نهنگ پرینت سه بعدی فلزی عظیم

باغ سلطنتی تورینو ایتالیا از قرن شانزدهم شهروندان این شهر را به وجد آورده است. یک فضای باز زیبا و کلاسیک با در

توسط FARDAALEFBA در 8 مهر 1401

باغ سلطنتی تورینو ایتالیا از قرن شانزدهم شهروندان این شهر را به وجد آورده است. یک فضای باز زیبا و کلاسیک با درختان زیاد و چندین قصر، گردشی فوق العاده را در شهر شمالی ایتالیا ایجاد می کند. در حال حاضر، نمایشگاه "حیوانات در دادگاه" شامل بسیاری از موجودات مختلف در اشکال مختلف مجسمه سازی است. پائولو آلبرتلی و ماریاگرازیا آببالدو از استودیو C&C برای نهنگ، یکی از بزرگترین حیواناتی که تا به حال زندگی کرده اند، «گذر نهنگ» را طراحی کردند. این مجسمه 880 کیلویی که با فناوری پرینت سه بعدی فلزی MX3D ساخته شده است، باله‌های نهنگ‌هایی را نشان می‌دهد که از داخل پارک می‌گذرند و از زمین بیرون می‌آیند که گویی دریاهای آزاد هستند.

آلبرتلی در مورد کار خود می گوید

نهنگ‌های گوژپشتی که در تونگا هنگام غواصی با آن‌ها مواجه شدیم، در اعماق دریا گم شدند، پشت تیره‌شان شبیه فلز، فولاد ضد زنگ براق یا برنزی جگر پتینه‌شده بود. حرکات، پیچ و تاب های سینوسی، باعث می شد که شکم سفید را که رگه های سیاهی دارد درک کند. تصور نرمی یک سنگ مرمر مدل شده بود. کار به دنبال یک انحراف ساختارشکن توسعه می یابد.

نصب نهنگ ها پروژه ای است که من همیشه آن را در پارک های بزرگ تصور می کردم زیرا خط افق را با عمق خیالی چیزی که نمی توان دید تغییر می دهد. پشت نهنگ هایی که روی چمنزار تکیه داده اند از زمین بیرون می آیند. ریتم پفک ها و سوت ها با یکدیگر متفاوت است، ناگهانی، مورب متقاطع: آنها نفس را تداعی می کنند، مسیر آرام حضورهای نیمه پنهان زنده. این فضایی است برای تخیلی خارج از قوانین مسیرهای معمول.»

WAAM برای هنر فلزی پرینت سه بعدی

یکی از کاربردهایی که از همان آغاز WAAM مردم را هیجان زده کرده است، اشیاء هنری و طراحی ساخته شده با این فناوری است.

هزاران پروژه هنری شهرداری در سراسر جهان وجود دارد. اگر به روش‌های سنتی ریخته‌گری برنز در مقیاسی خاص نگاه کنیم، فرآیندهای تولید سنتی بسیار پر زحمت و حتی هزینه‌بر هستند. همچنین محدودیت هایی برای سرمایه گذاری و سایر فناوری های ریخته گری وجود دارد. در بسیاری از موارد، WAAM و سایر پرینت سه بعدی فلزی در مقیاس بزرگ ممکن است در واقع ارزان تر از جایگزین ها باشند. این امر مخصوصاً زمانی صادق است که ما به مواردی با طول چند متر نگاه کنیم. بسیاری از هنرمندان در حال حاضر در تقاطع دیجیتال و واقعی کار می کنند، بنابراین ترجمه هنر گرافیکی آنها به یک شی فیزیکی از طریق AM یک مزیت جذاب است.

MX3D 3D اجزای مجسمه بلند تا پنج متر را در هلند چاپ کرد. تیم به خصوص به بافت روی قطعات افتخار می کند. علاوه بر پرینت سه بعدی، اجزا با دست به یکدیگر جوش داده شدند و درج‌های مرمر با عناصر WAAM تضاد دارند. من این ایده را دوست دارم که سنگ مرمر و فولاد را در کنار هم ببینم.

نقش پرینت سه بعدی فلزی با فرمت بزرگ در صنعت

برای مدت طولانی، پرینت سه بعدی فلزی در مقیاس بزرگ یک فناوری هیجان انگیز و بدون کاربرد زیاد بود. با این حال، در چند سال گذشته، موارد استفاده بیشتری از WAAM و رسوب مستقیم انرژی (DED) به بازار آمده است. در مجموع، پروژه های SmarTech Analysis در گزارش «بازارهای تولیدی افزودنی DED و بزرگ: 2021-2030»، نشان می دهد که ارزش این بخش تا سال 2026 به 739 میلیون دلار خواهد رسید.

DED مجموعه‌ای از فناوری‌هایی است که همگی در اشیاء در مقیاس بزرگ برتری دارند، اما معمولاً از نظر دقت ضعیف هستند. اغلب، این قطعات باید پس از پردازش شوند تا به اقلام خالص واقعی تبدیل شوند. WAAM که فرآیندی در دسته DED در نظر گرفته می شود، به طور خاص در سطوح و جزئیات خوب عالی نیست. با این حال، در این فرآیند از سیم کالا استفاده می شود، که همراه با روبات های شش محوره و لیزرها، ترکیبی مقرون به صرفه را به همراه دارد. برای اشیاء در مقیاس بزرگ، این فرآیند بسیار کم هزینه است. این فناوری با استفاده از تجهیزات جوشکاری شناخته شده و ربات های صنعتی با کیفیت ساخته شده است و بر شانه های غول ها ایستاده است.

کاربردهای WAAM شامل قطعات بزرگ نفت، گاز و دریایی است. در برخی موارد، کسب‌وکارها به دنبال ابزارهای هوافضا و حتی اجزای نهایی هستند، اگرچه دومی بسیار نوپا است. کاربردهایی که با گذشت زمان باز می شوند شامل سینک های حرارتی بزرگ و پمپ های حرارتی و همچنین مخازن تحت فشار می باشد.

MX3D شرکتی است که سعی می کند پیچیدگی های WAAM را برای تولید اقلام عظیم برطرف کند. پل فلزی چاپ سه بعدی این شرکت در آمستردام بسیار معروف است. مدیر عامل MX3D Gijs van der Velden درباره این فناوری گفت:

فناوری چاپ سه بعدی فلزی روباتیک MX3D یک راه حل تولید هوشمند و دیجیتالی را ارائه می دهد. این اجازه می دهد تا برای شکل و اندازه انعطاف پذیری بیشتر در شکل ها و بافت ها، نرخ رسوب بالاتر، و کاهش استفاده از مواد و ضایعات، آن را بسیار مرتبط با دستیابی به اهداف پایدار بسیاری از صنایع، شرکت ها و سازمان های مختلف می کند.

منابع: diseño en 3d

آخرین مطالب