SEO چیست و نقش آن در بهینه سازی محتوا
سئو چیست و چه کاربردی دارد؟ سئو به زبان ساده 2025
لینک داخلی مخاطب را به بخش دیگری از سایت شما – که مرتبط با موضوع است – هدایت میکند. برای مثال در بخش قبلی مقاله، لینکی به یکی از مقالات سایت خودمان دادهایم. برخی اعتقاد دارند که لینکهای داخلی اثر بیشتری از لینکهای خارجی دارند؛ چرا که باعث میشوند مخاطب در بخشهای مختلف سایت شما حرکت کند و تعامل بیشتری داشته باشد. اصطلاح “چگالی کلمه کلیدی” به درصد تکرار یک کلمه کلیدی در مقایسه با تعداد کل کلمات مقاله اشاره دارد. این پارامتر نشان میدهد که یک کلمه کلیدی چند بار نسبت به کل محتوای نوشته شده به کار رفته است. به عنوان مثال، اگر در یک مقاله ۱۰۰۰ کلمهای، کلمه کلیدی ۱۰ بار تکرار شود، چگالی آن ۱ درصد خواهد بود.
گوگل هم به دلیل اهمیت امنیت اطلاعات کاربران مدت زمان زیادی است که استفاده از پروتکل امن https را بهعنوان یکی از فاکتورهای رتبهبندی صفحات وب در نظر میگیرد. برای فعال کردن این پروتکل روی وبسایت باید از تامینکننده هاست گواهینامه SSL دریافت کنید. سئو حوزه پراکنده و پراصطلاحی است و به همین دلیل در متداولترین دستهبندی، تکنیکهای مختلف انجام آن را به سه دسته سئو داخلی، سئو فنی و سئو خارجی تقسیم میکنند. سئو داخلی و فنی در داخل صفحات وبسایت انجام میشوند و وظیفه دارند محتوا و کدهای وبسایت را بهبود دهند. در تکمیل این فعالیتها، تکنیکهای سئو خارجی در خارج از صفحات وبسایت انجام میشوند تا اعتبار آن را در فضای وب و شبکههای اجتماعی بالا ببرند. با دنبال کردن این مراحل، به شما کمک می شود تا بهتر درک کنید که سئو محتوا چیست و در دنیای پیچیده بهینه سازی محتوا به خوبی پیش بروید و ترافیک ارگانیک را افزایش دهید و حضور قوی تری در فضای آنلاین ایجاد کنید.
بنابراین هرچه رتبه بالاتری در بین نتایج داشته باشید، شانس کلیک روی سایت شما هم بیشتر است. یعنی شما در سایت خود، بر اساس قوانین و معیارهای موتورهای جستوجو (مثل گوگل) عمل میکنید و در عوض، از آن ترفیع دریافت میکنید. این موارد جزو عناصر کلیدی ساختار مناسب برای سئو داخلی هستند و اجرای درست آنها نیازمند دانش و تخصص کافی است. به زبان ساده، وقتی عبارتی را در گوگل یا هر موتور جستوجوی دیگر سرچ میکنید، صفحهای از نتایج مختلف به شما نمایش داده میشود که این صفحه همان SERP است. احتمالا برایتان پیش آمده است که هنگام خواندن مطلبی در یک سایت، لینکی را میان کلمات آن مقاله مشاهده کنید که با کلیک روی آن به یک صفحه دیگر هدایت میشوید. کلمه یا عبارتی که لینک روی آن قرار گرفته است اصطلاحا انکر تکست نام دارد و رنگ آن هم با باقی متن متفاوت است.
سئو خارجی شامل مجموعه کارهایی است که بیرون از سایت به منظور بهینهسازی برای موتورهای جستوجو انجام میشوند. شما با دیدن کلمه ad در کنار لینک موردنظر میتوانید متوجه شوید که این سایت با کمک گوگل ادز در صفحه نخست قرار گرفته و بهاصطلاح با سرچ ارگانیک رتبه کسب نکرده است. همانطور که میدانید فایل robot.txt دستورات برنامهنویسی را در خود دارد که در هاست سایت شما آپلود میشود. کاربرد این فایل، ارتباط با رباتهای موتور جستجو است و تلاش میکند تا شما بتوانید نسبت به رفتار کراولهای گوگل یک کنترل نسبی داشته باشید. با استفاده از robot.txt میتوانید از خزندههای گوگل بخواهید تا برخی از صفحات وبسایت شما ایندکس نکند. محتوای تکراری به هرگونه متن، تصویر، ویدئو و ساختار یکسانی که در دو یا تعداد بیشتری از صفحات وب تکرار میگردد، اطلاق میشود.
این نوع سئو را نیز میتوانم بعد از سئو داخلی یا همزمان با آن انجام داد. «مدل محتوای خوشهای» (Pillar-Cluster Model) روشی است که در زمان دستهبندی موضوعی محتوای صفحات و همزمان با تحقیق کلمات کلیدی در سئو از آن استفاده میکنیم. در این مدل برای موضوعات اصلی در مرکز محتوای کامل و جامع تولید میکنیم و از آن به موضوعات فرعی و جزییتر لینک داخلی ایجاد میکنیم. سئو کلاه خاکستری جایی بین سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه قرار میگیرد. سئو کلاه خاکستری بهاندازه سئو کلاه سفید با قوانین گوگل هماهنگی ندارد اما بهاندازه سئو کلاه سیاه هم خلاف این دستورالعملها نبوده و برای وبسایت خطرساز نیست.
اگر بخواهیم در این زمینه مثالی بزنیم باید بگوییم که استفاده از متنهایی با رنگ مشابه پسزمینه یا قرار دادن متنهای کوچک که تنها موتورهای جستجو آنها را میخوانند نمونههایی از تکنیک متن پنهان هستند. برای پاسخ به این سوال که اهمیت سئوسایت چیست باید بگوییم تقریباً 60٪ کل ترافیک سایت با جستجوی گوگل ایجاد می شود. هدف از سئو کلاه سفید، ایجاد اعتبار برای دامنه سایت بهصورت طبیعی است. در این روش هیچ راهکاری برای دورزدن قوانین و نقض دستورالعملها استفاده نمیشود. ازآنجاییکه در Whitehat SEO همه قوانین گوگل رعایت میشوند، نتایج پایدار هستند حتی اگر پیشرفتها به کندی مشاهده شوند.
برای مثال سایتهای ارائهدهنده محتواهای مرتبط با فعالیتهای غیرقانونی یا غیراخلاقی در دسته این موارد قرار میگیرند. این تخصص شامل دانش عمیق درباره نحوه کار الگوریتمهای موتورهای جستجو و بهروزرسانیهای آنهاست. محتوای تکراری (Duplicate Content)نیز به استفاده از محتوای تکراری ولو با تغییرات کوچک اشاره دارد. به صورت کلی استفاده از محتوای تکراری و کپیشده از سایتهای دیگر، بدون ایجاد ارزش افزوده یکی از تکنیکهای سئوی مخرب است. به عنوان مثال ، فرض کنید که شما "رژیم غذایی" را جستجو می کنید اولین نتیجه ای که روی آن کلیک می کنید توسط برجسته ترین متخصص جهان در زمینه رژیم غذایی نوشته شده است. و از آنجا که صفحه دارای محتوای بسیار با کیفیت است، افراد زیادی به آن لینک داده اند.
اما در نهایت SEO بر پایه تولید محتوای مفید و باکیفیتی که بتواند پاسخ نیاز کاربران را بدهد استوار است. به جای آن که صرفا بر روی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو تلاش و تمرکز کنید، در جهت خلق ارزش برای مخاطبان و کاربرانی که به دنبال رفع نیازهای خود از طریق موتورهای جستجو هستند گام بردارید. با انجام این مورد به طور طبیعی موتورهای جستجو مانند گوگل نیز رتبه و میزان نمایش شما را در نتایج خود ارتقا میدهند. سئو کلاه سفید به شیوههای سئو اصولی و اخلاقی اشاره دارد که به دستورالعملهای موتورهای جستوجو پایبند است. این نوع شامل تولید محتوای با کیفیت بالا، بهینهسازی وبسایت برای تجربه کاربر و ایجاد بکلینکهای ارگانیک است.
موتورهای جستجو به سئو نیاز دارند زیرا اصول سئو (SEO) به بهینهسازی محتوا و ساختار وبسایتها کمک میکند. در واقع محتوا را به زبان موتورهای جستجو تنظیم میکند تا بهتر بتوانند محتوای را درک کرده و آنرا برای پاسخ کاربر انتخاب کنند. ما در SEO Solution متخصص در ارائه راهکارهای جامع بهینهسازی موتورهای جستجو (SEO) هستیم. با سالها تجربه و تیمی از کارشناسان حرفهای، هدف ما افزایش رتبه وبسایت شما در نتایج جستجو و بهبود ترافیک طبیعی آن است. محتوای بهروز و مرتبط به بهبود رتبه شما در نتایج جستجو کمک میکند و تجربه کاربری بهتری را برای بازدیدکنندگان فراهم میکند.
همچنین، تلاش برای افزایش رضایت کاربران، معمولاً به ارتقای رتبه شما در موتورهای جستجو نیز کمک خواهد کرد. هفتاد تا هشتاد درصد جستجوگران، به لینکهایی که به صورت تبلیغ (با پرداخت پول) توسط موتورهای جستجو از جمله گوگل، نمایش داده میشوند، نگاه نمیکنند. Url چیست ؟ URL یا Uniform Resource Locator، به زبان ساده آدرس یک صفحه وب یا هر منبع دیگری در اینترنت است. این آدرس منحصر به فرد، مانند آدرس خانه، به مرورگر شما میگوید که برای پیدا کردن محتوای مورد نظر به کجا مراجعه کند. URLها به شما این امکان را میدهند که به راحتی به هر نقطه از وب دسترسی پیدا کنید. URLها مانند برچسبهای روی کتابها هستند که به شما کمک میکنند کتاب مورد نظر خود را پیدا کنید.
اگر مخاطبان هدفتان در شبکههای اجتماعی ایرانی حضور و فعالیت دارند، روبیکا یکی از بهترین جاهایی است که برای آنها... «درآمد خوبی از فروش در کانال روبیکا به دست میآورم» یا «با تولید محتوا و تبلیغ در کانالم در روبیکا،... اگر میخواهید بلاگری را در شبکههای اجتماعی داخلی شروع کنید، روبیکا بهترین گزینهٔ شماست؛ چون هم محبوب است، هم امکانات... فقط فراموش نکنید که الگوریتمهای گوگل دائماً در حال تغییر است و هیچ تضمینی وجود ندارد که معیارهای رتبهبندی که الان برای گوگل مهم هستند، چند وقت دیگر هم مهم باشند. چرا میگوییم با خیال راحت؟ چون تریبون با بیش از ۱۵۰۰ رسانه در حوزههای مختلف و با اعتبار دامنهٔ بالا همکاری دارد، پایینترین قیمت را تضمین و بهشکل خودکار لینکهای داخل رپورتاژ را رصد میکند.
هر اقدامی که بتواند پاسخ بهتری به نیاز کاربر دهد و رضایت ایشان را جلب کند، میتواند به سئو کمک کند. در واقع بک لینک ها به گوگل این پیغام را می دهد که سایت شما در بین دیگر سایت ها معتبر و قابل اعتماد می باشد. پس از این استدلال می توان نتیجه گرفت احتمالا هرچقدر تعداد بکلینک ها و سایت هایی که به شما لینک میدهند قدرتمندتر باشند، پس تاثیر گذاری بیشتری هم خواهند داشت. این اصطلاحات از آن زمان در صنایع مختلف مورد استفاده قرار گرفته است و در صنعت سئو هم، مرتبط با نوع استفاده از فعالیت ها و استراتژی های متخصص سئو به کار می رود. همچنین ارجاع مخاطبان از سوشیال مدیاها به سایت به روش های گوناگون باعث اعتبار سایت نزد گوگل می شود.
تولید محتوا بر اساس نیازهای کاربر برای سئو مهم است؛ زیرا موتورهای جستجو برای محتوای باکیفیت و مرتبط که برای کاربران ارزش ایجاد میکند، امتیاز ویژهای قائل هستند. با ایجاد محتوایی که نیازهای مخاطب هدف را برآورده میکند، صاحبان وبسایت میتوانند رتبه خود را در نتایج جستجو بهبود بخشند، ترافیک سایت خود را افزایش دهند و تعامل خود را با کاربران افزایش دهند. سئو تکنیکال بیشتر روی بخشهای تخصصی سایت تمرکز میکند که در ادامه به برخی از آنها اشاره میکنیم. کلمات کلیدی، همان نتهای موسیقی هستند که باید بهجا نواخته شوند تا گوگل یا دیگر موتورهای جستجو آوای کلمات شما را بشنوند و سایتتان را به کاربران معرفی کنند. سئو علمی است که زبان موتورهای جستجو را میفهمد و با آنها مکالمه میکند. موتورهای جستجو مانند گوگل، تجربه کاربری را به عنوان یکی از عوامل مهم در رتبهبندی صفحات وب در نظر میگیرند.
در تعریفی بهتر و سادهتر میتوان سئو کلاه خاکستری را بهصورت استفاده از تکنیکهایی تعریف کرد که قوانین گوگل در مورد آنها مبهم است و نمیتوان با اطمینان گفت که با انجام دادن آنها وبسایت جریمه میشود. نکته خیلی مهم در مورد NAP-ها یکسان بودن آنها در محلهای مختلف است پس حتما چک کنید اطلاعات و مشخصات وبسایت شما در فضای وب یکسان باشد. سئو محلی یا لوکال سئو بخش کوچکی از سئو است که در آن وبسایت را برای نتایج جستجوهای محلی بهینه میکنیم. جستجوهای محلی جستجوهایی هستند که کاربران در آنها به دنبال دریافت محصولات و خدمات در نزدیکی موقعیت جغرافیایی خود هستند. سئو تکنیکال وبسایت را از این جهت که در داخل وبسایت انجام میشود، میتوان بخشی از سئو داخلی صفحه در نظر گرفت. با این وجود از آنجاکه در سئو تکنیکال بیشتر روی بهبود ساختار و عملکرد وبسایت و خزش و نمایهگذاری بدون اشکال آن تمرکز میشود، متخصصان سئو آن را بخش جداگانهای در نظر میگیرند.
در این بخش به بررسی این موضوع میپردازیم که چگونه SEO میتواند حضور شما در دنیای آنلاین را بسیار حرفهایتر کند، تعامل کاربر را افزایش داده و حتی تبدیل کاربر له مشتریها را بهبود دهد. سئو در هسته خود، یک رشته چند وجهی محسوب میشود که شامل بهینهسازی جنبههای مختلف یک وبسایت برای بهبود دیده شدن آن در صفحه نتایج موتورهای جستوجو (SERP) است. هدف اولیه سئو، افزایش ترافیک ارگانیک (غیر پولی) به یک وبسایت است و این امر را از طریق ترکیبی از استراتژیها و تکنیکها به دست میآورد. سئوکار کلاه سیاه (Black Hat SEO) فردی است که معمولا از روشهای غیرقانونی که موتورهای جستجوگر آنها را تایید نمیکنند. سعی دارند موتورهای جستجو را دور بزنند و ورودی بسیار زیادی از آنها دریافت کنند. اما این کار باعث میشود که وبسایت شما پس از مدتی توسط موتورهای جستجوگر مثل گوگل پنالتی شود.
این وبسایتها میتوانند شامل وبلاگها، نشریات محلی، سایتهای تجاری یا دایرکتوریها باشند. برخلاف لینکهای ملی یا بینالمللی، لینکهای محلی به دلیل ارتباط مستقیم با مخاطبان منطقهای شما، برای سئو محلی بسیار ارزشمند هستند. سئو منفی یا “Negative SEO” به نوعی تلاش برای ضربه زدن به رتبه وبسایت دیگری در نتایج جستجو اشاره دارد. در این روش، افراد یا رقبا تلاش میکنند تا با استفاده از تکنیکهای نامناسب و غیراخلاقی، رتبه و شهرت وبسایت هدف را به طور معکوس کنند یا تخریب کنند. سئو کلاه خاکستری یا “Gray Hat SEO” یک میانراه بین سئو کلاه سفید و کلاه سیاه است.
به طور خلاصه، شبکههای اجتماعی از طریق تولید سیگنالهای اجتماعی و افزایش تعاملات کاربران میتوانند تاثیر چشمگیری بر رتبه سایت شما در نتایج جستوجو داشته باشند. اول اینکه این کلمات باید مرتبط با حیطه کاری شما و موضوع مقالهتان باشند. لینکهای داخلی و خارجی هر دو داخل سایت شما قرار دارند؛ اما اگر سایت دیگری به سایت شما لینک دهد، نام آن بکلینک است. بکلینک یکی از کلیدیترین بازیگران صحنه سئو است و میتواند تاثیر زیادی در رتبه بندیها داشته باشد. وقتی به یک سایت غیر از سایت خودتان لینک میدهید، لینک خارجی ساختهاید.
