افزایش بازدید سایت برای سایت خبری

افزایش بازدید سایت با 15 روش ساده و عالی آپدیت شده آکادمی دی ام بام

به‌این‌شکل، یک بک‌لینک هم از این پلتفرم‌ها دریافت کرده‌ و رتبه سایت را در گوگل بهبود داده‌اید. ویدیوهای آموزشی- مانند بخشی از وبینارها- و تعاملی دو نمونه از بهترین ویدیوها هستند که ارتباط زیادی با مخاطب برقرار می‌کنند. لزوما این طرح باعث افزایش بازدید سایت نخواهد شد، اما می‌تواند جستجوی محتوا را برای موتورهای جستجوگر آسان کند. یکی دیگر از مزایای این طرح را می‌توان برجسته کردن محتواهای باکیفیت سایت دانست، بدین ترتیب نرخ کلیک و بازدید سایت نیز افزایش پیدا می‌کند. توجه به قرار دادن تصاویر با کیفیت و ارائه توضیحات پیرامون آن در کنار ساخت لینک‌های داخلی به محتوای جدید و توضیحات متا را می‌توان از مهم‌ترین مسائل سئو معرفی کرد که می‌تواند باعث افزایش بازدید سایت شود.

در تحقیق کلمات کلیدی اصولی برای تولید محتوا توصیه می شود که از کلمات کلیدی کوتاه و متوسط استفاده کنید. این کار باعث می شود که با کلمات کلیدی خاص و در محدوده خاص تری دیده شوید. کلمات کلیدی بلند (Long Tail Keywords)، رقابت کم تری بر سر آن ها وجود دارد. بنابراین، می توانید با شانس بیشتری دیده شوید و نظر مخاطبان را جلب کنید. در بسیاری از موارد وقتی که کاربران دیگر سوال خود را مطرح می کنند، وب مسترها جواب صحیح را در قسمت پاسخ ها قرار می دهند و از کاربران می خواهند که برای دریافت راهنمایی بیشتر و مقالات مرتبط به سایت مراجعه کنند. البته فراموش نکنید که بیش از حد و غیر معمول در این سایت ها فعالیت نداشته باشید، چون گوگل متوجه این حجم زیاد بازدیدهای غیر طبیعی می شود.

در صورت داشتن امکان فرستادن مطالب توسط دیگران به سایت شما، حتماً از قابلیت پست مهمان برای دیده شدن استفاده کنید. شما با رعایت قانون‌های پست مهمان، نه تنها ترافیک ورودی سایت را افزایش می‌دهید؛ بلکه تعامل خوبی هم با دیگر وب سایت‌ها برقرار می‌کنید. درخواست خزش و ایندکس کردن سایت شما از موتور‌های جستجو، یکی از کار‌های بسیار مهم و تأثیرگذار در افزایش بازدید سایت است که با این کار، رتبه سایت شما با ورودی‌های مرتبط و مطابق با سایت شما افزایش می‌یابد. کپی رایت و تولید محتوای بکر یکی از گزینه‌هایی است که موتور جستجوگر گوگل بیشتر از سایر موارد به آن اهمیت می‌دهد. بنابراین با کپی کردن محتوای ارزشمند دیگران و گذاشتن آن در سایت خود، نه تنها ملاکی بدست نیاورده‌اید، این کار می‌تواند حتی امتیازات منفی بسیاری برای شما داشته باشد.

تحقیقات نشان داده که سادگی در خوانایی توانایی آن را دارد که در افزایش بازدیدکنندگان شما تاثیر بسازایی بگذارد. استفاده طبیعی از کلمات کلیدی در این بخش‌ها یکی از ملزومات سئو محتوا بوده که برای گوگل مهم است. راه‌اندازی یک سایت نسبت به راه‌اندازی یک شرکت، هزینه‌های بسیار کمتری دارد؛ همین موضوع وب‌سایت را... به خاطر داشته باشید، همانطور که کیفیت و داشتن ارتباط یک اصل مهم در پست‌های مهمان به حساب می‌آید، باید با افراد مختلف ارتباط برقرار کرده و از ارسال لینک‌های اسپم در سایت‌های غیر مرتبط، خودداری کنید. بهینه‌سازی تاریخی فرآیندی است که برای به‌روزرسانی محتوای قدیمی و ایجاد ترافیک و لید بیشتر استفاده می‌شود. اگر شما هم این کار را انجام می‌دهید، اکثر بازدیدهای ماهانه و لیدهای شما از پست‌های قدیمی‌تر خواهد بود.

اگر برای تولید محتوای وب‌سایت خود کمبود ایده دارید، یک راه حل عالی برای غلبه بر این مانع، استفاده مجدد از محتوای قدیمی است. یک پست وبلاگ با عملکرد خوب را تغییر داده و آن را به یک ویدیو تبدیل کنید یا اگر پادکستی دارید که واقعاً خوب عمل کرده است، یک پست وبلاگ در مورد آن موضوع بنویسید. در این مقاله قصد دارم تا تجربیات خودم را در خصوص اقدامات بعد از سئو و راهکارهایی که منجر به افزایش بازدید سایت خواهد شد را با شما در میان بگذارم. راه‌های زیادی وجود دارد که مشتریان آیندۀ شما بتوانند برای رسیدن به سایتتان طی کنند؛ تنها کاری که باید انجام دهید این است که بهترین راه را برای کسب‌وکارتان پیدا کنید. ما در این محتوا 20 راهکار رایگان را در اختیارتان قرار دادیم، کافی است یکی از آن‌ها را امتحان کنید تا شاهد افزایش قابل توجه ترافیک باشید. دومین ابزار مهم تحلیل دیجیتال که می‌تواند کمک زیادی در تحلیل رفتار و رصد کاربران داشته باشد، تگ منیجر است.

برای این کار می توانید 3 پست مفید و کاربردی منتشر کنید و سپس یک پست تبلیغاتی. برای جلب اعتماد کاربران و مخاطبان می توانید عکس ها و فیلم هایی از پشت صحنه یا کارگاه کار خود منتشر کرده که کاربران به شما اعتماد کنند. همچنین می توانید در قسمت بیوگرافی هم لینک سایت را قرار دهید که مخاطبان وارد صفحه اصلی سایت شوند. توییتر (X) یکی از بهترین شبکه های اجتماعی است که امکانات منحصر به فرد و ویژه ای را برای کسب و کارهای مختلف فراهم کرده است. توئیت هایی که حاوی لینک های مفید و کاربردی هستند، تعداد کلیک های زیادی را وارد سایت می کنند.

با بهره‌گیری از این روش‌ها، شانس بیشتری در افزایش ترافیک ورودی به سایت خواهید داشت. نوشتن پست میهمان نیز مانند انتشار رپورتاژ آگهی یا پست وبلاگی نشان‌دهنده حضور فعال شما در فضای اینترنت است. علاوه بر این، انتشار پست میهمان یکی از روش‌های دریافت بک‌لینک سایت است و همین مورد نیز به افزایش بازدید سایت کمک بسیاری می‌کند. برای بهره‌گیری از این استراتژی باید سایتی را پیدا کنید که با فعالیت‌های کسب‌وکار شما همخوانی داشته باشد. همانطور که بارها در طول این متن به آن اشاره شد، این استراتژی‌ها زمانی کاربرد دارند که شناخت مناسبی از مخاطب داشته باشید.

شما می‌توانید محتواهای تولیدی خود را در سایت‌های جمع‌آوری محتوا قرار دهید که اصطلاحا Aggregator Sites نامیده می‌شوند تا بدین ترتیب، بازدیدکننده جدید وارد سایت شود. پس از ورود و انتخاب بخش مربوط به سایت و فعالی شما، محتواها را قرار دهید و سپس ترافیک ورودی را مشاهده کنید. هیچ فرمول جادویی برای موفقیت در بازاریابی محتوا وجود ندارد، اما برخی از افراد نظر متفاوتی دارند. شما می‌توانید جذابیت محتواهای تولیدی خود برای مخاطبین را با تغییر طول و قالب محتوا در کنار استفاده از اینفوگرافیک و ویدیو، افزایش دهید. اگر بخواهیم این مسئله را واضح بیان کنیم، می‌توان گفت هر کاری که جذابیت داشته باشد و باعث ماندگاری خواننده شود را در محتوا انجام دهید. گوگل دارای الگوریتم‌های قدرتمند و باهوشی است که در حال حاضر با به کارگیری امکان هوش مصنوعی ورودی فیک را تشخیص می‌دهد.

آپارت یکی از پر بازدیدترین سایت های ایرانی است که هم کاربران زیادی در این سایت محتوای آموزشی به صورت ویدیویی در سایت منتشر می کنند و هم کاربران زیادی از این سایت دیدن می کنند. آپارات امکانات ویژه ای را برای منتشر کردن ویدیوی آموزشی و تبلیغات ویدیویی در ویدیوهای پر بازدید فراهم کرده که می تواند باعث افزایش ترافیک سایت شود. مثل وقتی که یک پست خوب و مفید در شبکه های اجتماعی مشاهده می کنید و برای علاقه مندان و دوستان دیگر خود ارسال می کنید، زمانی که محتوا خوب و کاربردی باشد، دست به دست شده و اصطلاحا وایرال می شود. با این کار شما فقط یک بار هزینه می کنید و یک محتوای خوب و مفید برای کاربر در سایت منتشر می کنید و پس از آن بدون این که خودتان تلاش کنید میزان زیادی ورودی و ترافیک به سمت سایت شما می آید. در موارد حرفه ای و ثابت شده در دیجیتال مارکتینگ به این روش Auto Pilot گفته می شود، چون لازم نیست که کار حرفه ای سختی انجام دهید و تولید محتوا این کار را برای شما انجام خواهد داد. اگر از آخرین محتوای سایتتان چندین ماه می‌گذرد، باید به فکر به‌روزرسانی آن‌ها باشید.

وقتی گوگل این کلمات کلیدی LSI را در محتوای شما مشاهده می کند، متوجه می شود که محتوای شما دارای کیفیت قابل قبولی است و در رتبه بندی آن را در نظر می گیرد. اگر خواننده ای به یکی از مقالات قدیمی شما مراجعه کند، بدون شک با توجه به منسوخ بودن محتوا صفحه شما را ترک می کند. محتوایی که تازه است و دارای به روزترین اطلاعات است، به احتمال زیاد خواننده را درگیر خود کرده و مدت زمان حضور وی را در وب سایت شما افزایش می دهد. همچنین فراموش نکنید که برای دستیابی به بازدید بیشتر از سایت که منجر به فروش بیشتر شود، باید استفاده از کلمات کلیدی با هدف تجاری بالا را به عنوان بخشی از استراتژی های تبلیغاتی خود هدف قرار دهید. رقابت برای این عبارات جستجو می تواند گران باشد، اما بازدهی آن بیشتر خواهد بود. همچنین می توانید با بلاگر ها و اینفلوئنسر ها همکاری کرده و کمپین های تبلیغاتی راه اندازی کنید.

هنگامی که مدل به درستی انجام شود، به بازدیدکنندگان کمک می‌کند تا در سایت شما بچرخند و وارد صفحات مرتبط شوند و ترافیک همه صفحات در خوشه موضوعی شما افزایش پیدا کند. از جمله راه‌های ساده‌ای که می‌توان برای افزایش بازدید سایت انجام داد، بهره‌گیری از مسابقه، قرعه‌کشی یا نمونه‌های رایگان (اشانتیون) است. با این کار هم ترافیک سایت خود را افزایش داده‌اید و هم هدایایی را برای کاربران خود فراهم کرده‌اید. مسابقات و قرعه‌کشی‌ها را می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی یا از طریق فهرست ایمیل‌های خود سازماندهی کنید. اجرای این استراتژی بسیار ساده است و تنها باید مراحل زیر را دنبال کنید.

جدا از این موضوع، پیشرفت در عملکردهای موتورهای جست‌وجو باعث شده تا مردم عبارات خاص‌تر و طولانی‌تری را جست‌وجو کنند و تمرکز روی این عبارات می‌تواند دسترسی‌تان به کاربران را افزایش دهد. شما می‌توانید برای پیدا کردن کلمات کلیدی لانگ‌تیل از ابزارهای مختلفی مثل WordStream استفاده کنید. سایت LocaliQ در یک گزارش عنوان کرده که کسب‌وکارهایی که Google Business Profile دارند، بازدید ۷ برابری‌ در مقایسه با سایر کسب‌وکارهای آنلاین دارند. یکی از اصلی‌ترین و معروف‌ترین راه‌ها برای افزایش بازدید گوگل، بهینه‌سازی موتور جست‌وجو (SEO) است که در آن، محتوای خود را با کلمات کلیدی مرتبط بهینه می‌کنید. در خیلی از موارد، ارتباط اولیه شما با مشتریان بالقوه از طریق تایپ یک کلمه یا عبارت در موتور جست‌وجو آغاز می‌شود.

به‌روز‌رسانی و بهینه‌سازی مطالب قبلی از جمله روش‌های مناسب و سریع برای افزایش ترافیک ورودی به سایت است. ممکن است مطلبی را در گذشته منتشر کرده و بازدید متوسط یا کمی هم از آن دریافت کرده باشید. با بروزرسانی مطلب و اضافه کردن بخش‌های مختلف، این مطلب عملکرد بهتری را کسب می‌کند. به طور مثال با اضافه کردن چند سوال و پاسخ آن‌ها یا اضافه کردن چند پاراگراف جدید و مهم به متن، ترافیک بهتری را دریافت خواهید کرد. همچنین مهم است که یک استراتژی شبکه‌های اجتماعی متنوع داشته باشید و از پلتفرم‌های اجتماعی مناسب استفاده کنید، نه فقط فیس بوک، اینستاگرام و توییتر. پلتفرم‌هایی مانند یوتیوب یا پینترست می‌توانند ترافیک زیادی را برای سایت شما ایجاد کنند.

به همین دلیل «استفاده مجدد مطالب» (Content Repurposing) روش مناسبی برای تولید محتوا در زمانی کوتاه‌تر است. البته پیش از آن‌که بخواهید بازاریابی ویدیویی را به عنوان یک استراتژی در افزایش بازدید وب‌سایت در نظر بگیرید باید با نحوه ساخت ویدیوهای آموزشی آشنا باشید. به همین دلیل، مطالعه مطالب آموزشی زیر برای آشنایی با نحوه ساخت فیلم‌های آموزشی پیشنهاد می‌شود. برای این‌که آشنایی بیشتری با این استراتژی افزایش بازدید سایت آشنا شوید، مطالعه مطالب زیر پیشنهاد می‌شود. نکته مشترکی که به هنگام بهره‌گیری از تمامی این شبکه‌های اجتماعی باید در نظر داشته باشید، شناخت مخاطب است. تا زمانی که شناخت مناسبی از مخاطب خود نداشته باشید این امکان وجود ندارد که محتوای مناسبی را برای او فراهم کنید.

در این مقاله بیشتر از ۲۵ راهکار برای افزایش بازدید سایت را بررسی کردیم. راستی اگر شما هم راهکاری را می‌شناسید، در بخش نظرات آن را با من و مخاطبان در میان بگذارید. همینطور اگر سوالی دارید آن را در بخش نظرات بنویسید تا سریعا جوابش را بدهم. خب در حالت عادی مخاطبان علاقه زیادی به افراد معروف دارند و حاضرند زمان‌شان را برای شنیدن صحبت‌های آنها صرف کنند. اما نکته مهم‌تر این است که اغلب این افراد معروف در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های‌شان، به صفحه مصاحبه‌شان با شما لینک می‌د‌هند.

به این ترتیب مخاطبان زیادی وارد سایت‌تان شده و عملا با برند شما آشنا می‌شوند. بازاریابی محتوا یکی از بهترین روش های بازاریابی است که در چند سال گذشته کسب و کارهای اینترنتی را تحت تاثیر قرار داده. در این روش، شما برای جذب مخاطبان، محتواهای جذاب، آموزشی، سرگرمی و… در رسانه‌تان منتشر می‌کنید. از این آمار می‌توانید برای بهبود وضعیت سئو سایت و صفحات کمک گرفته و مخاطبان بیشتری را جذب کنید. مثلا صفحاتی که نقطه ضعف دارند را پیدا کرده و با بروزرسانی مشکلات‌شان را حل کنید. یا مثلا با شناخت بهتر مخاطبان محتوایی بسازید که بیشتر به نیاز آنها نزدیک باشد و… .

برای انجام این کار، وب‌سایت خود را با استفاده از پلتفرم‌هایی مانند Crazy Egg تحلیل کنید تا ببینید کجا در حال از دست‌‌دادن و جذب بازدیدکننده هستید. با این اطلاعاتی که در اختیار دارید، می‌توانید محتوای مناسبی را برای افزایش بازدید سایت خود تولید کنید. کسب رتبه بالاتر در صفحه نتایج جستجوی گوگل یکی از راه های افزایش بازدید سایت شما به‌صورت ارگانیک است. پیشنهاد ما این است که از مدل ستون/ خوشه موضوعی (pillar/ topic cluster) استفاده کنید. گوگل از سایت‌هایی حمایت می‌کند که در رابطه با موضوعی که در مورد آن می‌نویسند، متخصص شناخته می‌شوند.

