نحوه استفاده از مفاهیم تزئین در طراحی مدرن

برای برخی از افراد ، دکوراسیون معماری در کل فضاهای روشن ، خالی یا باز است. در این موارد ، فضای داخلی معماری دا

توسط FARDAALEFBA در 30 دی 1399

برای برخی از افراد ، دکوراسیون معماری در کل فضاهای روشن ، خالی یا باز است. در این موارد ، فضای داخلی معماری دارای ذخیره سازی پنهان و در صورت وجود تزئینات اضافی بسیار کم است. البته بهم ریختگی کاملاً وجود ندارد. برای افراد دیگر ، زیبایی ذن به سادگی یک فضای طبیعت دوست است که شامل مواد طبیعی و زنگ های خاکی است که برای ایجاد آرامش و آرامش ترکیب می شوند. برخی دیگر معتقدند که فضای داخلی کلوپ معماری بدون لمس سنتی ژاپنی و معاصر وجود ندارد.

با درک طیف گسترده ای که داخلی سازی دکوراسیون ذن است ، این مقاله ایده های مختلفی در مورد چگونگی ترکیب اجزای دکوراسیون ذن در یک فضای مدرن ارائه می دهد. در نهایت ، ایده این است که به شما کمک کند فضایی آرام و زمینی ، تجدید پذیر و متعادل ایجاد کنید ، بدون اینکه کلیشه ای یا رسمی به نظر برسد. در اینجا چند استراتژی برای تزئین ذن آورده شده است. احساس راحتی کنید و به همان تعداد که می خواهید در فضای خود استفاده کنید.

خطوط تمیز و مستقیم.

به دلیل تأکید بر سادگی در دکوراسیون ذن ، این ایده جای تعجب ندارد. خطوط و انحناها و الگوهای زیادی منجر به مشغله بصری می شود ، در حالی که ساده نگه داشتن سایه ها و خطوط به شما احساس آرامش زیبایی را می بخشد. فضای داخلی سنتی ژاپنی از خطوط مینیمالیستی استقبال می کند و این مفهوم با طراحی معاصر یکپارچه عمل می کند.

فضای ذخیره سازی پنهان یا داخلی

از آنجا که دکوراسیون ذن در واقع حفظ وضوح و سادگی بینایی است ، منطقی است که ذخیره سازی داخلی یا مخفی بخشی از این امر باشد. به عنوان مثال ، اقلام ذخیره شده به جای داشتن یک قفسه کتاب پر از جعبه و سبد ، به طور کلی در طراحی فضا ادغام شده اند. در مواردی که ذخیره سازی پنهان باشد یا بخشی از خود معماری تمیز باشد ، فضای ذن بدون درهم و برهم راحت تر حاصل می شود.

عاری از بی نظمی

در حالی که فضای ذخیره سازی به صورت یکپارچه پنهان است یا در طراحی فضا ادغام شده است ، اشیایی که به عنوان آشفتگی در نظر گرفته می شوند به طور کامل حذف می شوند. دسته ای از مجلات ، نامه های الکترونیکی ، حتی مجموعه های تزئینی عملاً در تزئینات ذاتی وجود ندارند. در عوض ، سطوح افقی در جایی از طیف خوب ویرایش شده قرار دارند تا کاملاً پاک شوند.

درهم و برهمی هیچ نقشی در زیبایی شناسی ذن بازی نمی کند ، اما سادگی نقش دارد. بی نظمی می تواند مانع ظرفیت آرامش شود ، که برعکس هدف دکوراسیون ذن است. البته ، ما در زندگی خود هنوز به "چیزهایی" نیاز داریم. فقط باید سازماندهی و ذخیره شود به گونه ای که سازمان و وضوح را ارتقا دهد.

هنگامی که زیور آلات تزئینی به حداقل نمایش داده می شوند ، می توانند بیشتر مورد توجه و قدردانی قرار گیرند. به عنوان مثال یک قطعه هنری روی دیوار بسیار بهتر از گالری آثار هنری به فضای ذن خدمت می کند. روی میز یا سایر سطوح افقی ، در پاک کردن آنها تردید نکنید ، سپس فقط قطعات مورد علاقه خود را به آنها اضافه کنید. (این میز قهوه خوری نارنجی دوست داشتنی ذن دارد اما در واقع می تواند حتی بیشتر ویرایش شود.)

گزینه های روشن و نرم

به نظر می رسد آرامش بخشترین فضاها ، فضای رسیده با نور طبیعی یا فضای روشن و صمیمی تر هستند. به همین دلیل ، نورهای فلورسنت و / یا شدید با دکوراسیون ذهنی خوب ژل نمی شوند. استفاده از گزینه های مختلف روشنایی در فضا برای کنترل حداکثر مفید است - شاید برخی از دیوارکوب های دیواری با چراغ کف یا روشنایی بالای سر

مواد طبیعی و ناخوشایند.

فضاهای ذن به دلیل فراوانی مواد طبیعی مورد استفاده در دکوراسیون ، در قسمت زیادی زیبا هستند. بامبو و چوب گزینه های محبوب برای فضای داخلی ذن هستند ، چه چیزی با جریان آلی دانه و رنگ آمیزی زمین محور است.

دکوراسیون روستایی با چوب پریشان خام ، ناتمام ، تقریباً صنعتی بهم پیوند خورده است ، اما این همیشه دقیق نیست. دکوراسیون روستایی و دکوراسیون ذن می توانند در کنار هم به زیبایی کار کنند ، زیرا هر دو در استفاده از مواد آلی (که اغلب غیر سنتی هستند) زیبایی را طبیعت می پذیرند.

سبزه زرق و برق دار.

ذاتاً ، گیاهان و سبزی برای مردم تسکین دهنده است ، هم به دلیل رنگ سبز (که با اثرات آرام بخشی همراه است) و هم به دلیل تولید اکسیژن. حتی کوچکترین گیاه در گلدان خنثی بدون توصیف نیز تأثیر بسزایی در آرامش اتاق دارد.

در حالی که گل های بریده شده تازه در گلدان همیشه در فضای داخلی جلوه زیبایی دارند ، فضای zen بیشتر از گل های بریده شده به سمت سبز زندگی واقعی متمایل می شود. اگر آن گیاه گل می دهد ، پس این امتیاز را برای زندگی دوستدار رنگ شما در نظر بگیرید.

ظریف ، کیفیت ساده.

دکوراسیون ذن با زرق و برق زیاد یا زرق و برق اضافی از دکوراسیون دور می شود. بلکه به سمت قطعه هایی متمایل است که نمایانگر کیفیت و طولانی هستند

-صلح پایدار. قطعاً از این جنبه ارتباط ناگفته ای با جهان طبیعی وجود دارد. دکوراسیون ذن توجه شما را جلب نمی کند و بیش از حد برای تحت تأثیر قرار دادن تلاش نمی کند. این به سادگی در حالت زیبا ، تجزیه شده و دارای صفایی تمیز وجود دارد.

زنگ های زمین خاموش است.

رنگ هایی که به وفور در طبیعت وجود دارند از جمله گزینه های بهینه برای فضای داخلی ذن هستند. این رنگ ها معمولاً بی صدا یا از نظر دید کم تأثیر می گذارند. اگر نوعی از الگوی درون رنگ وجود داشته باشد ، بسیار ظریف و کم رنگ است (فکر کنید: دانه چوب).

رنگ های طبیعی متداول که در دکوراسیون ذن به کار می روند ، نسخه های نرم ، کرم ، برنز و خاکستری را نرم می کنند. هنگام استفاده از چند رنگ ، یافتن تعادل هماهنگ در فضا مهم است. در یک اتاق ذن تک رنگ ، حتماً از تنوع رنگ و همچنین تفاوت های بافتی استفاده کنید.

نرمی زیر پا

خواه در کف خود باشد (فرش) و یا به سادگی مکانهایی باشد که در نهایت ممکن است پای شما به پایان برسد (عثمانی) ، نرمی زیر پا همیشه یک ویژگی ذهنی مطلوب است. راحتی و آرامش ایجاد می کند. فرش ها وقتی از الیاف طبیعی ساخته شده اند ، ذاترین احساس را به وجود می آورند و یا با کف هم خوانی دارند و یا خنثی سازی (مانند خاکستری ، خاکی ، کرم) را به راحتی حفظ می کنند.

تعادل

این یک سنگ بنای طراحی خوب در همه جا است ، اما به خصوص در تزئینات ذن ، تعادل بسیار مهم است. ما ، چه ناخودآگاه و چه آگاهانه ، عدم تعادل زیبایی شناختی را احساس می کنیم و تأثیر آن خنثی کننده است. قطعات خود را بصری وزن کنید و مطمئن شوید که هر یک از اجزا یا به تعادل بخشی دیگر کمک می کند یا یک قسمت تعادل جایگزین برای خود دارد

آرامش و آرامش

به طور کلی دکوراسیون ذن باید احساس آرامش و آرامش قابل توجهی را ایجاد کند. اگرچه به روشی مدرن ، لازم نیست که این نسیم آبی و سفید یا چیزهای دیگر برش کوکی باشد. حتی با داشتن اشباع زیاد رنگ ، مسدود بودن رنگ و عمیق نگه داشتن رنگ ، می توانید با یک پالت رنگی گرمتر (معمولاً مختص فضاهای با انرژی بالاتر) به این آرامش ذن دست پیدا کنید.

مبلمان ساده

فلسفه مسلماً کیفیت نسبت به کمیت در فضای داخلی است و اغلب به بهترین وجه با مبلمان به نمایش در می آید. به یاد داشته باشید که ما دنبال خطوط تمیز ، مستقیم ، مواد طبیعی و راحتی هستیم. مبلمان نیازی به زرق و برق نیست در واقع ، نباید در تزئینات ذن باشد. به عنوان مثال یک ست دستی بدون چرم ، چیز عالی برای یک اتاق نشیمن کوچک است.

آخرین مطالب