سئو کلاه خاکستری (Grey hat seo) به تکنیکهایی که در مرز بین سئو کلاه سفید و کلاه سیاه قرار دارد، گفته میشود. مهمترین هدف از فعالیتهای آف پیج، تقویت اعتبار و اعتماد وبسایت است که به صورت معجزهآسایی روی رتبهبندی صفحات در نتایج جستجو تأثیر میگذارد. سئو محتوایی (Content Seo) به بهینهسازی و تولید محتوای مرتبط، ارزشمند و با کیفیت برای جذب و نگهداری مخاطبان هدف اختصاص دارد. سئو آف پیج (off page seo) معروف به سئو خارجی، به افزایش اعتبار و رتبه سایت از طریق لینکسازی (بکلینکها) و تعاملات اجتماعی (مثل انتشار رپورتاژ آگهیها) میپردازد. یک مرحلهی اساسی برای بهینه سازی سایت که هیچ ربطی هم به کیفیت محتوا و عبارات کلیدی ندارد، سئو تکنیکال (Technical Seo) است.
به طور کلی، نام دامنه کوتاه، مرتبط، و آسان به یاد ماندن به بهترین شکل باعث تسهیل در بهینهسازی جستجوی گوگل میشود. محتوا باید مرتبط، اصیل و منحصربهفرد باشد تا کاربران را جذب کند و موتورهای جستجو به آن ارزش بدهند. سئو تکنیکال (Technical SEO) در واقعه به تعمیر و بهینهسازی موارد فنی وبسایت شما برای موتورهای جستجو میپردازد. این قسمت از سئو به تمرکز بر جزئیات فنی و ساختاری وبسایت میپردازد که ممکن است تأثیر مستقیمی بر نمایش و رتبه وبسایت شما در نتایج جستجو داشته باشند. وقتی شما از سئو استفاده میکنید، وبسایتتان در نتایج موتورهای جستجو بالاتر و برجستهتر نمایش داده میشود.
به همین دلیل سایتهای جدید راه سختی برای نمایش صفحات در نتایج دارند. پس کاربر بیشتری را از روشها و کانالهای مختلف وارد سایت خود کنید و سعی کنید ضمن جلب رضایت آنها و پاسخ به سوالات و تامین خواسته کاربر، مدت زمان حضور او را افزایش دهید. کاربر می تواند جزئیات صفحه را در یک نگاه ببیند که به آنها کمک می کند تصمیم بگیرند که آیا روی صفحه کلیک کنند یا به صفحه مرتبط تری بروند. پیوندهای “فالو” و “نوفالو” هستند.لینک های فالو، بخشی از اعتبار صفحه لینکدهنده را به گیرنده منتقل میکنند، درحالیکه لینک نوفالو هیچ اعتباری را به صفحه هدف منتقل نمیکند. در گذشته بک لینک تاثیر زیاد و فراگیر تری را در سئو داشت اما با رونمایی گوگل از الگوریتم های جدید تر تاثیر آنها در سئو کم رنگ تر شده است. کلمات کلیدی چیست؟ به شما کمک خواهد کرد تا دید تخصصی تری در این مورد داشته باشید.
هرچه توضیحات متا با یک عبارت جستجو مرتبطتر باشد، احتمال بیشتری دارد که در صفحه نتایج جستجو، زیر عنوان صفحه ظاهر شود. اگر از تکنیک های سئوی کلاه حاکستری درست و بجا استفاده شود، می تواند یک فرصت طلایی برای ارتقای رتبه بندی سایت باشد ولی استفاده نامناسب از شیوه های این تکنیک سئو می تواند سایت را با خطراتی مواجه کند. میتوان گفت که سئو یکی از تنها روشهای بازاریابی دیجیتال که در صورت پیاده سازی صحیح، تاثیر آن در طول زمان افزایش نیز می یابد. در صورتی که شما دارای محتوایی در وب سایت باشید که مستحق کسب رتبه باشد، ترافیک کسب شده از این محتوا در طول زمان افزایش نیز پیدا خواهد کرد، در حالی که تبلیغات برای اعمال شدن نیاز به صرف هزینه و شارژ کردن حساب دارد. سایتهایی که به تبلیغات مخرب، پاپآپهای زیاد یا هرزنامهها متکی هستند، معمولاً تجربه کاربری ضعیفی دارند و موتورهای جستجو آنها را جریمه میکنند. متن پنهان (Hidden Text) به استفاده از متنهای مخفی در صفحات وب اشاره دارد که برای کاربران قابل مشاهده نیستند، ولی توسط موتورهای جستجو ایندکس میشوند.
به عنوان مثال، تصور کنید که یک شرکت در زمینه سئو هستید، پس لیست کلمات کلیدی شما کلمات سئو، خدمات سئو سایت، شرکت سئو، قیمت سئو، بهینه سازی سایت و… می باشد. همچنین در ادامه این مقاله به بررسی دقیق تر کلمه کلیدی و نحوه پیدا کردن این کلمات پرداخته ایم. سایتهایی که از محتوای تکراری و کپیشده استفاده میکنند، توسط گوگل به شدت جریمه میشوند و بهینهسازی برای آنها نتیجهای نخواهد داشت. به همین دلیل است که سئوکاران روی تولید محتوای باکیفیت و غیر کپی تاکید دارند. حضور فعال در شبکههای اجتماعی میتواند به افزایش دیده شدن و ترافیک سایت شما کمک کند.
موتورهای جستجو می توانند با بررسی مستمر اینترنت و فهرست کردن هر صفحه ای که پیدا می کنند، نتایج را به سرعت در اختیار ما قرار دهند. چون کسبوکارهای آنلاین به طور فزایندهای اهمیت سئو را در افزایش ترافیک وبسایت خود تشخیص میدهند. محتوای باکیفیت، آموزنده و جذاب، نه تنها بازدیدکنندگان را جذب میکند، بلکه بک لینک نیز به دست آورده و رتبه جستوجو را افزایش میدهد. بعدازاین که مخاطب وارد سایت شما شود، بازاریابی محتوایی آغاز میشود. این مرحله بعد از سئو اتفاق میافتد، کاربر وارد سایت شده و حالا قرار است وی را مجاب کنید در سایت شما به تحقیق کردن درباره کلمات کلیدی دیگر بپردازد تا رتبه شما بالا در گوگل بیشتر شود و یا حتی خریدی را انجام دهد.
به طور کلی، اندکس شدن به سازماندهی داده ها بر اساس یک طرح خاص اشاره میکند. Anchor text یا انکرتکست متن قابل کلیکی است که دو صفحه وب را به هم پیوند می دهد. ✅هرچه سایتهای لینکدهنده از نظر TrustRank قویتر باشند، عصاره بیشتری از آنها به سایتهایی که به آنها لینک میدهند سرازیر میشود. به طور کلی لینک های متعدد (DoFollow، NoFollow) از یک سایت به سایت های مختلف دیگر می روند. خزنده های گوگل، با دیدن تگ فالو میفهمند که صفحه گیرنده مورد تایید است، اما nofollow این پیام را میدهد، که نمیتوان اطلاعات صفحه را بصورت قطعی تایید کرد. در serp نتایج ارگانیک، تبلیغات کلیکی ادرودز، نتایج محلی و تصاویر و ویدئوها، اخبار ، نقشه و… نمایش داده میشود.
سئو ترجمه فارسی SEO و مخفف عبارت انگلیسی search engine optimization است که در معنی تحت لفظی، بهینه سازی سایت در موتور جستجو تعریف میشود. برای بهبود عملکرد سئوی وبسایت خود، باید وضعیت فعلی آن را تجزیه و تحلیل کنید و بخشهای مهم نیازمند بهینهسازی را شناسایی کنید. متن جایگزین، توصیفی متنی برای تصاویر است که نه تنها دسترسی را بهبود میبخشد، بلکه در هنگام استفاده از کلمات کلیدی مرتبط، به سئو کمک میکند. یادگیری سئو و بهینهسازی سایت، کمهزینهترین و آسانترین روشی است که میتوانید برای جذب مشتری انجام دهید. چراکه ممکن است از طریق سئوی کلاهسیاه رتبه سایت شما را بهبود دهند و بعد از گذشت چند ماه، سایت شما برای همیشه از گوگل حذف شود! سئوکار کلاه سفید (White Hat SEO) با استفاده از جدیدترن، استانداردترین و بهترین روشهای ممکن سایت را در نتایج اول گوگل نمایش میدهند.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری