لایه برداری و اجرای موسیقی ساخته شده در اردوگاه های کار اجباری در حال تلاش برای دوباره موسیقی ممنوع توسط نازی ها به عنوان "انحطاط" آنجا که – هر چند دور از همه – تشکیل شده بود توسط یهودیان.

در سال 2017 exil.arte, یک سازمان در وین (دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایشی ایجاد شد برای بازیابی و مطالعه ممنوع موسیقی. آن را به دست آورد املاک 20 آهنگسازان عمدتا از موسیقی کلاسیک و ترتیب اجرای مسائل مربوط به ضبط و انتشار کتاب است.

"برخی از آهنگسازان که ممنوع شد در حال ساخت راه خود را به جریان اصلی موسیقی کلاسیک می گوید:" مایکل هاس خود از بنیانگذاران.

جیمز Conlon نیز تنظیم اجرای این موسیقی تحت نظارت Orel بنیاد یک سازمان او تاسیس است که به دنبال ساختن قدردانی از پس سرکوب موسیقی. او انجام این موسیقی با ارکستر سمفونی در بسیاری از کشورها است.

(60 دقیقه/CBS)

همچنین در حال گسترش است شکار برای آلات موسیقی, کتاب در مورد موسیقی اصلی و یا چاپ نمرات دزدیده شده توسط نازی ها. سازمان غیر انتفاعی غارت موسیقی (Musique et Spoliations) تاسیس شد و در پاریس در سال 2017 به تحقیق و بازیابی سرقت موسیقی اشیاء.

"نشریات و کنفرانس های در حال وقوع می گوید:" کارلا Shapreau ارشد همکار در دانشگاه کالیفرنیا در برکلی و متخصص در غارت موسیقی مواد. "سوابق تاریخی با مدارک و شواهد از غارت در حال اسکن شده و برای اولین بار ساخته شده و در اینترنت در دسترس در بسیاری از کشورها و در بسیاری از زبان."

و دیگران وجود دارد که باید پیوست Lotoro در تلاش برای آوردن موسیقی ساخته شده در اردوگاه های کار اجباری به زندگی است. در بوستون Terezin موسیقی بنیاد تاسیس شده توسط مارک لودویگ یک عضو سابق Boston Symphony حامیان مالی کنسرت در سراسر ایالات متحده و اروپا با تمرکز بر روی موسیقی از Terezin. Yo-Yo Ma و Emanuel Ax در آن هیئت مشاوران.

اما Lotoro چشم انداز است که شاید بلند پروازانه ترین. خود را "ارگ" – شناخته شده به طور رسمی به عنوان Istituto di Letteratura موسیقی Concentrazionaria – شامل یک موزه و یک کتابخانه و یک تئاتر در هزینه حدود $45 متر.

بارلتا است که خانه را به یک قلعه نورمن یک مجسمه امپراتور روم شناخته شده به عنوان کلوسوس و برخی 95,000 مردم اهدا کرده است دو هکتار سایت رها شده هویج رسومات. دولت ایتالیا ارائه شده است $5 متر (£4 متر) در وجوه و Lotoro می گوید او امیدوار است از دریافت تا آنجا که $36m بیشتر از دولت در پایان سال است. این امر او را با یک شکاف چند میلیون دلار را از طریق جمع آوری کمک های مالی.

"وجود دارد بسیاری از مردم که می خواهند برای کمک به ما در ایالات متحده و کانادا و کشورهای دیگر و من به ملاقات آنها," او می گوید. "ما در حال آماده سازی یک ویدئو در ارگ به آنها نشان دهد."

Lotoro انجام در بارلتا (Fondazione ILMC/یوتیوب)

این شهر همچنین ارائه اضافی $2.7 متر برای ساخت و ساز از 30 اتاق هتل در نزدیکی برای دانش آموزان, دانشمندان و دیگران به مطالعه موسیقی است.

"من می خواهم این پروژه بسیار به شدت" بارلتا شهردار Cosimo Cannito می گوید در یک مصاحبه تلفنی. "این خواهد بود که یک نماد به یاد داشته باشید بی رحمانه بخشی از تاریخ و که آن را باید تکرار شود."

Lotoro می گوید: او ابتدا به عنوان خوانده شده در مورد موسیقی که تا به حال نوشته شده است در این اردوگاه در سال 1988.

"من یک موزیسین هستم و من احساس موسیقی باید شنیده شود" او می گوید. "من شروع به انجام تحقیقات اما من تا به حال هیچ تمرکز. و سپس آن را تبدیل به یک ماموریت – برای بازگشت زندگی به موسیقی نه برای من بلکه برای همه است."

زمانی که او شروع به مصاحبه با بازماندگان هولوکاست او می گوید: او برای موسیقی تشکیل شده توسط یهودیان در اردوگاه های کار اجباری نازی ها. اما او بعد از گسترش آن شامل سیاسی یا مذهبی دیگر زندانیان در بسیاری از کشورها و موسیقی ایجاد شده توسط نوازندگان "هر ملی اجتماعی و یا مذهبی پس زمینه".

کار اجباری ماوتهاوزن حدود سال 1943 (گتی)

چند سال پیش Lotoro ایجاد K2Musik یک سری از ضبط متشکل از آهنگ های موسیقی مجلسی و آثار دیگر تشکیل شده در اردوگاه های نازی ها بین سال های 1933 تا 1945.

Lotoro و همسر خود را تبدیل به یهودیت در سال 2004. "من جد جد یهودی بود و به دین مسیحیت گرویده چرا که به یک یهودی دشوار بود در آن زمان در بارلتا," او می گوید.

اگر چه او تا به حفظ موسیقی از یک فضا و زمان خاص به دلیل قدرت آن تاریخ Lotoro می گوید که او احساس می کند که زمان خواهد آمد زمانی که موسیقی در نظر گرفته خواهد شد در محاسن خود را.

"موسیقی نوشته شده در اردوگاه ها تعریف شده است به عنوان concentrationary, موسیقی," او می گوید: "تنها به اهداف معنوی و جغرافیایی پژوهش است. اما یک روز آن را باید به نام فقط موسیقی; متوسط خوب عالی به عنوان موسیقی به طور کلی."

© نیویورک تایمز



tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن