اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده (FAA) در مجموعه ای از دستورالعمل ها هشدار داد که استقرار انبوه سیستم های 5G میان رده می تواند با تداخل در تجهیزات ناوبری و ایجاد انحرافات پروازی، خطر ایمنی برای هواپیما ایجاد کند.
به ویژه، FAA در مورد 5G ابراز نگرانی کرده است، که به طور بالقوه می تواند با ارتفاع سنج های رادیویی، تجهیزات الکترونیکی حساس هواپیما که توسط خلبانان برای فرود ایمن در شرایط دید کم استفاده می شود، تداخل ایجاد کند. ارتفاع سنج ها نشان می دهند که هواپیما در زمانی که خلبان نمی تواند آن را ببیند چقدر از سطح زمین بالاتر است.
اکنون سازمان هوانوردی ایالات متحده می گوید هواپیماها و هلیکوپترها نمی توانند از بسیاری از سیستم های هدایت و فرود خودکار در فرودگاه های با تداخل بالقوه 5G بالا استفاده کنند، زیرا این سیستم ها در این شرایط احتمالاً غیرقابل اعتماد هستند.
ادامه مطلب
پیش از این، AT&T و Verizon Communications توافق کردند که راه اندازی تجاری خدمات بی سیم 5G باند C خود را تا 5 ژانویه به دلیل نگرانی FAA به تعویق بیاندازند. اکنون آژانس آمریکایی به این باور رسیده است "وضعیت نا امن" ناشی از استفاده آتی از شبکه های 5G نیاز به اقدام فوری قبل از آن تاریخ دارد.
"ناهنجاری های ارتفاع سنج رادیویی" ممکن است منجر شود «از دست دادن پرواز و فرود ایمن طولانی مدت» FAA گفت اگر خلبانان یا سیستم های خودکار هواپیما متوجه آنها نشوند. فرود در دوره هایی با دید کم می تواند باشد "محدود" سخنگوی FAA به The Verge گفت به دلیل نگرانی در مورد 5G. یکی از دستورالعمل های FAA نیز چنین گفته است این محدودیتها میتواند از ارسال پروازها به مکانهای خاص با دید کم جلوگیری کند و همچنین میتواند منجر به انحراف پرواز شود.»
این آژانس همچنین گفت که دو دستورالعمل آن که روز سه شنبه صادر شد، که شامل دستورالعمل های ایمنی تجدید نظر شده نیز می شود، به طور خاص با هدف جمع آوری "اطلاعات بیشتر برای جلوگیری از اثرات احتمالی بر تجهیزات ایمنی هوانوردی."
آژانس همچنان به آن اعتقاد دارد "گسترش 5G و حمل و نقل هوایی با خیال راحت همزیستی خواهند کرد." او همچنین در حال مذاکره با کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC)، کاخ سفید و صنعت است تا جزئیات محدودیتهایی را که باید در هفتههای آینده مشخص شود، بررسی کند.
FCC گفت که مشتاقانه منتظر آن است "دستورالعمل های به روز شده FAA." مقام هوانوردی گفت اعلان های مربوط به منطقه می تواند صادر شود "جایی که داده های ارتفاع سنج رادیویی ممکن است غیر قابل اعتماد باشد" به دلیل سیگنال های 5G
AT&T و Verizon در اواخر نوامبر گفتند که اقدامات احتیاطی را برای محدود کردن تداخل احتمالی در شبکه های خود حداقل به مدت شش ماه انجام خواهند داد. FAA روز دوشنبه گفت که کافی نیست.
Verizon روز سه شنبه پاسخ داد و گفت که وجود دارد "بدون مدرک" شبکه های 5G باند C، که در واقع خطراتی را برای هواپیما به همراه دارد "ده ها کشور" که قبلا از آنها استفاده می کنند. این شرکت افزود که در نظر دارد «با این شبکه در سه ماهه اول سال 2022 به 100 میلیون آمریکایی برسید.
[ad_2]
مقالات مشابه
- Ian Holm مرگ: ارباب حلقه ها ستاره دومینیک موناگان می پردازد ادای احترام به بازیگر افسانه ای
- رئیس بانک آمریکایی از تمسخر حزب کمونیست متاسف است - RT USA News
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- مشاوره حقوقی رایگان با وکیل دادگستری
- ناسا جیمز وب تلسکوپ فضایی پرتاب به تاخیر افتاد تا هالووین 2021 پس از coronavirus و مشکلات فنی
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- <h3>هورنت چیست؟</h3>
- لوله بازکنی سریع و ایمن در مناطق شمالی تهران
- 'درک خواهد بود تا افتخار و خوشحالی': کیت Garraway باز می شود تا در مورد شوهر از دست رفته را 11th, جشن تولد
- بهترین جراح ژنیکوماستی - دکتر نیکومرام