فیلتر(صافی) بنزین خودرو

فیلتر(صافی) بنزین خودرو  1 فیلتر بنزین یا صافی بنزین مثل سایر قطعات خودرو، یک عنصر کاملا ضروری برای عمل

توسط FARDAALEFBA در 20 مرداد 1400

فیلتر(صافی) بنزین خودرو 

1کاربرد فیلتر(صافی) بنزین خودرو چیست؟ چه زمانی باید تعویض گردد؟

فیلتر بنزین یا صافی بنزین مثل سایر قطعات خودرو، یک عنصر کاملا ضروری برای عملکرد صحیح موتور خودرو است. اما متاسفانه برخلاف برخی قطعات ضروری مثل چرخ‌ها یا گیربکس، احتمالا شما کمتر به گوشتان خورده است و به همین دلیل، نگهداری و بررسی کردن آن هم جزو الویت‌هایتان نبوده است. اما بسیار حیاتی است که بدانید فیلتر بنزین، بر خلاف تصور عموم یکی از قطعات بسیار مهم خودرو است که عدم توجه به آن، می‌تواند پیامدهای بسیار بدی برای ماشین داشته باشد. برای آشنایی با تعویض صافی بنزین هر چند کیلومتر، آشنایی با فیلتر بنزین، نشانه‌های خرابی و نیاز به تعویض فیلتر بنزین و نحوه تعویض آن، با ادامه این مطلب همراه باشید تا آشنایی کاملی با صافی بنزین بدست بیاورید.

از آنجا که همواره به دلیل کثیفی و فرسوده شدن مخازن سوخت و شلنگ های انتقال سوخت در جایگاه های سوخت گیری ممکن است مقداری آلودگی و کثیفی به باک بنزین خودرو وارد شود. علاوه بر این، فرسودگی خود باک بنزین و لوله های انتقال سوخت در مسیر سوخت رسانی به موتور، ممکن ست در ایجاد آلودگی در بنزین مصرفی خودرو، نقش موثر داشته باشند. به همین دلیل در تمامی خودروهای امروزی، از فیلتر بنزین که وظیفه اش پاکسازی سوخت مصرفی خودرو از هر نوع عامل خارجی است، استفاده می شود.

شما عزیزان علاوه بر اینکه با مراجعه به سایت تاپیک کالا میتوانید  به صورت آنلاین لوازم یدکی و جانبی مورد نیاز خودرو خود را خریداری نمایید همچنین می توانید خرید خود را به صورت حضوری از فروشگاه انجام دهید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن