صنعت جنوب نوین ترموکوپل چیست؟

برای دوری از ناخالصی‌ها به دور سیم‌های فلزی، می‌توانید یک ترموکوپل را داخل خلاء سیل نمایید (مهر و موم کنید). ا

توسط FARDAALEFBA در 8 آذر 1401
برای دوری از ناخالصی‌ها به دور سیم‌های فلزی، می‌توانید یک ترموکوپل را داخل خلاء سیل نمایید (مهر و موم کنید). اصلی محبوس کردن در خلاء، ریسک تغییر و تحول نمودن ویژگی‌‌های الکترومغناطیسی کمتر پیدا می‌کند و عمر اثرگذار درستی ولتاژهای گزارش‌شده طولانی‌تر می‌شود. ترموکوپل‌ها به برهان مدت زمان گسترده، هزینه تحت و ساختار ساده، انتخابی ایده‌آل برای اندازه‌گیری دما هستند. آن ها دماهایی را برای انواع مضاعف متنوعی از فرآیندها حس میکنند و در صنعت های فراوان متفاوتی گزینه به کارگیری قرار می‌گیرند.
  • این تجهیزات توانمند به میزان گیری دما در برهه زمانی ی 180 الی 1800 رتبه ی سانتی گراد می باشند.
  • برای کوره 1250 مرتبه ای بهتر هست از کاوشگر دما تایپ K استعمال کنید که تا تا دمای 1372 جايگاه سانتیگراد را پشتیبانی می کند.
  • درجه حرارت اعمال شده به ترموکوپل را معلوم و اندازه گیری نمود.
  • غلاف Hastelloy X، در برابر برابر اکسید شدن و موقعیت reducing neutral atmospheric مقاومت فوق العاده ای دارد.
جنس ، ساختمان ، و ابعاد دماسنج در ادارات و موسسه ها متعدد سراسر دنيا که اين دستگاه را به فعالیت مي‌برند. تفاوت دارد و به طبيعت گاز و گستره دمايي که دماسنج براي آن در حیث گرفته شده است، بستگي دارد. اين دماسنج شامل حبابي از جنس شيشه ، چيني ، کوارتز ، پلاتين يا پلاتين ـ ايريديم ( بسته به گستره دمايي که دماسنج در آن به فعالیت مي‌رود ) ، که به وسيله يک لوله موئين به فشارسنج جيوه‌اي متصل است، مي باشد. اين دماسنج براساس دو قانون ذکر شده در مورد گاز تام فعالیت مي‌کند. سنسورهای مختلفی به جهت ترازو گیری دما وجود دارد که برای پروسه های متفاوت و موقعیت گوناگون مجاز به استفاده از برخی از آنها هستیم،یکی از آن‌ها سنسورهای دمای ترموکوپل می باشد.

انواع نقاط اتصال میزان گیری (Types of Thermocouple Measuring Junction)

ساختمان اين دسته دماسنجها از يک مخزن مايع و يک لوله مويين تشکيل شده که مايع باطن مخزن در اثر انبساط از لوله مويين بالا رفته و دماي متناسب را نشان ميدهد. سکو حرارت اعمال شده به ترموکوپل را معین و ترازو گیری نمود. ولی پس از گرم شدن محل اتصال و …که این دستور نشان دهنده ی پدیده ای در فیزیک می باشد. دسته‌بندی نشده اگر زمان‌های پاسخگویی سریع‌تر در گوشه و کنار خورنده مهم است، ترموکوپل زمین‌شده بهترین گزینش است. ترموکوپل مدل K، علاوه بر محدوده دمایی گسترده تر، مزیت دیگری نیز دارد که مقاومت و گنجایش آن، به استدلال محصول فلزات مختلف آن است. ترموکوپل دسته J از آهن و کنستانتان و نوع K از نیکل/آلیاژ کروم (کرومل) و نیکل/آلیاژ آلومینیوم (آلومل) ساخته می‌شود. ترموکوپل های مدل B در کاربردهای حیاتی دمای به شدت بالا به فعالیت گرفته می‌شوند. این دسته ترموکوپل، نسبت به کل ترموکوپل‌هایی که تا اینجا معرفی کردیم، بالاترین محدوده‌ی دما را دارد. همین نوع ترموکوپل در دماهای مضاعف بالا، صدق عالی و پایداری بالایی دارد.

تمام نیازمندی‌های کارگزاری را در نظر بگیرید

اگر بخواهید در مکان‌های خلا یا این که فضاهایی که سنسور در آن حفاظت نشده از ترموکوپل استعمال کنیم، بهترین آیتم مدل E است. دارای اعتنا به این که همین دسته عملکرد خطی‌تری نسبت به بقیه نوع‌های دیگر دارد، از مقطع دمایی مناسبی برخوردار است و حساسیت آن به اندازه می‌باشد، از این وسیله در صنعت به طور گسترده استعمال می‌شود. از جمله کاربردهای این دسته می‌توان به کرایوژنیک و یخچال فریزر در دماهای نسبتا کم اشاره کرد. بر مبنا مشخصات، دسته آنها، ساختار، کاربرد آن ها و… می‌توانید مطلوب ترین ترموکوپل را که مناسب فعالیت شماست، تعیین کنید.

خرید ترموکوپل

بنابراین حتماً در زمان سفارش سنسور ترموکوپل ، از فروشنده در همین باره سوال کنید. جای خرسندی هست که شرکت های ایرانی چیره به تولید سنسور دما شدند. 5/5 - (2 امتیاز) تحلیل جامع ترموکوپل صنعتی ترموکوپل صنعتی که اسم دیگر آن جفت گرمایی صنعتی است، جزو ابزارهای ... همچنین به منظور بررسی، مقایسه و خرید آنلاین محصولات، می توانید از منوی دارای وبسایت، بر روی خرید کردن ترموکوپل کلیک کنید. یک ترموکوپل ، حسگری میباشد که از دو قطعه فلز ساخته شده و به جهت ترازو گیری دما به کارگیری می شود.

ترموکوپل دسته S و ترموکوپل گونه R

به ادله اهمیتی که ترموکوپل در وسایل گاز سوز داراست در همین مطلب به توضیح آن می پردازیم. مجله موفقیت آهنربای الکتریکی آهنربای الکتریکی معمولی را می‌توان در خانه ساخت. به اندازه هست که یک‌سری به دور سیم عایق شده‌ای را بر یک میله آهنی (پیچ یا این که میخ ، بپیچانیم و دو انتهای سیم را به یک منشاء dc مثل انبار ، یا این که پیل گالوانی وصل کنیم.

ساخت سرامیک های سازه ای

همچنین سیستم های ترموکوپل را به طور بالقوه ایمن خیس از RTD ها در کاربردهایی می نماید که ممکن می باشد ترکیبات انفجاری در جو وجود داشته باشد، زیرا سطح ها اقتدار ایجاد شده به وسیله ترموکوپل کاهش از سطح های توان تلف شده است. ماهیت خود تغذیه ترموکوپل ها همینطور به این مضمون‌ می باشد که آن ها از همان اثر خرید المنت استخری "خودگرم شدن" نظیر RTD ها رنج نمی برند. موجب میشود نیروی محرکه الکتریکی در دمای ثابت، اهمیت گذشت دوران تغییر‌و تحول کند. به این دلیل، حتمی است بازرسی‌های دوره‌ای برای سنجش صدق عملکرد ترموکوپل انجام شود. مقادیر اندازه‌گیری شده به وسیله دماسنج مقاومتی در مدت طولانی، تکرارپذیر است.

فرق ترمومتر و ترموکوپل چیست؟

توجه به همین نکته ضروریست که اشکال تایپ های جفت های حرارتی با محدوده های دمایی متفاوتی بوده و شما دوستان خوب بایستی متناسب کلیدی نیاز خود نمیباشد به خرید کردن سنسورهای دما یا ترموکوپل مانیاد صنعت اقدام کنید. نادرست در خرید انواع سنسورهای دما، مشکلات جبران ناپذیری برای شما خواهد داشت. از مداری تشکیل می شود که شامل دو سیم از فلزات متفاوت هست که سر سیم ها را به نیز جوش داده اند. هنگامی دو نقطۀ اتصال سیم ها در دماهایی متعدد قرار گیرند، جریانی از مدار عبور می کند. نیروی محرکۀ الکتریکی حاصل، که مهم میلی ولت سنج میزان گیری می شود، اصلی اختلاف دمای دو نقطه متناسب است. ترموکوپل یک مبدّل (ترانسدیوسر) خودمُولّد می باشد که از اتصال دو فلز ناهم محصول تشکیل شده است.این اتصال (اتصال سرد) بایستی در دمای مرجع قرار داده شود. در همین سنسور های دما، امکان انتقال مستقیم گرما به حسگر وجود دارد. در صورت نیاز به جواب پر سرعت می توان از ترموکوپل های فارغ از غلاف حفظ کننده به کار گیری کرد. در همین گونه سنسور ها قسمت Junction یا نقطه ی اتصال، از غلاف جدا شده است. همین مدل حسگر ها به برهان وجود یک لایه ی عایق مهم نماید ترین جواب دمایی از میان هر 3 ساختار هستند. تصویر پایین شماتیک یک Ungrounded Thermocouple را نشان می دهد. بدیهی هست که ترموکوپل های گونه S و نوع R مشابه یکدیگر هستند. تعداد ترموکوپل ها در کارخانه تولید مواد شیمیایی و پالایشگاه های نفت، به خواسته میزان گیری دما در بخش های مختلف کارگاه نصب می شود. براین اساس اگر مشخصات هر 2 فلز را بدانیم، می اقتدار با اندازه گیری میلی ولتاژ تولید شده، تغییرات دما اخبار جهانی را به راحتی چک کردن کرد. انواع ترموکوپل ها شامل K،J،T،E،S،R،BوN می شوند که بر اساس دسته فلزات به کار رفته در آنان تقسیم می شوند. گونه های سنسور دما و مقایسه ی آن ها مثلث زردمثلث زرد رنگ محاسبات و طریق ی اندازه گیری دما اهمیت ترموکوپل... یک دستگاه ترموالکتریک وسیله‌ای هست که در شکل وجود اختلاف دما در دو سر آن، یک اختلاف پتانسیل پدید می‌آورد. در صورتی که بخواهیم ترموکوپل را به زبان فراوان معمولی معرفی کنیم شما می توانید همین سنسور را به جهت میزان گیری دما در حیث بگیرید. همین وسیله از به خاطر الکتریکی بودن از دو ماده رسانای الکتریکی غیر نیز کالا تشکیل می شوند و زمانی که محل اتصال گرم می شود با تولید برق جفت حرارتی و یا همان ترموکوپل می‌تواند کارایی خود را نشان دهد. امروزه در بخش اعظمی از پروژه ها کاربرد ترموکوپل به راحتی دیده می شود اما ترموکوپل ها خویش انواع متفاوتی دارا هستند و در تیپ های مختلف شما می توانید به کاربرد و مزایای هرکدام به راحتی آگاه شوید. همه جفت های گرمایی از عایق MgO اساسی حداکثر مقدار خلوص، به مراد به کارگیری در دماهای فراوان بالا تا 2300 جايگاه فارنهایت (1260 مرتبه سانتیگراد) ساخته می شوند. سنسورهای حرارتی همگی حصر های مختص غلط را دارند تا میزان میزان گیری شما، بهترین عاقبت ممکن را داشته باشد.

ترموکوپل جور T :

اگر نصیب تماس سیم فلزی یا این که ساختار کریستالی درون فلز تغییر کند، میزان نیروی ترموالکتروموتور تغییر‌و تحول خواهد کرد. هادی متصل شده میان سنسور دما هم پس از سال ها به کار گیری ممکن می باشد خراب شده و مقدار ولتاژ شناسایی شده تغییر تحول کند. درصورتیکه مقاومت الکتریکی رسانایی که نیروی ترموالکتروموتور را به ولت متر درون آشکارساز منتقل می کند، ارتقا یابد، یک میزان میزان گیری شده ذیل حتی در به عبارتی دما نمایش داده می شود. علاوه بر این، ولت متر تعبیه شده در آشکارساز نیز به مرور زمانه خراب می شود.

گاز برگه ای آلتون S201

هرچه ترموکوپل ها باریک خیس شوند ، تمایل به تلاوت دمای نادرست بیشتری پیدا می نمایند ، معمولا خواندن ها زیر تر از دما ی واقعی است. وقتی که در دمای فعالیت هستید ، تغییر‌و تحول Thermocouple ها خطرناک و بحران برانگیز است. بعضی از جفت فلزات رایج آهن مس-نیکل (نوع J)، مس و مس-نیکل (نوع T)، و نیکل-کرومیوم و نیکل-آلومینیوم (نوع K) هستند. این وسیله اندازه‌ گیری در نام‌های متمایز همچون ترمومتر دیجیتال تماسی، دماسنج صنعتی، ترمومتر جیوه‌ای و ترمومتر لیزری وجود دارند. این گونه های هریک کارکرد متفاوتی داشته و بسته به کارکردشان آیتم به کار گیری قرار می‌گیرند که در ادامه برخی از آن‌ها تشریح خواهند شد. در میزان گیری دمای ترموکوپل، ضرایب Seebeck به شدت به عرصه مغناطیسی وابسته خرید المنت استخری است. حیاتی اعتنا به آهنرباهای کار کشته در آزمایشات برودتی، اثرات حرارتی مغناطیسی در مطالعات ابررسانایی قابل اعتنا است. بعضا شواهد آخر وجود دارد که اثرات مغناطیسی ناشی از میدان‌های مغناطیسی dc اصلی دامنه‌های کم، مبداء خطاهای اندازه‌گیری اهمیت ترموکوپل‌ها هستند. بنابراین، سیم های ترموکوپل می بایست یک جفت پیچ خورده یا این که در وضعیت ایده آل، حافظ باشند.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن