یکی از مقامات آمریکایی طرفدار نازی که در تشکیل آلمان پس از جنگ کمک کرد، RT USA News است

[ad_1] پرونده‌های اف‌بی‌آی که اخیراً از طبقه‌بندی خارج شده‌اند، نور ق

توسط FARDAALEFBA در 8 آذر 1400
[ad_1]

پرونده‌های اف‌بی‌آی که اخیراً از طبقه‌بندی خارج شده‌اند، نور قابل‌توجهی بر دلسوزی‌های نازی‌های جان مک‌کلوی، دستیار وزیر جنگ ایالات متحده در طول جنگ جهانی دوم می‌افکند و عمق ارتباطی را آشکار می‌کند که قبلاً ناشناخته بود.

مک کلوی یک شخصیت بسیار مهم در تاریخ ایالات متحده در قرن بیستم است - و همچنین نقش نظامی او به عنوان رئیس بانک جهانی، کمیساریای عالی ایالات متحده در آلمان، رئیس شورای روابط خارجی و مشاور همه روسای جمهور، فرانکلین دی. روزولت به رونالد ریگان.

این که مک‌کلوی قبل از جنگ برای چندین شرکت در آلمان نازی کار قانونی گسترده‌ای انجام داد - از جمله غول شیمیایی IG Farben، که به خاطر تولید سیکلون B، آفت‌کش مبتنی بر سیانید که در اردوگاه‌های کشتار در طول هولوکاست استفاده می‌شد، شهرت دارد - در این فرآیند بسیار غنی شد. نسبتاً شناخته شده است، اما معمولاً به پاورقی در زندگی نامه های رسمی انسان می رسد.

با این حال، اسنادی که اخیراً منتشر شده است با جزئیات روشن نشان می دهد که پیوندهای او با دستگاه نازی بسیار عمیق تر و منسجم تر از روابط تجاری معمولی بوده است. نکته قابل توجه یادداشت رسمی ژانویه 1953 است که توسط مامور ویژه FBI، DM Ladd، برای ادوارد آلن تام، معاون مدیر دفتر، به درخواست صریح او تنظیم شد، که پیشنهاد کرد. "خلاصه اطلاعات از پرونده های ما در مورد جان مک کلوی."

ادامه مطلب

مستند جدید نازی ها

او ضبط کرد که چگونه در سپتامبر 1939، تنها چند هفته پس از حمله آلمان به لهستان و تحریک جنگ جهانی دوم، مک‌کلوی به دفتر FBI در نیویورک مراجعه کرد و به آنها اطلاع داد که یک شهروند آلمانی مقیم نیوجرسی "قابل توجه" او که در پرونده های حقوقی اخیر مربوط به خرابکاری در کارخانه های مهمات سازی در ایالات متحده برای او کار می کرد، به دلیل مخالفت محلی با او قصد داشت به ایالت دیگر نقل مکان کند.

مک‌کلوی گفت که او این قصد را تبلیغ کرده است زیرا نمی‌خواهد مقامات به شریک زندگی‌اش مشکوک شوند او سعی می کرد از افشای اف بی آی جلوگیری کند. از قضا در این یادداشت آمده است که شخص مورد نظر در واقع الف است "مامور جاسوسی مشهور آلمانی" در آن زمان، این موضوع موضوع تحقیقات ضد جاسوسی ویژه توسط این اداره بود.

مهمتر از آن، این پرونده با جزئیات ادامه می‌یابد که چگونه در اواسط اکتبر 1940، یک ماه پس از اینکه مک‌کلوی به عنوان دستیار وزیر جنگ منصوب شد و لوفت‌وافه هر شب در آن زمان در لندن یک حمله رعد اسا برگزار می‌کرد، مک‌کلوی به مقر FBI اطلاع داد که او "شخصا با بسیاری از مقامات دولت نازی، از جمله [Hermann] گورینگ که با او دوستی های شخصی بسیار نزدیکی دارد.»

او در ادامه این موضوع را فاش کرد "همین چند وقت پیش" کسی که می شناسد از دفتر گورینگ برلین تماس گرفت و گفت که به زودی با او تماس خواهد گرفت، و تمام اظهاراتی که این مرد به مک کلوی داده است از طرف گورینگ و دولت فعلی آلمان خواهد بود.

این مرد بی نام بعداً تماس گرفت و به مک کلوی گفت که این کار را خواهند کرد "به من دستور داده شد که خدمات شخصی را در ایالات متحده ارائه دهم که" در مقابل "جنبش مسالمت آمیزی بود که به نظر نمی رسید از آلمان الهام گرفته شود.

گفته می شود که او از کمک امتناع کرده است و مشخص نیست که آیا تلاش های پیشنهادی برای اختر چمن هرگز شکل گرفته است یا توسط FBI بیشتر مورد بررسی قرار گرفته است. او تاکید کرد، با این حال، نازی‌های بلندپایه مایل بودند که او را از فعالیت‌های مخفی برنامه‌ریزی‌شده در خاک آمریکا آگاه کنند، علی‌رغم نقش دولتی‌اش. "به نسبت نزدیک" پیوندی که به آن اشاره دارد. علاوه بر این، اگرچه او به وضوح نمی خواست به نازی ها در این زمینه کمک کند، اما به عنوان کمیساریای عالی ایالات متحده در آلمان بیش از این بی وفایی را جبران می کرد.

ادامه مطلب

ایالات متحده به دنبال گسترش بزرگترین پایگاه جاسوسی خود در خارج از کشور است.  چرا؟

مک کلوی یک بار در مورد دوره ریاست خود که از سپتامبر 1949 تا اوت 1952 طول کشید، گفت: "من قدرت یک دیکتاتور را داشتم... اما فکر می کنم یک دیکتاتور خیرخواه بودم." او ده ها جنایتکار جنگی نازی را عفو کرد و مجازات اکثر رهبران اس اس را آزاد یا کاهش داد، اگرچه اذعان داشت که جنایات آنها "تاریخی در بزرگی و وحشت" و تنها پنج مورد از 15 حکم اعدام صادر شده در دادگاه نورنبرگ را اجرا کرد.

در یک چرخش دلخراش، مک‌کلوی از مقر مشتری سابقش IG Farben کار می‌کرد - 23 نفر از مدیران آن، از جمله اعضای اس‌اس، به جرم جنایات جنگی محاکمه شدند و 13 نفر محکوم شدند. تا سال 1951 همه آزاد شدند. آلفرد کروپ، صنعتگر آلمانی، که به دلیل نسل کشی به روش نسل کشی از کار برده در کارخانه هایش به جنایت علیه بشریت به 12 سال زندان محکوم شده بود، نیز مورد عفو قرار گرفت.

در مقابل، کلاوس باربی، رئیس ضد جاسوسی گشتاپو توسط نیروهای اشغالگر آمریکایی مورد آزار و اذیت قرار نگرفت - در واقع، او به عنوان جاسوس استخدام شد و از فعالیت های اطلاعاتی فرانسه در منطقه تحت اشغال آلمان در فرانسه گزارش داد، اگرچه پاریس در همان سال او را محکوم کرد. مرگ غیابی به دلیل جنایات بی‌شماری علیه بشریت که در زمان حضور در کشور تحت رژیم ویشی مرتکب شد.

او که به قصاب لیون معروف است، در بازجویی ها از شلاق، مواد مخدر، ضربات الکتریکی به نوک سینه ها و بیضه هایش و سوزن هایی که زیر ناخن هایش فرو می کردند استفاده می کرد. تعداد معدودی از بازماندگان به اردوگاه های مرگ فرستاده شدند.

وقتی فرانسوی ها متوجه شدند که باربی برای ایالات متحده کار می کند، مستقیماً از مک کلوی درخواست کردند که او را تحویل دهد. او با این ادعا امتناع کرد ادعاهای شهروندان لیون را فقط می توان به عنوان شایعه نادیده گرفت. با این حال، کمیساریای عالی می دانست که این درست نیست. بنا بر گزارش ها، نام باربی در دفتر مک کلوی به عنوان بخشی از CROWCASS، ثبت مرکزی مجرمان جنگی و مظنونان امنیتی، فهرست شده بود که گفته می شود او به دلیل تحت تعقیب قرار دارد. «کشتن غیرنظامیان و شکنجه و کشتار پرسنل نظامی».

باربی در سال 1951 با کمک ایالات متحده و از طریق "خط اطلاعاتی" آژانس اطلاعات مرکزی به بولیوی نقل مکان کرد. یکی از بسیاری از نازی‌هایی که برای فرار از عدالت از آمریکای لاتین فرار کرد، به شرکت در یک سری کودتاهای سیا در منطقه ادامه داد، مأموران سیا و بازرسان نظامی را برای شکنجه آموزش داد و حتی در ردیابی و دستگیری یک انقلابی کوبایی نقش داشت. چه گوارا

ادامه مطلب

مایکروسافت جاسوسی از کارمندان را برای کارفرمایان در سراسر جهان آسان‌تر می‌کند

در سال 1965، او همچنین توسط Bundesnachrichtendienst، سرویس اطلاعات خارجی آلمان غربی، با نام رمز «آدلر» (عقاب) به خدمت گرفته شد. به طور تصادفی، منشاء آژانس را می توان در مک کلوی جستجو کرد. در سال 1950، او راینهارد گهلن، رئیس اطلاعات نظامی نازی در جبهه شرقی، مسئول مدیریت واحدهای چریکی ضد شوروی و اجرای برنامه بازجویی وحشیانه برای اسیران جنگی شوروی را به عنوان مشاور دولت آلمان غربی در امور اطلاعاتی منصوب کرد. .

گهلن در حال حاضر یک شبکه جاسوسی متشکل از افسران سابق ورماخت و اس اس با تمرکز بر اتحاد جماهیر شوروی به مدت پنج سال به نمایندگی از ارتش ایالات متحده، که در سال 1947 ارتباط نزدیکی با سیا پیدا کرد، اداره می کند. در سال 1956، سازمان گهلن رسماً به دولت آلمان غربی منتقل شد و به نوبه خود به Bundesnachrichtendienst تغییر نام داد و گهلن به عنوان اولین رئیس آن تا زمان بازنشستگی در سال 1968 خدمت کرد.

گهلن از تعقیب قضایی منزوی شد و در واقع توسط آلن دالس که بعدها اولین رئیس سیا شد، برای اداره سازمان استخدام شد. او که توسط رئیس جمهور جان اف کندی به دلیل شکست در خلیج خوک ها در سال 1961 برکنار شد، بعداً به کمیسیون وارن منصوب شد تا درباره ترور کندی تحقیق کند. دوست دیرینه اش مک کلوی نیز همینطور بود که ادعا کرد وارد کاوشگر شده است. "فکر می کنم توطئه ای وجود دارد" اما او را متقاعد کرد که لی هاروی اسوالد تنها عمل می کند.

این به ویژه به دلیل نفوذ دالس است - رئیس جاسوسی سقوط کرده همچنین سعی کرد با توزیع نسخه‌هایی از کتابی که ادعا می‌کرد قاتلان رئیس‌جمهور همیشه برای اعضا در جلسه اولیه نامناسب و تنها بوده‌اند، بر دیگر اعضای کمیسیون تأثیر بگذارد و گفت: "در اینجا شما مدلی را پیدا خواهید کرد که فکر می کنم در مورد فعلی خواهیم یافت."

با این حال، سه کمیسیونر - ریچارد راسل، توماس هیل بوگز و جان شرمن کوپر - متقاعد نشدند که اسوالد یک تیرانداز تنها است. در نهایت، مک‌کلوی نتیجه‌گیری را به بند خروج از گزارش اضافه کرد تا از تایید یافته‌های این سه نفر اطمینان حاصل کند و بیان کرد که هرگونه شواهد احتمالی دال بر توطئه وجود دارد. "فراتر از دسترس" سازمان های مجری قانون ایالات متحده، سیا و اف بی آی - و خود کمیسیون.

اگر این داستان را دوست دارید، آن را با یک دوست به اشتراک بگذارید!


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن