نحوه مصرف سیر سیاه دکتر بیز

  سیر سیاه را می‌توان خالی یا همراه با سایر غذاها میل کرد. قرص های سیر سیاه وجود دارد، اما توصیه می

توسط FARDAALEFBA در 18 آبان 1400
 
سیر سیاه را می‌توان خالی یا همراه با سایر غذاها میل کرد. قرص های سیر سیاه وجود دارد، اما توصیه می شود از سیر سیاه برای دریافت خواص شگفت انگیز این ماده مغذی استفاده کنید.
 
عوارض جانبی سیر سیاه
 
طبق تحقیقات انجام شده هیچ عارضه جانبی قابل توجه و شناخته شده ای برای سیر سیاه وجود ندارد و مصرف معمولی آن بی خطر و بی ضرر است. هیچ عارضه جانبی از سیر سیاه برای کاهش وزن گزارش نشده است. بنابراین سیر سیاه برای میکروب ها و ویروس های موجود در بدن مضر به نظر می رسد!
 
خوردن سیر سیاه فشار خون را کاهش می دهد. بنابراین، افراد مبتلا به فشار خون پایین طبیعی باید سیر سیاه را همراه با غذاهایی که فشار خون را افزایش می دهند مصرف کنند. مثلاً غذاهای شور بخورید یا سیر سیاه را با یک یا دو لیوان آب بخورید.
 
به خاطر داشته باشید که مصرف زیاد سیر سیاه نیز می تواند عوارض جانبی داشته باشد. مطالعات نشان می دهد که مصرف زیاد سیر تازه می تواند باعث مسمومیت شود. این موضوع در مورد سیر سیاه نیز صدق می کند، با توجه به اینکه ترکیب سیر سیاه و سیر تازه به هم نزدیک است. بنابراین مصرف یک حبه سیر سیاه در روز توصیه می شود و بیش از دو حبه در روز مصرف نشود.
 
فرآیند تخمیر سیاه
 
هر چه دما بیشتر باشد، روند تخمیر سیر سیاه سریعتر می شود. سیر در دمای 70 درجه سانتیگراد دو برابر 60 درجه سانتیگراد تخمیر می شود. طبق تحقیقات، انگور فرنگی سیاه در دمای بین 70 تا 80 درجه بهتر تخمیر می شود و کیفیت، طعم و رنگ بهتری دارد.
 
آب سیر حدود 63 درصد است که در طی فرآیند تخمیر باید به 40 تا 50 درصد برسد تا بهتر خورده شود. اگر آب سیر کمتر از این مقدار باشد سیر خشک می شود و خوردن سیر مشکل می شود.
 
اگر سیر در دمای بین 80 تا 90 درجه تخمیر شود، قند محلول در آب آن کم شده و طعم شیرینی نخواهد داشت. هیدروکسی متیل فورفورال نیز در طول فرآیند تخمیر افزایش می‌یابد که در دمای 60 درجه سانتی‌گراد کمتر است. خواص مضر این ماده قبلاً ثابت شده است، اما اخیراً ثابت شده است که خواص مفیدی مانند آنتی اکسیدان و ضد سرطان، ضد حساسیت و کاهش آسیب های ناشی از کمبود اکسیژن دارد.
 
نتیجه تحقیق نشان می دهد که بهترین دما برای تخمیر سیر و تبدیل آن به سیر سیاه 70 درجه سانتی گراد است. لازم به ذکر است که دما به خودی خود مؤثر نیست و خواص انگور فرنگی تحت تأثیر عوامل دیگری مانند رطوبت است.
 
نتیجه:
 
سیر سیاه خواص بسیار خوبی برای پیشگیری و درمان بیماری ها دارد. در این مقاله به بررسی این خواص پرداختیم و برخلاف مطالب غیرمستند و غیر معتبر برخی از سایت‌ها که انواع خواص سیر سیاه را فهرست می‌کنند، با ارائه مستندات نشان داده‌ایم که سیر سیاه برای موارد زیر مفید است:
 
خرچنگ
 
· کاهش وزن
 
دیابت
 
کشتی های بادبانی
 
·        فشار خون
 
· آلرژی
 
التهاب
 
· سلامت قلب
 
سلامت کبد
 
اثر سیر سیاه در موارد دیگر اثبات نشده و نامعتبر است. مواردی مانند درمان زود انزالی با سیر سیاه، خواص سیر سیاه برای مو و پوست.
 
سوالات متداول:
 
خواص سیر سیاه چیست؟
 
بر اساس مطالعات علمی، سیر سیاه برای سرطان، کاهش وزن، دیابت، چربی خون، فشار خون، آلرژی، قلب و کبد مفید است.
 
 
 
چگونه سیر سیاه را در خانه بپزیم؟
 
سیر معمولی را به مدت 50 تا 90 روز در دمای 70 درجه و رطوبت 80 درصد نگهداری کنید. پخت سیر سیاه در خانه (لینک)
 
 
 
سیر سیاه را از کجا تهیه کنیم؟
 
از تولید کنندگان معتبر، صحیح و متخصص همانند فروشگاه کالایاب

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن