مقاله غیرمعمول حقایقی را در مورد میل سوپاپ به شما می دهد که فقط تعداد کمی از افراد از وجود آنها می دانند

در بعضی از مدلهای دوزمانه از میل سوپاپ به جهت سوپاپ خروجی به کارگیری شده است. محصول دنده ها بسته به کاربرد ودو

توسط FARDAALEFBA در 27 آبان 1401
در بعضی از مدلهای دوزمانه از میل سوپاپ به جهت سوپاپ خروجی به کارگیری شده است. محصول دنده ها بسته به کاربرد ودور اقتدار گیری می تواند از چدن ویافولاد باشد و این دنده ها در درون محیط دنده چدنی یا آلومینیومی قرار می گیرند. میل بادامک از محصول چدن بااستحکام بالا میباشدوبادامکهای دشوار کاری شده روی میل بادامک بوسیله سه یاتاقان که ذیل فشار روغن کاری می شوند، محافظت می شوند. میل لنگ ازقطعات آهنگری فولاد مولیبدن - کروم، اتومبیل کاری می شود ودارای پنج یاتاقان میباشد. شاتونها ازقطعات آهنگری شده آلیاژ فولاد مولیبدن اصلی مقطع H ، اتومبیل کاری می شوند وکپ شاتون بصورت آماده بوده ودارای دیواره نازک وقابل بده بستان میباشد. پنج یاتاقان حساس ازنوع دیواره رشته رشته وقابل تعویض هستند .مغزی یاتاقانها فولادی وروکش آن ها از آلومینیوم-قطع است .جنس کپ یاتاقانها درموتورهای تنفس طبیعی از چدن ودرموتورهای توربوشارژ ، بمنظور استحکام اکثر از چدن گرافیت کروی میباشد. چدن به یک خانواده از مواد اطلاق می شود که ۲ تا ۴ درصد وزنی کربن و قدری سیلیسیوم دارند. فلنج بزرگی بمنظور نگهداری فلایول درعقب میل لنگ طراحی شده هست .روش سخت کاری یاتاقانها واستفاده از وزنه های بالانس بستگی به مشخصات موتوروکاربرد آن دارد. این طراحی منجر می شود تا محدوده های دور در دقیقه بالاتر، البته عارضه جانبی آن، تهیه و مراقبت دستی مژه است. وجود دارد که دارای قرار گرفتن شیطانک پمپ بنزین و بالا و پایین رفتن آن، انتقال بنزین از باک به کاربراتور به وسیله پمپ بنزین انجام میشود. زمانی که بادامکِ میل سوپاپ از نقطه اوج خود عبور میکند، فشار روی پیستونِ تایپیت کاهش مییابد، و فنر داخلی پیستون را به موقعیت خنثی بازمیگرداند تا تایپیت هیدرولیک مجدد بتواند حیاتی روغن مالامال شود. بدلیل ذیل فشار بودن می بایست الزامات خواص مکانیکی در ساخت همین قطعه رعایت گردد. بر روی این قطعه بادامکهایی وجود دارااست و به همین استدلال است که به میل سوپاپ، میل بادامک هم میگویند. علاوه بر همین محورهای دایرهایشکل غیر نیز محور بر بر روی آن قرار دارد. علاوه بر همین چنانچه میل سوپاپ در جتی خویش لق و یا این که سفت باشد نیز منجر ساخت مشکل خواهد کرد. میل سوپاپ هوا ام وی ام ۱۱۰ نوعی روزنه محل ورود می باشد و وظیفه داراست تا هوای گزینه نیاز به جهت احتراق را به باطن سیلندر بفرستد. میل سوپاپ یا میل بادامک همینطور در شکل نیاز میتواند شامل بادامک اضافی برای پمپ های سوخت باشد. همین قطعه وظیفه دارد تا نیروی مورد نیاز سوپاپ را به آن منتقل نماید. لوله استوانه ای میباشد و مسیر رفت و بازگشت سوپاپ را به صورت قائم نگاه می دارد، تا تماس سوپاپ و سیت آن تام و بی نقص باشد و کمپرس نتواند از گوشه و کنار گریزو فرار کند. جنس آلیاژهای به عمل رفته در سوپاپ می بایست به دسته ای باشد که دماهای مضاعف سبب ساز به سوختگی و یا خوردگی این قطعه نگردد. همینطور آنان اساسی زوایای خاصی میباشند و میتوانند منجر انتقال نیروی میل بادامک به سوپاپ شوند. ۴- حد بسته شدن (شیب ملایم بسته شدن) انتقال نیروی میل لنگ به میل سوپاپ ممکن است به سه رخ (دنده به دنده - زنجیری - تسمه ای) انجام شود زیرا در هر ۷۲۰ جايگاه گردش میل لنگ یک احتراق در هر سیلندر انجام می شود و در هر سیکل یکبار احتیاج به گشوده و بسته شدن هر سوپاپ وجود دارد لذا گردش میل سوپاپ نصف گردش میل لنگ میباشد یعنی (در ۳۶۰ جايگاه گردش) و نسبت دنده آنها نصف هست به این معنی که دنده میل سوپاپ دو برابر دنده میل لنگ میباشد. میل بادامک ، پمپ انژکتور ، پمپ روغن / بالانسر ومحرکهای دنده ای حرکت خود را ازانتهای جلوئی میل لنگ واز طرز ردیفی از دنده های مارپیچی می گیرند. زمان های تخصصی مکانیک و اتومکانیک از گزاره زمان آموزش مکانیک خودرو ، تدریس الکتریسیته اتومبیل و آموزش تعمیرات ایسیو حیاتی تمرکز بر یادگیری عملی کاراموزان و ذیل تحلیل سازمان فنی فن ای مرزو بوم در تعمیرگاههای مجهز ارائه می شود. میل بادامک در واقع اصلی استعمال از تایپیتها و اسبکها همین نیرو را به سوپاپ منتقل خواهد کرد. میل سوپاپ هوا اصلی دو محور می باشد که استوانه فلزی آن به تیتر محور دارای در نظر گرفته میشود. به عنوان یک مشارکت کننده حساس در VE، آن‌ها کارایی دقیق سوپاپ را کنترل می نمایند که سیستم محل ورود و خروجی را در دست گرفتن می نماید و بنابراین تأثیر متعددی بر پتانسیل اقتدار موتور دارد. گشوده و بسته نمودن سوپاپها توسط چخش میل سوپاپ و قرار گرفتن بادامکها زیر تایپت ها. در خودروها بادامکها میلههای بلندی را که از بلوکِ موتور تا سرسیلندر امتداد پیدا کردهاند و به منظور فشردن بازوهای سوپاپها به کار گیری میگردند را به حرکت درمیآورند. میل سوپاپ نیروی خود را از نحوه میل تایپیتها و اسبکها به سوپاپها وارد میکند. روی میل سوپاپ دندانهای وجود دارد که این دنده دلکو و اویل پمپ را بهکار میاندازد. در این تراز همانطور که پیستون در بالاترین نقطه ممکن قرار دارد ترکیب هوا و سوخت متراکم شده به وسیله جرقه شمع، در موتورهای بنزینی یا به وسیله گرمای تولید شده به واسطهٔ دانسیته آن در موتورهای دیزلی احتراق رخ میگیرد. پس از تماس تلفنی و ثبت سفارشات شما، در کوتاه ترین زمان ممکن مرسوله درخواستی برای شما منبع ارسال خواهد شد.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن