راه حل خلاقانه و ساده «بانک ملت

برای دریافت شماره حساب بانک ملت باید در اپلیکیشن همراه بانک یا خدمات اینترنتی بانک ملت ثبت نام کنید. باقی رقمه

توسط FARDAALEFBA در 23 آذر 1399

برای دریافت شماره حساب بانک ملت باید در اپلیکیشن همراه بانک یا خدمات اینترنتی بانک ملت ثبت نام کنید. باقی رقمهایی که یک شماره شبا را میسازند به ترتیب از چپ از این قرارند: ارقام کنترل کننده صحت یا همان Check Digit، کد بانک که برای بانک ملت 012 است و نوع حساب هم در شماره بعدی مشخص شده است. به اين ترتيب انتقال پول به حسابي در بانک ديگر، به سادگي دريافت نقدي و واريز به يک حساب در همان بانک قابل انجام است. به منظور تسريع در واريز وجه حساب مقصد ، بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران در تاريخ 12 خرداد ماه 1388 ساختار يک شناسه منحصر به فرد براي هر حساب بانکي اعلام کرد . شناسه حساب بانکي ايران که به اختصار شبا ناميده مي شود ، شماره اي است 24 رقمي که يک حساب بانکي را به صورت منحصر به فرد در تمام نظام بانکي ايران مشخص مي کند. شبا جايگزين شماره حساب هاي فعلي نمي شود، بلکه به عنوان يک شماره ي استاندارد در کنار آن ها قرار مي گيرد . این بانک بر روی کارت های بانکی خود، علاوه بر شماره کارت، شماره «شبا» را نیز درج می کند. برای پیدا کردن این شماره نجات پیدا می کنند!

برای پیدا کردن شماره «شبا»ی هر حساب، باید به بانک مربوطه مراجعه کنید. این ها هم راهکارهایی است که مجموعه نظام بانکی برای پیدا کردن یک شماره «الزامی» در نظر گرفته است. روش دریافت شماره شبای بانک ملیبه این شکل هست که از طریق پیام کوتاه شماره حساب خود را به شماره ۲۰۰۰۸۰۱۸ ارسال کرده و بعد کد شبا را دریافت نموده. کد شبا حساب ها به صورت رایگان به مشتریان ارائه می شود و افراد می توانند با مراجعه به بانک یا با استفاده از روش های غیرحضوری اقدام به دریافت شماره شبا بانک ملت و سایر بانک ها نمایند. در ادامه بحث چگونگی دریافت شماره شبا در بانک های مختلف، این بار به سراغ بانک ملت رفته و نحوه دریافت شماره شبا در این بانک را بررسی خواهیم نمود. نحوه دریافت کد شبای تمام بانک های ایران را در این مطلب آموزش می دهیم. همچنین در رابطه با نحوه گرفتن شبا بانک ملی از طریق وب سایت نیز مفصلا صحبت کردیم.

شما میتوانید با مراجعه حضوری در بانک یا از طریق دستگاه خودپرداز بانک مربوطه شماره شبا را دریافت کنید. در این بخش، شماره حساب بانکی خود را در باکس مربوطه وارد کرده و سپس گزینه “دریافت شماره شبا” را انتخاب می کنیم. برای یافتن شماره حساب بانک تجارت باید وارد سایت رسمی بانک تجارت شوید و شماره کارت، رمز دوم، رمز CVV2 و کد امنیتی را در بخش مربوطه وارد کنید. کارگزاری بانک ملت کارگزار رسمی بورس اوراق بهادار تهران - فرابورس - بورس کالا و بورس انرژی می باشد و خدمات آن عبارت است از خرید و فروش سهام، انواع اوراق صکوک، اوراق خزانه و محصولات بورس کالا و بورس انرژی. با این حساب برای دریافت شماره شبا نیازی به مراجعه به بانک نبوده و می توان از طریق ورود به وب سایت رسمی بانک، اقدام به انجام این کار نمود. 2. براي حواله هايي که از شبا در آنها استفاده مي شود ، نياز به دانستن ، ذکر و کنترل هيچگونه اطلاعاتي نظير نام بانک ، نام يا کد شعبه ، شماره حساب ، نوع حساب و درگيري با کدهاي مختلف و گوناگون نداريد . لازم به ذکر است در این سامانه شماره حساب گیرنده حواله (ذی نفع) باید براساس ساختار شماره حساب بانکی ایران (شبا) ارائه شود.

چطور؟ این طور که معمولا کسی «شبا»ی حساب خود را حفظ نیست. البته یافتن شماره شبا با استفاده از شماره کارت مقدور نیست و برای این کار باید از شماره حساب بانکی استفاده کرد. پس از ثبت نام وارد داشبورد میشوید و در آنجا با 3 گزینه «شماره کارت به شماره شبا»، «شماره کارت به شماره حساب» و «حساب به شبا و استعلام شبا» برخورد خواهید کرد. این شماره تا مدتی پیش شاید به عدد فانتزی بود و کسی کاربرد آن را نمی دانست، اما امروز برای حواله های پایا و ساتنا، داشتن این شماره الزامی است. 4. سامانه هاي حواله الکترونيکي کشورساتنا وپايا بر اساس شبا فعاليت مي نمايند، بنابراين دانستن شبا ي حساب براي انجام حواله بين بانکها براي همه مشتريان بانک ها ضرورت دارد . تمامي اين داده ها در شبا وجود دارد . در مطلبی تحت عنوان شماره شبا به معرفی کلی کد شبا، اهمیت و کاربرد آن و روش های مختلفی که برای دریافت کد شبا همه بانک ها وجود دارد صحبت کردیم. با توجه به ویژگی ها و قابلیت های موجود در سامانه ساتنا این امکان وجود دارد تا وجوه مورد نظر از مبداء سایر بانک ها به مقصد تمام حساب های بانک ملت منتقل شود.

آخرین مطالب