از مری خونین به پکن اتوبوس: چرا ما به هر یک از دیگر افسانه های شهری

Mهر یک از ما با آن آشنا هستند, مدرن, افسانه های شهری. وجود دارد Bloody Mary – ظهور که به نظر می رسد اگر شما شع

توسط FARDAALEFBA در 5 مرداد 1399

Mهر یک از ما با آن آشنا هستند, مدرن, افسانه های شهری. وجود دارد Bloody Mary – ظهور که به نظر می رسد اگر شما شعار نام او را در مقابل یک آینه و یا شبح مانند سواری مجانی که ناپدید از پشت یک ماشین.

این داستان مخلوط دنیوی و فوقالعاده, تغییر, ما چگونه فکر می کنم در مورد محیط اطراف ما. برای تمام عناصر خارق العاده و ادعا می کند, افسانه های شهری ما اجازه می دهد برای رسیدگی به مسائل واقعی. شهرهای مدرن می تواند disempowering مکان هایی که بیش از ساکنان حس کمی از کنترل است. یک شهر گسترده پیچیدگی باعث می شود آن را تا حد زیادی ناشناخته برای کسانی که زندگی در آن است.

افسانه های شهری ارائه به مردم یک راه برای تمرکز و شخصیت نگرانی ناشی از زندگی در یک محیط است. در همان زمان آنها به برخی از راه را به سوی بازآفرینی حس جامعه از طریق به اشتراک گذاری این قصه.

یک حکاکی از یک "پنی وحشتناک', حدود سال 1850 (گتی ایماژ)

پژوهش من بررسی کرده است که چگونه مردم در قرن 19 بریتانیا مورد استفاده در فرهنگ عامه برای تنظیم به تجربه شهرستان زندگی می کنند. به جای تنها بودن طولانی باقی مانده از باورهای فرهنگی و فرهنگ عامه به روز شد و اقتباس شده است. این ابراز نگرانی در مورد توسعه شهری با تهدید از غریبه ها و کاهش حس جامعه که مردم به طور فزاینده ای دیگر می دانستم که یکی از دیگری فراتر از خود را فوری خیابان ها و محلات.

در لندن ویکتوریایی این ناخرسندی کمک استوک داستان در مورد بهار پاشنه بلند جک ظاهرا چیتی آتش تنفس شیطان یا روح است که شروع به ایجاد وحشت در روستاها روستاهای در حاشیه پایتخت در سال 1837. به طور گسترده ای به اطلاع عموم در ویکتوریا مطبوعات خود سوء استفاده کردند که منجر به برخی از مردم از ترس به بیرون رفتن به خیابان ها پس از تاریک.

این شکل مرموز رونق در شایعه. یک خبرنگار برای لندن کاغذ صبح هرالد اشاره کرد در 10 ژانویه 1838 که "اگر چه داستان در همه دهن هیچ کسی تا به حال در واقع دیده می شود که ارواح را می توان یافت".

زمانی که او در واقع به نام قربانیان "آنها بلافاصله رد تمام دانش آن را کارگردانی او را به افراد دیگر آنها را شنیده بود به حال بیمار درمان شده اما او با آنها ملاقات با هیچ موفقیت بهتر است".

به کار به طور موثر, افسانه های شهری باید به درستی فاصله گرفته. آنها تقریبا هرگز اتفاق می افتد به طور مستقیم به آشنایان شناخته شده اما نه از طریق یک شکننده تر اتصال – یک دوست از یک دوست (اگر چه غیر منتظره ای در مورد بهار پاشنه بلند جک شخصی به نام شهادت در مورد تجربه خود را قبل از دادستانی در مارس 1838).

این tenuousness فراهم حس مبهم از اتصال بدون ارائه یک راه آسان از تایید حساب. از جمله قصه های رشد در گمنامی زندگی شهری و فرهنگ غریبه خطر است.

این نباید لزوما به عنوان یک چیز منفی. مانند بیشتر سنتی و فولکلور قصه های مدرن, supernatural داستان خدمت به غنی سازی فضاهای شهری و تغییر معنای خود را. هنگامی که ما از شنیدن یک خانه, مدرسه و یا کارخانه خالی از سکنه است ما هرگز نگاه بر آن در همان راه دوباره. این قصه و جوامع است که در آن داستان گردش حس تاثیر بر محیط اطراف خود – چیزی که اغلب فاقد در یک محیط شهری است.

تداوم شهری عامیانه-قصه نشان می دهد که ما در شهری مدرن تجربه نکرده اند snuffed فوقالعاده تفکر است.

داستان گردش معاصر در پکن از فوقالعاده برخورد در اتوبوس شب (گتی)

Once upon a time مادران استفاده می شود برای هشدار دادن به فرزندان خود را در برابر جسارت بیش از حد نزدیک به لبه عمیق استخر برای ترس که هیولا جنی Greenteeth خواهد رسیدن و کشیدن آنها را به یک قبر آبکی.

امروز سنتی ایرلندی سنتی هیولا مانند banshee هستند گفت: هنوز هم به دیدار مدرن روز Limerick. داستان چنین عمل می کنند به عنوان یک هشدار برای حفظ کودکان از بخشی از شهر که قبلا شهرت برای رفتار ضد اجتماعی. مانند همسر داستان های جنی Greenteeth این شهری عامیانه-قصه کمک به پلیس در مرزهای بین دو امن و نا امن مکان.

در قرن 21 پکن شهر اتوبوس شب تبدیل شده است تمرکز از داستان های ترسناک در مورد برخورد با ارواح شیطانی. به طور معمول یک سالمند و عاقلانه شکل به رسمیت می شناسد فوقالعاده تهدید موجب صرفه جویی سوار توسط coaxing آنها را خاموش و سپس از بین می رود.

در حالی که رسم بر سنتی فوقالعاده نقوش داستان بیانگر آسیب پذیری از سفر این شهرستان در اواخر شب. با وجود آن خیابانی هشدار, داستان عمل در محلی کلاسیک-حالت داستان. ما یاد بگیرند به مراقب باشید در هنگام سوار اتوبوس شب با تصور شخص دیگری اصلاح با مرگ است. در انجام این کار در حقیقت از این قصه است که شاید کمتر مهم تر از پیام آنها فراهم می کند.

داستان هرگز فقط داستان است. در حالی که گفتن از هیولا در زیر سطح آنها راه قدرتمند از مجموع صحبت کردن در مورد و برخورد با اضطراب ما و ما محیط. آنها ایجاد پنهان جغرافیای ما در شهرستانها: مکان های که شده است دوباره تصور از طریق داستان به ما بگویید که در مورد آنها و سایت های شهری و موقعیت هایی که در آن موجودات فراطبیعی می توانید با ما آموزش عملی درس.

کارل بل یک خواننده در تاریخ فرهنگی در دانشگاه پورتسموث. این مقاله برای اولین بار به نظر می رسد در این گفتگو.



tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.net
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن