توضیح تجهیزات برق

تجهیزات برقی اساساً از ژنراتور اصلی کشش ، یک یا دو دستگاه کمکی ، تعدادی موتور کششی و تجهیزات کنترل لازم برای م

توسط FARDAALEFBA در 19 اردیبهشت 1399
تجهیزات برقی اساساً از ژنراتور اصلی کشش ، یک یا دو دستگاه کمکی ، تعدادی موتور کششی و تجهیزات کنترل لازم برای مدارهای اصلی و کمکی تشکیل شده است. در لوکوموتیوهای بزرگ خط اصلی ، منبع کمکی باید کمپرسورها ، بلورهای موتور کششی ، روشنایی ، گرمایش ، کنترل و موارد مشابه را فراهم کند. معمولاً یک باتری برای تأمین نیروی آماده به کار و شروع آن تعبیه شده است. 45.2.3.1 ژنراتور یا آلترناتیو آرماتور ژنراتور معمولاً مستقیماً با میل لنگ موتور همراه با یاتاقان منفرد در قسمت انتهایی ژنراتور همراه است. ژنراتور کمکی ممکن است از ژنراتور اصلی overhung یا در برخی موارد با یک کمربند توسط کمربندها هدایت شود. از آنجا که ژنراتور یک دستگاه با ولتاژ متغیر است ، حداکثر ولتاژ طوری تنظیم شده است که اقتصادی ترین استفاده از مواد و کمترین تلفات I2R را بدست آورد. حداکثر ولتاژ معمولاً محدود به 1000 ولت است و عملکرد عادی حدود 600 ولت است. 45.2.3.2 موتور موتورها از نوع سری هستند و عموماً مشابه موتورهای d.c. هستند. قطارهای برقی و لوکوموتیو. آنها معمولاً برای کار در ولتاژ ژنراتور کامل ساخته می شوند اما در بعضی موارد ممکن است بطور دائم دو سری به هم متصل شوند. اندازه موتور تا حد زیادی با حداكثر تلاش كششی مورد نیاز تعیین می شود و ارتباط چندانی با توان موتور دیزل ندارد. 45.2.3.3 کنترل تجهیزات کنترلی موجود در موتورهای دیزلی برقی عمدتا به عملکردهای زیر مربوط می شود. کنترل سرعت موتور نیازهای مختلف سرویس راه آهن باعث می شود که موتور از سرعت کنترل خاصی برخوردار باشد تا در صورت نیاز با کاهش سرعت و قدرت کار کند. در ساده ترین شکل ، یک اهرم دستی که تغییر وضعیت فرماندار را انجام می دهد ، محدوده ای از سرعت بین کار خنثی و سرعت کامل را فراهم می کند. دیگر نیازی به لوکوموتیوهایی از نوع شنتینگ نیست. کنترل میدان ژنراتور شرکت کاتی صنعت در لوکوموتیوهای بزرگ از یک دستگاه حساس به سرعت برای تنظیم میدان ژنراتور برای مطابقت با قدرت موتور استفاده می شود. کنترل موتور موتورها معمولاً به صورت موازی وصل می شوند و این ساده ترین ترتیب را فراهم می کند. با این حال ، در موارد خاص ، کنترل سری یا موازی ممکن است برای دادن خصوصیات مورد نیاز لوکوموتیو لازم باشد و برای تغییر بیش از اتصالات حرکتی باید تهیه شود. برای تغییر جهت در حال اجرا نیاز به یک واژگون کننده است و اگر زمینه ها را برای اجرای سریعترین سرعت کار کند ، ممکن است کنتاکتورهای انتقال دهنده ارائه شود. کنترل های راننده در یک لکوموتیو شنتینگ معمولی ، سه سطح کنترلی در هر طرف کابین ارائه شده است به گونه ای که راننده دارای موقعیت های رانندگی جایگزین باشد. تأخیر زمانی در عملکرد پدال مرده وارد شده است تا راننده بتواند بدون خاموش کردن برق از یک موقعیت عملیاتی به حالت دیگر تغییر کند. برای شروع و متوقف کردن موتور از موتور یا Master master استفاده می شود و آزمایش موتور را با استراحت موتور با موتور ثابت انجام می دهد. یک اهرم معکوس با موقعیت خاموش جهت حرکت لوکوموتیو را تعیین می کند. سرانجام ، یک کنترلر نیرو به راننده کنترل کامل بر تمام حرکت حرکتی را می دهد. حرکت اولیه این اهرم کنترل مدارهای نیرو را آماده می کند و موتور را با حداقل سرعت کار می کند و باعث تحریک ژنراتور می شود. حرکت بیشتر میدان ژنراتور را تقویت می کند و سرانجام موتور را با سرعت کامل به ارمغان می آورد. ترتیب لکوموتیوهای خط اصلی مشابه است ، به جز اینکه یک موقعیت رانندگی منفرد در هر انتهای لوکوموتیوها فراهم شده است ، در صورت لزوم به عنوان دوبرابر ، امکاناتی برای عملیات چند واحدی وجود دارد. 45.2.3.4 شروع روش معمول این است که موتور را از باتری با حرکت موتور ژنراتور اصلی ، با استفاده از یک سیم پیچ شروع ویژه شروع کنید. شروع هوای فشرده گهگاه بکار می رود ، اما مستلزم استفاده از کمپرسور برای شارژ سیلندرهای هوا است. استارت بندیکس ، شبیه به نوع مورد استفاده در موتورهای اتومبیل و از باتری 24 ولت کار می کند ، در برخی از لوکوموتیوهای آمریکایی استفاده می شود. در مورد اکثر لوکوموتیوهای متحرک ، معمولاً در صورت اضطراری که باتری بیش از حد تخلیه شده است برای تولید موتور در حالت عادی ، تخلیه می شود. این شامل اتصال یک یا چند موتور است به طوری که آنها به عنوان ژنراتور عمل می کنند تا ژنراتور اصلی را به حرکت درآورد و بنابراین موتور را راه اندازی می کند. اگرچه شروع اضطراری به ندرت مورد نیاز است ، اما این یک ماده مفید است ، زیرا معمولاً یک لوکوموتیو دیگر در دسترس است و با تاخیر بسیار کمی می توان شروع به کار کرد. 45.2.3.5 طراحی مکانیکی طراحی لوکوموتیو های دیزلی برقی همان اندازه خطوط موتورهای برقی معمولی را دنبال می کند. لوکوموتیوهای خط اصلی ، به ویژه ، از موتورها و باتلاق های محور آویز استفاده می کنند که عموماً مشابه هستند.
آخرین مطالب