اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده (FAA) در مجموعه ای از دستورالعمل ها هشدار داد که استقرار انبوه سیستم های 5G میان رده می تواند با تداخل در تجهیزات ناوبری و ایجاد انحرافات پروازی، خطر ایمنی برای هواپیما ایجاد کند.
به ویژه، FAA در مورد 5G ابراز نگرانی کرده است، که به طور بالقوه می تواند با ارتفاع سنج های رادیویی، تجهیزات الکترونیکی حساس هواپیما که توسط خلبانان برای فرود ایمن در شرایط دید کم استفاده می شود، تداخل ایجاد کند. ارتفاع سنج ها نشان می دهند که هواپیما در زمانی که خلبان نمی تواند آن را ببیند چقدر از سطح زمین بالاتر است.
اکنون سازمان هوانوردی ایالات متحده می گوید هواپیماها و هلیکوپترها نمی توانند از بسیاری از سیستم های هدایت و فرود خودکار در فرودگاه های با تداخل بالقوه 5G بالا استفاده کنند، زیرا این سیستم ها در این شرایط احتمالاً غیرقابل اعتماد هستند.
ادامه مطلب
پیش از این، AT&T و Verizon Communications توافق کردند که راه اندازی تجاری خدمات بی سیم 5G باند C خود را تا 5 ژانویه به دلیل نگرانی FAA به تعویق بیاندازند. اکنون آژانس آمریکایی به این باور رسیده است "وضعیت نا امن" ناشی از استفاده آتی از شبکه های 5G نیاز به اقدام فوری قبل از آن تاریخ دارد.
"ناهنجاری های ارتفاع سنج رادیویی" ممکن است منجر شود «از دست دادن پرواز و فرود ایمن طولانی مدت» FAA گفت اگر خلبانان یا سیستم های خودکار هواپیما متوجه آنها نشوند. فرود در دوره هایی با دید کم می تواند باشد "محدود" سخنگوی FAA به The Verge گفت به دلیل نگرانی در مورد 5G. یکی از دستورالعمل های FAA نیز چنین گفته است این محدودیتها میتواند از ارسال پروازها به مکانهای خاص با دید کم جلوگیری کند و همچنین میتواند منجر به انحراف پرواز شود.»
این آژانس همچنین گفت که دو دستورالعمل آن که روز سه شنبه صادر شد، که شامل دستورالعمل های ایمنی تجدید نظر شده نیز می شود، به طور خاص با هدف جمع آوری "اطلاعات بیشتر برای جلوگیری از اثرات احتمالی بر تجهیزات ایمنی هوانوردی."
آژانس همچنان به آن اعتقاد دارد "گسترش 5G و حمل و نقل هوایی با خیال راحت همزیستی خواهند کرد." او همچنین در حال مذاکره با کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC)، کاخ سفید و صنعت است تا جزئیات محدودیتهایی را که باید در هفتههای آینده مشخص شود، بررسی کند.
FCC گفت که مشتاقانه منتظر آن است "دستورالعمل های به روز شده FAA." مقام هوانوردی گفت اعلان های مربوط به منطقه می تواند صادر شود "جایی که داده های ارتفاع سنج رادیویی ممکن است غیر قابل اعتماد باشد" به دلیل سیگنال های 5G
AT&T و Verizon در اواخر نوامبر گفتند که اقدامات احتیاطی را برای محدود کردن تداخل احتمالی در شبکه های خود حداقل به مدت شش ماه انجام خواهند داد. FAA روز دوشنبه گفت که کافی نیست.
Verizon روز سه شنبه پاسخ داد و گفت که وجود دارد "بدون مدرک" شبکه های 5G باند C، که در واقع خطراتی را برای هواپیما به همراه دارد "ده ها کشور" که قبلا از آنها استفاده می کنند. این شرکت افزود که در نظر دارد «با این شبکه در سه ماهه اول سال 2022 به 100 میلیون آمریکایی برسید.
[ad_2]
مقالات مشابه
- آنچه در آن می خواهم به بازی در LarkBox جهان کوچکترین 4K Mini PC
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- H&M اعلام کرد قصد دارد به طور دائم نزدیک 170 فروشگاه در سراسر جهان
- 2021 پورشه 911 توربو نازل شده است 572 اسب بخار می کند و 0-60 در 2.7 ثانیه
- باربری شهریار اندیشه
- نیل راجرز می گوید: David Bowie را به معنای سفیدی او آزادی بیشتری به آزمایش با موسیقی
- بهبود(بهبود) مواد شیمیایی شما در سه روز
- باربری تهران نو - تجربه یک اسباب کشی رویایی با اتوبار در محدوده تهران نو
- Emmys 2020 - live: How to stream virtual ceremony and who are the nominees