نکاتی که برای استخدام سئوکار باید رعایت کنید

افزایش اعتماد مردم به خریدهای آنلاین و افزایش حضور آنان در اینترنت باعث شده است تا زمین بازی بازاریا

توسط FARDAALEFBA در 18 بهمن 1400
افزایش اعتماد مردم به خریدهای آنلاین و افزایش حضور آنان در اینترنت باعث شده است تا زمین بازی بازاریابان از فضای آفلاین به فضای آنلاین تغییر کند. استخدام سئو کار حرفه ای از آنجاییکه افراد بیشترین زمان خود را در اینترنت میگذرانند، اهمیت حضور کسب و کارها در فضای آنلاین دو چندان شدهاست. کسب این مهارتها به ما کمک میکند تا زمان ارزشمند خود را صرف یادگیری کدنویسی و اجرای آن در سایت نکنیم. یکی دیگر از چالشهای Track کردن دیتاها به جز رنک، زمان Track کردن است. برای مثال، ما بع تازگی کلمه کلیدی عطاری را تارگت قرار دادهایم، اما این در ساختار فعلی سایت قرار ندارد، مجبور هستیم که لندینگهایی درست کرده و آنها را بهینهسازی کنیم که در این راستا با چالشهای در بحث دیتا، بیگدیتاها روبه رو میشویم؛ اما نکته حائز اهمیت این است که این دیتاها در بهینهسازی کشف ترندها و نیاز بازار به ما کمک میکنند.
کارشناس سئو (SEO)
ابزارهایی دیگری هم مانند visualization و Data studio هم هستند که البته من دومی را پیشنهاد میکنم چون به راحتی میتوانید با آن دیتاها را بررسی کنید و به بخش گستردهای از آن دسترسی داشته باشید. به همین علت پیشنهاد من به یک متخصص سئو این است که برای تصمیمگیری به سرچ کنسول مراجعه کند. یکی دیگر از چالشهای موجود هیستوریکال دیتا است و اینکه از میان این 15 متریک ذکر شده، مهمترین آن اورگانیک ترافیک است که با ابزارهای آنالیتیک، سرچ کنسول قابل Track است. مانند ماسک ضدعفونی کننده که در این دوران بسیار ترند است و یکی از اصلیترین نیازها به شمار میآید و نباید از رقابت عقب بمانید.
کارشناس دیجیتال مارکتینگ (سئو)
برای مثال اگر شما کارشناس تولید محتوای یک وبسایت فروش لوازم دیجیتالی (مثل موبایل و دوربین) هستید، نباید محتوایی راجعبه ورزش تولید کنید! در این مرحله باید بیشترین دقت خود را به کار بگیرید و نتایج جستجو را بررسی کنید. آژانس دیجیتال مارکتینگ میانبر فعالیت رسمی خود را از سال 1390 آغاز کرده است، این تیم با تکیه بر دانش فنی و همچنین استفاده از نیروهای متخصص در حال حاضر به یکی از شرکتهای فعال در حوزه خدمات دیجیتال مارکتینگ تبدیل شده است. یکی از این افزونهها related post plugin است. دیجیتال مارکتینگ شامل تمام فعالیتهای بازاریابی است که در آن از بستر اینترنت استفاده میشود. زمانی که یک محتوا بیان میشود باید خوانندگان اجازه اظهارنظر، نقد و پیشنهاد داشته باشند. پیشنهاد من این است که از دورههای Udemy و Linda شروع کنند که بسیار ساده درباره بخشهای مختلف سئو توضیح میدهند. اما برای ریپورتینگ میتوانند از آنالیتیکس هم استفاده کنند. کاربران میتوانند از خود Google speed برای اینکار استفاده کنند که API های موجود را رصد میکند. برای مثال در بعضی از موارد نیاز است که شما روزانه کلمات موردنظر خود را Track کنید، اما سرچکنسول دیتاهای دو روز قبل را نشان میدهد. قبل از اینکه یک متخصص را استخدام کنید ما به شما پیشنهاد میدهیم موارد زیر را مطالعه کنید. مطالعه ژورنالهای سئو و استفاده از منابع رایگان خارجی نیز سه ایراد اساسی دارند؛ یک این که شما در صورت برخوردن به مشکل یا سوال خاص، منبعی مشخص برای رفع ایرادات خود ندارید دو اینکه سئو انگلیسی در بسیاری از موارد با آنچه که ما در سئو فارسی انجام میدهیم متفاوت است. لذا توصیه میشود کسی به کار تولید محتوا مشغول است از اصول سئو برای بهینه سازی نوشته خود نیز سرشته داشته باشد. به این روش بکلینکسازی گفته میشود. ما یک داشبوردی را آماده کردیم که پس از لینکسازی به قدرت دامنه لینکسازی و صفحات موجود، رتبه داده میشود و در نهایت با توجه به KPIهایی که تعریف شده، زمانی که به امتیاز مناسبی برسیم آن را به مدیران ارشد گزارش میکنیم. ما در حال آمادهسازی ابزاری به نام Diffranke هستیم که در مرحله بتا است و به زودی آماده خواهد شد. در ابتدا باید به این نکته توجه کنید که Track کردن در همه برهههای زمانی اهمیت دارد؛ یعنی یک فعالیت خاص به یک زمان و پروژه نیست، بلکه باید به صورت مداوم برای شناسایی دیتا و رقیب از طریق این Track کردن، کار خود را بهبود بدهیم. بازاریابی یا مارکتینگ به معنای ارتباط با مخاطبین در مکان و زمان مناسب است؛ به این معنی که نیاز است تا با مخاطبین خود در مکانی که بیشترین زمان خود را در آنجا میگذرانند، ارتباط داشتهباشید. در همه ایام هم رتبههای ما عالی نبوده، زمان زیادی را برای شناخت کلمات کلیدی، بهینهسازی صفحات کتگوری و … شما برای پیشرفت در دنیای سئو و تبدیل شدن به یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ موفق ، باید ویژگی های زیادی را در خود داشته باشید و این خصوصیات را توسعه دهید. برای مثال سرچ کنسول بخشهای مختلفی در کلیکها، ایمپرشن، پوزیشنها و CTR دارد؛ این 4متریک را خود گوگل پیشنهاد داده که حتما Track کنیم. بنابراین پیشنهاد میکنم حتما به عنوان یک سئوکارِ آینده؛ در مورد نرخ تبدیل مطالعه کرده و کارفرماهای تان را در این زمینه راهنمایی کنید. برای افرادی که قصد دارند تا وارد این حوزه شوند، چه دورههایی را پیشنهاد میکنید؟ اما پیشنهاد من این است که به هیچ وجه دیتای وبسایتهایی از قبیل GT Metrix را برای سنجیدم سرعت معیار قرار ندهید. این موقعیت شغلی در زیر مجموعه تیم مارکتینگ و به صورت خاص در داخل تیم محتوای استادکار قرار میگیرد. گذاشتیم. اما در حال حاضر دغدغه ما در دیجیکالا دیگر رتبه یک کلمات کلیدی نیست، چالشهایی که با آن مواجه میشویم، این است که اضافه کردن صفحات جدید چه تاثیری روی صفحات قبلی ما میگذارند، یا اینکه کیوردهایی را که روی ساختار فعلی سایت نیستند را چگونه داخل این ساختار قرار دهیم. حال شما تصور کنید که در حال حاضر ابزار فارسی منسجمی که بخواهد رنکترکینگ را انجام دهد، وجود ندارد یا ابزارهای خارجی هم به جز knight watch زبان فارسی را ساپورت نمیکنند.
استخدام کارشناس سئو (دورکاری)
3. میزان شانس خود در رتبه بندی گوگل را بررسی کنید. همکاری دقیق و پیوسته با محتوانویسان و طراحان وب: موفقیت یک کسب و کار و یک مجموعه به شکل تجاری و فروشگاهی و غیره در گرو همکاری مستقیم و سازنده بین تمامی اعضای تیمهای مختلف از محتوانویسان و کارشناسان تولید محتوا تا طراحان و توسعه دهندگان وب است تا ضمن مطابقت با اهداف و مقاصد شرکت، در راستای الگوها و دستورالعملهای مشخص شده در الگوریتمهای گوگل نیز باشد تا مشکلی از لحاظ سئو وجود نداشته باشد. دیجیتال مارکتینگ میتواند انتخاب خوبی برای کار کردن باشد و اگر به این زمینه علاقه دارید میتوانید در این حیطه بسیار موفق عمل کنید و همچنین به موفقیت شغلی نیز برسید. یکی از چالشهایی که بسیاری از سئوکاران با آن دست و پنجه نرم میکنند، چگونگی ست کردن کیورد، انتخاب متریک برای پروژهها، track کردن است، کمی راجعبه این توضیح دهید و اینکه شما چگونه توانستید این مسائل را مدیریت کنید؟ کارشناس ارشد سئوبرای مثال درباره رنک کلمات که یکی از مسئلههایی است که بسیاری از فعالان این حوزه با آن درگیر هستند، نمیتوان دیتاهایی جامعی از این ابزار به دست آورد. اهداف بازاریابی باید قابل اندازه گیری با ابزارها، واقع گرایانه و دست یافتنی باشند. امروزه موتورهای جستجو مانند گوگل بر این باورند که وبسایتها باید دارای لینکهای طبیعی و مرتبط باشند. اما در این بین میتوان یکسری کارهایی را انجام داد و یکسری لینکسازی هارا که صفحه یوتیوب شما و به نوعی آن محتوای یوتیوب شما سئو شود و در نتایج گوگل دیده شود. برخی از کارشناسان تصور میکنند که تنها رنک اول یک کیورد کافی است و دیگر برای Track کردن آن زمانی نمیگذارند؛ اما نکته مهم این است که تا زمانی که هیستوریکال نداشته باشید، مخصوصا در بحث سئو، نمیتوانید متوجه شوید که چه کارهایی باعث رشد کسبوکار شما شده است.

کارشناس ارشد سئو (SEO)

در واقع برای هر کدام از ابزارها یک کیورد جدا درست میکنیم که تشخصی کارایی آن و اینکه به صورت دقیق کدام کار باعث شده است تا رنک بهتری بگیریم، مشخص شود. همچنین یکبار به خاطر پنهانکاری باعث شدم سایتی در گوگل مسدود شود. برای درک بیشتر گوگل نسبت به صفحه دسته بندی ها، محتوایی برای هر دسته بندی تولید نمایید تا گوگل به خوبی ماهیت صفحه را درک کند. در این مقاله قصد نداریم تا وظایف یک متخصص سئو را بیان کنیم، بلکه می خواهیم بگوییم که شما چرا باید چنین متخصصی را در کنار سایت خود داشته باشید تا رتبه آن را در گوگل افزایش دهید. در حال حاضر میتوانید خدمات طراحی گرافیک، طراحی سایت، سوشیال مارکتینگ، تولید محتوا و سئو خود را با بهترین شیوه از ما بخواهید.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن