بهترین زمان برای ایمپلنت دندان کی است؟

کمپرسور دندانپزشکی به چه اندازه فشار تولید می کند؟ یکی از اصلی ترین نیاز های مراکز دندانپزشکی، هوای فشرده پاک

توسط FARDAALEFBA در 17 بهمن 1401

کمپرسور دندانپزشکی به چه اندازه فشار تولید می کند؟

یکی از اصلی ترین نیاز های مراکز دندانپزشکی، هوای فشرده پاک می باشد و به طور قطع می توان گفت وجود کمپرسور اویل فری مناسب می تواند تداوم یک مطب دندانپزشکی را با تضمین بیشتری همراه ادنتوبلاست سازد. در اماکن درمانی وجود سکوت و آرامش برای حفظ رضایت و افزایش کیفیت درمان یکی از الزامات اصلی می باشد و به دلیل کمبود فضای فیزیکی در دندانپزشکی ها، همواره با این دغدغه همراه هستند. به همین دلیل انتخاب کمپرسور مناسب و با کیفیت موجب افزایش کارایی یک کلینیک دندانپزشکی می گردد. فشار مورد نیاز در تجهیزات مصرف کننده هوای فشرده در دندانپزشکی حداقل 5 بار است و شرایط کارکرد کمپرسور باید به شکلی باشد که فشار در مخزن از 5 بار پایین تر نیاید. راهکار ما برای از بین بردن رطوبت موجود استفاده از درایر های تبریدی است که به وسیله سرد سازی هوا 100% رطوبت را از هوا جدا می کند و هوای کاملا خشک را در اختیارمان می گذارد.

  • گالری اصلاح طرح لبخند
  • یا در نتیجه پوسیدگی وسیع دندان است
  • درمان ریشه دندان (اندودنتیست)
  • درمان ریشه سه کانال 350/000 تومان

ایمپلنت فرانسوی همانند دیگر ایمپلنت ها از کیفیت بالا و مطلوبی همراه با قیمت مناسب برخوردارند. ایمپلنت های فرانسوی دارای سیستم منحصر به فردی می باشد که از جمله ی آن می توان به برخورداری از کانکشن های سه وجهی که باعث اتصال سریع به استخوان فک و تسریع روند درمان می شود اشاره کرد. قیمت ایمپلنت فرانسوی در مقایسه با کیفیت آن بسیار مقرون به صرفه بوده و از لحاظ اتصادی بهترین شیوه درمان می باشد. معروف ترین ایمپلنت فرانسوی، ایمپلنت axiom از برند anthogry می باشد که دارای سیستمی ساده ساده اما حرفه ای است که باعث تسریع در روند درمان می شود. کشور چین با استفاده از قطعات وارده شده کشور های اروپایی اقدام به ساخت ایمپلنت های با کیفیت کرده است که به دلیل قیمت مطلب و مناسبی که دارند توانسته است طرفداران بسیاری را به سمت خود جذب کند. از لحاظ اقتصادی ایمپلنت های چینی را می توان در سطر اول قرار داد. این امر باعث شده است تا افرادی که توان مقابله با پرداخت هزینه ایمپلنت های آمریکایی یا سوئیسی را دارد به سراغ ایمپلنت های چینی بروند.

دندانپزشکی کودکان

مقاومت در برابر حفره ها زیرا ایمپلنت ها مانند دندان های طبیعی پوسیدگی ندارند. دلایل متعددی وجود دارد در اینکه چرا ایمپلنت های دندان به یک درمان ایده آل برای بیمارانی که یک یا چند دندان از دست داده اند تبدیل شده است. ایمپلنت های تیتانیومی جایگزین ریشه های دندان از دست رفته و خود دندان می شوند. از آنجایی که ایمپلنت به طور دائم به استخوان فک متصل می شود، ایمنی بیشتری نسبت به دندان های مصنوعی داشته و از جای خود جابهجا نمی شوند. علیرغم این مزایا، ایمپلنت برای همه افراد از جمله بیماران زیر 18 سال مناسب نیستند. یکی از الزامات ایمپلنت های دندان این است که فک بیمار به منظور پشتیبانی از سیستم آن به طور کامل توسعه یافته باشد. اغلب، این در اواخر نوجوانی یا اوایل بزرگسالی رخ می دهد و اگر کاشت دندان قبل از بلوغ کامل فک گذاشته شوند، ترمیم می تواند مانع از رشد بیشتر استخوان شود. به طور کلی،رشد هر فرد متفاوت است، اما فک معمولاً تا سن 18 تا 20 سالگی به رشد خود ادامه می دهد.

چنانچه کودک دچار مشکلات ساختار اسکلتی و ناهنجاریهای ژنتیکی باشد، رشد بیش ازحد دندانهای آسیاب را تجربه خواهدکرد که این وضعیت اپن بایت اسکلتی (رایج ترین نوع اپن بایت) نام دارد. عفونت دندان که نام دیگر آن آبسه است، نوعی دیگری از بیماریهای شایع در کودکان است، در این بیماری دندان کودک دچار عفونت و تورم می شود و این عارضه برای کودک بسیار دردناک خواهد بود. مقالات مرتبط: در مورد بیمه تکمیلی زایمان اطلاعاتی دارید؟ پوسیدگی دندان یکی از اختلالات شایع و وسیع در کودکان و البته بزرگسالان است که بروز آن به عوامل متعددی بستگی دارد. طبق نتایج پژوهشهای دانشمندان بریتانیایی، کودکانی که در روز ساعتها پای تلویزیون و بازیهای کامپیوتری مینشینند، بیشتر از سایر کودکان دچار پوسیدگی دندان میشوند. آب معدنی در مقایسه با آب لوله کشی شهری، دارای فلوراید کمتری است و به دلیل نیاز دندانهای کودکان به فلوراید، کودکانی که از آب معدنی استفاده میکنند زودتر دچار پوسیدگی دندان خواهند شد. وجود شیرین کنندههای مصنوعی و مواد نگهدارنده در نوشابه و نوشیدنیهای شیرین، موجب بروز پوسیدگی در دندان کودکان میشود، به همین دلیل مصرف اینگونه نوشیدنیها برای کودکان و همچنین بزرگسالان توصیه نمیشود. پس از اقدامات پیشگیرانه از پوسیدگی دندان کودکان میبایستی برای رفع سیاهی دندان کودکان نیز اقدام نمود که به ۵ توصیه بسیار مهم برای درمان سیاهی دندان کودکان اشاره خواهیم کرد. مراقب باشید تا در زمان استفاده از مسواک جوش شیرین، کودک جوش شیرین را خارج کرده و آن را قورت ندهد. گاها با تجویز و صلاحدید پزشک از بلیچینگ، برای سفید کردن دندان کودک می توتاند مناسب باشد. استفاده از مواد شیمیایی همانند فلوراید، سفید کننده ها، دهان شویه ها و یا سایر محصولات موجود در داروخانه بدون مجوز دندانپزشک متخصص کودکان بسیار خطرناک است. بهشتی (عباس آباد) - خ. خالداسلامبولی (وزرا) - نبش خیابان یکم - برج ستاره - ط.

  1. رزین کامپوزیت
  2. تکنیک استفاده شده برای جایگذاری و کاشت ایمپلنت
  3. ” بهترین دندانپزشک کودکان در تهران “
  4. ترمیم و پرکردن دندان با کامپوزیت 180/000 تومان
  5. رزومه یا cv؛
  6. پوسیدگی دندان (کرمخوردگی)

این روش تنها در صورتی استفاده میشود که استخوان فک بیمار توان کافی برای کاشت ایمپلنت نداشته باشد یا اینکه فرد مورد نظر علاقه مند به جراحی فشرده دهان را برای افزودن استخوان به آن ناحیه نیست. ایمپلنت زیگوماتیک نسبت به دو نوع دیگر کمتر رایج است. این نوع ایمپلنت، پیچیده ترین روش ایمپلنت گذاری است و تنها در صورتی باید انجام شود که استخوان فک به میزان لازم برای ایمپلنت فضا نداشته باشید. در این روش ایمپلنت به جای استخوان فک، در استخوان گونه بیمار قرار می گیرد. قطر این نوع از ایمپلنتها بین ۳.۵ تا ۴.۲ میلی متر است و معمولا از آنها برای قسمت جلویی فک و دهان استفاده میشود. قطر این نوع از ایمپلنتهای دندانی بین ۴.۵ تا ۶ میلی متر است و معمولا در قسمت عقبی فک و دهان و به جای دندانهای آسیای بزرگ قرار میگیرد. قطر این نوع از ایمپلنتهای دندانی بین ۲ تا ۳.۵ میلی متر است و بیشتر در افرادی استفاده میشود که فضای کافی برای کاشت ایمپلنت معمولی در دهان و فکشان را ندارند.

مهم ترین وسیله ای که دندان پزشکان از آن استفاده می کنند ، این مته ها می باشد . همان طور که از اسم این وسیله می توان حدس زد ، از آن برای تراش دندان و برداشتن پوسیدگی استفاده می شود . همان طور که می دانید مینا های دندان بسیار سفت هستند و تنها فرزهای الماسی می توانند آنها را برش بدهند . استفاده از این وسیله سر و صدای زیادی ایجاد می کند و به اعتقاد بسیاری از بیماران مته ها ترسناک ترین ابزار دندان پزشکی هستند . از این وسیله زیاد استفاده نمی شود و دلیلش هم این است که هر دندان پزشکی توانایی پرداخت خرید ان را ندارد و تنها کارش نیز فیلم برداری از داخل دهان می باشد . شاید اولین چیزی که شما در مطب های دندان پزشکی و یونیت ها ببنید ، این سرنگ ها باشند که دارای دو سر می باشند . از یکی از سر ها آب بیرون می آید و از دیگری هوا . شاید از خود سوال بپرسید که این سرنگ ها چه فایده دارد . وقتی که دندان پزشک دندان شما را تراش می دهد ، با استفاده از این وسیله تمام باقی مانده ها را از دهان شما خارج می کند . همچنین با استفاده از سرنگ هوا ، باید دهان شما قبل از عمل کاملا خشک شود .

ایمپلنت دندان

البته در صورتی که دندان یابافت لثه ی شما از بیماری دیگری رنج می برد و قبل از عمل جراحی کاشت دندان اقدامات لازم برای درمان آن ها در اولویت قرار میگیرد. پس از درمان کامل نوبت به کاشت ایملنت دندان می رسد. در صورتی که نیاز مند به کاشت دندان باشید قدم اول برای این امر مراجعه به دندانپزشک و معاینه توسط یک پزشک متخصص است. دندانپزشک با بررسی و مشاهده وضعیت دندان های شما علاوه بر انتخاب نوع ایمپلنت روش مناسب برای کاشت آن را نیز به شما توضیح می دهد. مرحله ی اول عمل جراحی کاشت ایمپلنت معمولا با استفاده از بی حسی موضعی یا از طریق سدیشن انجام می شود تا بدین طریق استرس و نگرانی بیمار از بین رفته و درصد موفقیت ایمپلنت را افزایش یابد. این کار با استفاده از دارو هایی چون انواع مسکن ها، ضد دردها یا آرامبخش ها انجام می شود.

ایمپلنت نئودنت دارای کیفیت بسیار بالایی است.

ایمپلنت اشترومن دارای مجوز های CE و FDA است. ایمپلنت نئودنت فعالیت خود را در این حوضه از سال 1993 آغاز کرده بهترین جراح فک و صورت در تهران است. این برند دارای اصالت برزیلی می باشد اما به دلیل فعالیت با کیفیت خود در سال 2012 توسط اشترومن خریدارای شد به همین دلیل نیز به ایمپلنت سوئیسی برزیلی معروف می باشد. ایمپلنت نئودنت دارای کیفیت بسیار بالایی است. ایمپلنت SIC از دیگر برند های ایمپلنت سازی سوئیس می باشد که به نسبت دو برند دیگر که در بالا معرفی کردیم تازه کار می باشد. ایمپلنت اس ای سی فعالیت خود را در سال 2003 آغاز کرده است همچنین یکی از مهم ترین اتفاق ها در تاریخ این شرکت خریدارای سیستم ایمپلنتی به نام P-I Brånemark می باشد. کشور آمریکا همانطور که می دانید دارای صنعت بسیار پیشرفته ی می باشد همچنین دارای تکنولوژی های روز دنیا است. این دو مورد باعث می شود کیفیت ایمپلنت های آمریکایی بسیار بالا باشد.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت انواع پین دندان.

آخرین مطالب