مقایسه تویوتا کرولا و هیوندای النترا

  خودروهای هیوندای النترا و تویوتا کره‌ای هر دو از نژادهای آسیایی و از قدیمی‌های عرصه خودروسازی هس

توسط FARDAALEFBA در 22 تیر 1399
  هشت آپلود هشت آپلود خودروهای هیوندای النترا و تویوتا کره‌ای هر دو از نژادهای آسیایی و از قدیمی‌های عرصه خودروسازی هستند. زمان تولید اولین نسخه از تویوتا کرولا به 1960 برمی‌گردد و سی سال بعد رقیب کره‌ای این خودرو متولد شد. هردو خودرو در کلاس سدان‌های کامپکت قرار داشته و از همان ابتدای ورود به ایران با خوشامدگویی گرم ایرانیان روبه‌رو شدند. النترا ورود به بازار ایران را با نسل ششم خود در سال‌های 2000 تا 2006 تجربه کرده و کرولا نیز از سال‌های 1991 تا 1995 با نسل هفتم خود مهمان بازارهای داخلی هستند. بررسی پیشینه این دو غول خودروسازی آریایی و تجربه کاربران نشان می‌دهد که خریداران از خرید این خودروها پشیمان نخواهند شد. در این مقاله با مقایسه هیوندای النترا و تویوتا کرولا تلاش می‌کنیم تا راهنمای مناسبی برای انتخاب میان این دو فراهم کنیم و هیوندای النترا زیر ذره بین را در کنار کرولا داشته باشیم. طراحی هیوندای النترا برای جلب نظر خریداران خود در نسل جدید شاهد تغییرات زیادی نسبت به پدرجدهای خود بوده است. در طراحی بیرونی این خودرو شاهد ظاهری اسپرت هستیم که با خطوطی هوشمندانه و چراغ‌های کشیده تزیین شده است. بزرگ‌ترین تغییر طراحی ظاهری این خودرو، طراحی جلوپنجره به‌صورت 6 ضلعی است که نه‌تنها ظاهری متفاوت به النترا بخشیده بلکه باعث بهبود عملکرد فنی آن شده است. در سوی دیگر میدان تویوتا کرولا حضور دارد که با حفظ ظاهر اصیل و قدیمی خود بیشتر به دنبال رفع نقایص بوده است. جلوپنجره بزرگ و حضور پررنگ لوگوی تویوتا در جلوی خودرو و چراغ‌های زیبای LED در عقب، ظاهری مقاوم و چشم‌نواز به آن بخشیده است. در فضای داخلی هر دو خودرو استفاده از مواد بسیار باکیفیت اولین نکته‌ای است که به چشم می‌خورد. طراحان آسیایی دو خودرو فضایی مناسب را برای سرنشینان جلو و عقب در نظر گرفته‌اند و محصول خود را به خودرویی مناسب برای خانواده‌ها در سفرهای طولانی تبدیل کرده‌اند. هرچند که ظاهر کوچک خودرو ممکن است حسی متفاوت را به شما بدهد. صندلی‌های راحت، قرار دادن دکمه‌ها و آپشن‌های کنترلی در فضایی در دسترس و نزدیک به راننده در عین حفظ هماهنگی و زیبایی ظاهر، این خودروها را به تولیدات لوکس شرکت‌های هیوندای و تویوتا نزدیک کرده است. امکانات رفاهی هشت آپلود اگر به‌عنوان سرنشین از هیوندای النترا استفاده می‌کنید، صندلی‌های راحت مجهز به گرم‌کن و سردکن در داخل این خودرو در انتظار شماست. همچنین تنظیم برقی این صندلی‌ها و حافظه‌دار بودن آن‌ها موجب راحتی بیشتر شما در هر بار استفاده از آن خواهد شد. نمایشگر 7 اینچی لمسی و سانروف نه‌تنها باعث جذابیت فضای داخلی شده بلکه برای نمایش اطلاعات خودرو و محتواهای چندرسانه‌ای کاملا مناسب است. سانروف، تهویه هوای دوگانه، شیشه‌های ضد بخار و قابلیت برقراری ارتباط با گوشی‌های اندروید و آیفون از دیگر امکانات رفاهی این خودرو است. به‌عنوان راننده خودرو نیز می‌توانید از فرمان تلسکوپی قابل تنظیم با دکمه‌های کنترلی، ورود و استارت بدون کلید، آینه‌های جانبی برقی، تنظیم حالت‌های رانندگی، امکان تعویض دنده به‌صورت دستی، دی‌لایت، کنترل زمان روشن و خاموش شدن چراغ‌ها به‌صورت اتوماتیک و کامپیوتر سفری استفاده کنید. ورود و استارت بدون کلید، سانروف دو حالته و سایه‌بان، صندلی‌های جلوی برقی دارای گرم‌کن، سیستم چندرسانه‌ای مجهز به 6 بلندگو نمایشگر 1.6 اینچی، نوربالای اتوماتیک، تشخیص صدای راننده، تهویه مطبوع خودکار، مسیریاب و آینه وسط کرومیک برخی از امکاناتی است که کرولا برای سرنشینان خود فراهم می‌کند. مشخصات فنی تیپ‌های متفاوت هیوندای النترا در بازار ایران دست شما را برای انتخاب بازتر می‌کند. در تیپ پایه این خودرو شاهد حضور پیشرانه‌ای 2 لیتری هستیم که آن را با قدرت 147 اسب بخار در 6200 دور در دقیقه و گشتاور 179 اسب بخار در 4500 دور در دقیقه روانه جاده می‌کند. گیربکس 6 دنده اتوماتیک این خودرو با اعمال نیرو به چرخ‌های جلو، در مدت 5.8 ثانیه آن را از حالت سکون به سرعت 100 می‌رساند. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو برابر با 7.3 لیتر است بوده و با استاندارد یورو 4 سازگاری دارد. علاوه بر این‌ها با حجم باک 48 لیتر و حداکثر سرعت 203 کیلومتر بر ساعت به استقبال خریداران خود می‌رود. تویوتا کرولا از موتوری با حجم 1987 سی‌سی بهره می‌برد و قادر به تولید 132 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و 170 نیوتن متر گشتاور در 4400 دور در دقیقه است. همچنین گیربکس اتوماتیک CVT با 4 دنده و شتاب صفر تا صد 5.1 ثانیه‌ای در کنار سرعت 178 کیلومتر بر ساعت، نشان‌دهنده برتری النترا ازنظر قدرت است. سازگاری با استاندارد یورو 4 برای ایرانیان خبر خوبی است زیرا نگران خرابی موتور در اثر استفاده از بنزین موجود در ایران نخواهند بود. مصرف سوخت 7.8 لیتر در هر 100 کیلومتر ممکن است کمی شما را مردد کند اما باک 70 لیتری این خودرو در مسافت بیشتری با شما همراه خواهد بود. ایمنی   هشت آپلود تویوتا کرولا و هیوندای النترا هر دو موفق به دریافت رتبه‌های بالایی در حفظ جان سرنشینان و راننده شده‌اند. استفاده از سیستم تشخیص عابر پیاده، توقف هوشمند، کیسه‌های هوای جلو و عقب، ترمزهای دیسکی دارای خنک‌کننده در جلو و هشدار خروج از خط امکاناتی است که کرولا برای ایمنی سرنشینان استفاده کرده است. در هیوندای النترا شاهد استفاده از امکاناتی نظیر سیستم حفظ خودرو در بین خطوط و هشدار خروج از خط، کنترل ایستایی و سرعت در شیب‌ها، کنترل فشار باد لاستیک‌ها، دوربین عقب، رادار نقاط کور، کیسه‌های هوا برای همه سرنشینان و کیسه زانویی راننده، ترمز ABS، کمکی و سیستم توزیع نیروی ترمز هستیم.جمع‌بندی در پایان سخن می‌توان برنده میدان رقابت کره‌ای‌ها و ژاپنی‌ها را هیوندای النترای کره‌ای دانست. جوان‌تر بودن این خودرو در جاده‌های برون‌شهری پرپیچ‌وخم به کمک آن آمده و تجربه بهتری از سواری را به شما می‌بخشد. امکانات ایمنی بیشتر، فرمان‌پذیری بسیار خوب، موتور قدرتمند و شتاب‌گیری سریع ازجمله ویژگی‌های مثبت این خودروی کره‌ای است. هرچند که قیمت بالای آن بسیاری از خریداران را در هنگام خرید مردد می‌کند. در مقابل کرولا خودرویی قدیمی و ژاپنی است که با ارائه کیفیت مناسب در نسل‌های پیشین جای پای خود را در بازار داخلی محکم کرده است. فضای داخلی بزرگ‌تر و قیمت مناسب‌تر از ویژگی‌های مثبت این خودرو است. هرچند که شتاب‌گیری کندتر، فرمان‌پذیری نامناسب در سرعت‌های بالا و عملکرد ریسکی در هنگام سبقت گرفتن نکاتی است که خریداران را به فکر وامی‌دارد.
آخرین مطالب