استفاده از این تکنیک زمانی موثر است که مدت زمانی از شروع کار سایت و فعالیتتان گذشته باشد و به نوعی کاربر و مشتری بالقوه داشته باشید. تا جایی که طبق آمار، کاربران به طور میانگین روزانه 2 ساعت و 22 دقیقه از زمان خود را در شبکه های اجتماعی سپری می کنند. اینستاگرام، تلگرام، واتساپ، توییتر، لینکدین، فیسبوک و پینترست، از شبکه های اجتماعی پرکاربرد با کاربران فعال زیاد هستند. هرچند به علت مسائل مربوط به اینترنت در ایران، ممکن است دسترسی به تمامی شبکه های اجتماعی به سادگی نباشد. یا شبکه اجتماعی مخاطبان کمتری نسبت به شبکه ای مثل اینستاگرام داشته باشند.

یکی از روش‌هایی که برای همین منظور استفاده می‌شود، تحلیل داده‌های حاصل از بازدید کاربران است. دسترسی به این داده‌ها با ابزارهای مختلفی امکان‌پذیر است که از جمله آن‌ها می‌توان به گوگل آنالیتیکس اشاره کرد. به طور مثال، اگر از رپورتاژ آگهی به عنوان یک استراتژی در افزایش بازدید سایت استفاده کرده باشید، بهره‌گیری از کدهای UTM در گوگل آنالیتیکس در بررسی و رصد عملکرد رپورتاژ آگهی توصیه می‌شود. همچنین به یاد داشته باشید که از موارد مهم در شبکه‌های اجتماعی این است که با استراتژی‌های مختلفی از آن استفاده کنیم و همچنین، شبکه اجتماعی مخصوص هر فعالیتی را به درستی انتخاب کنیم. البته در حال حاضر، اینستاگرام و لینکدین در ایران با استقبال بیشتری همراه هستند.

در مورد قبل ما به این نکته اشاره کردیم که تبلیغات بسیار موثر هستند اما باید محتوای با کیفیتی نیز در نظر داشته باشید. این اشتباهی است که بسیاری از مردم مرتکب می شوند، آن ها محتوای خود را در رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارند دون اینکه هیچ دلیلی برای کلیک کردن به مردم ارائه دهند. افزودن محتوا به پست های شما می تواند CTR و یا نرخ کلیک شما را به طرز چشمگیری افزایش دهد. علاوه بر سایر ویژگی های مفید آن مانند گزارش عملکرد ، نقشه سایت ، بررسی اجمالی پیشرفت ها ، یک ابزار عالی برای کشف کلمات کلیدی مناسب برای سایت شما می باشد. با توجه به رقابت فزاینده در بازارهای آنلاین، استفاده از تبلیغات کلیکی به منظور جذب مشتریان جدید و افزایش فروش محصولات، برای مدیریت کردن تبلیغات بسیار اهمیت دارد. در این روش از تبلیغات، شما تنها زمانی هزینه می ‌کنید که کاربران بر روی آگهی شما کلیک ‌کرده باشند.

برخلاف روش های ارگانیک که نیازمند زمان و تلاش مستمر هستند، این روش باعث می شود که ترافیک سایت شما در مدت کوتاهی به میزان قابل توجهی افزایش یابد و بر روی الگوریتم های گوگل تاثیر بگذارد. روش آسمان خراش اولین بار توسط برایان دین یکی از متخصصان برجسته حوزه سئو و دیجیتال مارکتینگ مطرح شد. این روش پیرامون شبکه ای از بک لینک ها به محتوای شما به صورت پایدار، مقیاس پذیر و نتیجه محور کار کرده و به بالا بردن بازدید سایت کمک می کند. لینک های خراب یا از کار افتاده یکی از مهم ترین عواملی است که باعث کاهش رضایت کاربران و خروج سریع آن ها از سایت می شود. زمانی که کاربر با کلیک کردن روی لینک موجود در سایت دیگر وارد سایت شما می شود و با صفحه 404 روبرو می شود سریعا از سایت بیرون می رود و این یعنی بدترین اتفاق از دید گوگل.

در ادامه این مقاله تعداد زیادی راهکار واقعا ارزشمند برای جذب مخاطبان به وب سایت را به شما توضیح می‌دهم. به عنوان مثال، فیس‌بوک یک ویژگی خودکار تولید لید را در مسنجر منتشر کرد که به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد یک تجربه چت‌بات خودکار در مسنجر ایجاد کنند تا به محتوای پیشنهادی در سایت شما لینک شوند. از جمله مواردی که در رابطه با افزایش بازدید سایت مطرح شد، بهره‌گیری از کلمات کلیدی مناسب بود. برای این کار باید جستجوی مناسبی را برای یافتن کلمات کلیدی انجام داد و این مورد به طور معمول با عنوان «تحقیق کلمه کلیدی» شناخته می‌شود. به همین دلیل، آموزشی ۵۱ دقیقه‌ای و در قالب ۳ درس توسط «فرادرس» تدوین شده است که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت.

بازاریابی ایمیلی یکی از قدرتمندترین ابزارها برای افزایش بازدید سایت و حفظ ارتباط مستمر با مخاطبان است. این روش به شما این امکان را می دهد تا با ارسال ایمیل های هدفمند و شخصی سازی شده، محتوای جدید سایت خود را به مخاطبان معرفی کرده و آن ها را تشویق به بازدید از سایت کنید. با استفاده از لیست های ایمیل که به دقت ایجاد شده اند، می توانید اطلاعات دقیق تری از نیازها و علایق کاربران خود به دست آورده و محتوای مناسب تری ارائه دهید. با پوشش مباحث جدید و به‌روز صنعت، می‌توانید در میان رقبا بدرخشید و باعث افزایش بازدید سایت شوید. با نوشتن از ترندها، تخصص خود را نشان می‌دهید؛ چیزی‌که مخاطبان به‌دنبال آن هستند.

لینک سازی داخلی یکی از بخش های مهم استراتژی لینک سازی سایت و ارکان سئو محسوب می شود که ارتباطات بین محتوا و ساختار سایت شما را نشان می ‌دهد. اهمیت لینک سازی داخلی به حدی است که اکنون گوگل عدد هزار لینک برای هر صفحه را معقول می‌ داند. با رعایت اصول سئو تا حد قابل توجهی می توان تعداد کاربران، به‌ ویژه کاربران علاقه‌مند به حوزه فعالیت خود را افزایش داد. روش کار به این صورت است که شما با رعایت این اصول و قرار گرفتن در معرض دید کاربران، می توانید فرصت خوبی را برای برقراری ارتباط با آنها، پاسخ به شبهات و پرسش ‌ها و رفع نیاز آنها داشته باشید. در ثانی برای تولید محتوایی باکیفیت لازم است مواردی همچون انتخاب تیتر مناسب، فرم مناسب، محتوای جدید، جذاب، کاربردی و ... به عنوان مثال باید جملات و پاراگراف های خود را مختصر و کوتاه (مثلاً ۶ خط) کنید تا خواندن آن برای مخاطب ساده تر شود.

شما با برگزاری آزمون‌ها و انتشار پاسخ‌های آن می‌توانید علاوه بر کسب اطلاعات مفیدی از کاربران، بازدید سایت خود را هم افزایش دهید. همچنیپ می‌توان به عنوان ایمیل مارکتینگ نیز از پاسخ‌های آن‌ها استفاده کرد. ضمنا برای پاسخگویی آزمون‌ها، مخاطبان زمان بیشتری صرف می‌کنند و با انتشار آن‌ها در دیگر شبکه‌های اجتماعی، باعث افزایش بازدید سایت می‌شود. در بسیاری از سایت‌ها از یک نوار در کنار صفحه استفاده می‌شود که برای نمایش محتوای مرتبط، تبلیغات، جستجو و ... یک سایدبار که شامل محتوای مرتبط و پیشنهادی باشد، کمک بسیار زیادی به افزایش بازدید سایت شما و صفحات آن می‌کند؛ زیرا توجه مخاطب را جلب کرده و باعث تشویق کاربر به کلیک روی این مطالب می‌شود.

طبق آمار وب‌سایت Demandsage، تا سال 2023، 464.7 میلیون شنونده پادکست در سرتاسر جهان وجود داشت؛ از مزایای پادکست می‌توان به امکان گوش‌دادن در هر مکان و زمان اشاره کرد. محتوای متنی که در بلاگ سایت قرار داده‌اید را به پادکست تبدیل و در همان صفحه درج کنید؛ این کار اعتبار صفحه را نزد گوگل بیشتر می‌کند و رتبه سایت را بهبود می‌بخشد. کار دیگری که امکان انجام آن را دارید این است که محتوای تخصصی ضبط کرده و آن را در پلتفرم‌هایی مانند Castbox منتشر کنید و کاربر را به سایت خود ارجاع دهید. بازاریابی محتوا در واقع ارائه اطلاعات ارزشمند به مخاطب و راهنمایی او است؛ در حالی‌که این محتواها در جهت اهداف برند حرکت می‌کنند. توسط ویدیو، پادکست و کتاب‌های دیجیتال (PDF)، می‌توانید در این مسیر قدم بگذارید و مخاطبان بسیاری را با خود همراه کنید.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری