سقف شیروانی به انگلیسی معنی در دیکشنری آبادیس

سقف های شیروانی که در مناطق شمالی کشور به کار می روند، می تواند به صورت تک شیب یا دو شیب ساخته می شود که در ای

توسط FARDAALEFBA در 30 مرداد 1401
سقف های شیروانی که در مناطق شمالی کشور به کار می روند، می تواند به صورت تک شیب یا دو شیب ساخته می شود که در این مدل از سقف انتخاب ورق های سنگریزه ای است که بهترین ایده می باشد. انواع زیادی سقف شیروانی وجود دارد که در مدل های ساده با طراح مختلف، یک طرفه و فلزی وجود دارد. همانطور میدانید که مدل شیروانی ساده بهه دلیل ساده بودن مورد نظر کاربران شده است به شرطی سادگی زیبا می باشد که از یک جنس استفاده شده باشد.
  • رایج ترین حالت کاربرد این نوع سقف در تراس ها و آلونک هاست ولی اخیرا شاهد این بوده ایم که این نوع سقف شیبدار برای سقف عمارت های مدرن استفاده شده است.
  • در واقع انتخاب بهترین گزینه سقف به فاکتورهای متعددی همچون رنگ متریال، بودجه، نوع معماری ویلا، مقاومت و میزان مقاومت مواد در آب و هوای مختلف بستگی دارد.
  • مس دوام بسیار زیادی دارد و همچنین به نسبت دیگر فلزات کمتر دچار خط و خش می‌شود.
  • زیرا ساختار سقف از بالا به سمت پایین کشیده می‌شود و شینگل‌های آسفالتی به همین ترتیب نصب می‌شوند.
  • تیزه هشتی یا تیزه پالونی برای بالاترین سطح مقطع سقف و نهایتا نصب کلاهک.
پیمانکاری سقف شیروانی.اجرای خرپا،نما،لمبه،آلاچیق،سردری،پیشانی،نصب نرده و..... عکس های زیر مربوط به مراحل ساخت خرپاهای سقف شیروانی ویلایی در پردیس می باشد که مدل رویت آن در بالا نشان داده شده است. ورقهاي آلومينيوم ممكن است داراي موج سينوسي يا ذوزنقه‌اي باشند، ميزان همپوشاني آنها در جهت موج در مورد ورقهاي سينوسي، 5/1 موج و در مورد ورقهاي ذوزنقه‌اي يك موج مي‌باشد. در جهت عمود بر موج نيز مقدار همپوشاني بسته به شيب سقف، 15 تا 20 سانتيمتر است.

سقف شیروانی سنگی

بسته به نوع طرح پروژه ویلایی، حتی اینکه سیستم خرپا روی کار ساخته شود یا روی زمین، متفاوت است. نکته‌ای که در مورد این نوع سقف شیب‌دار وجود دارد آن است که دو پانلی که شیب ملایم‌تری دارند، در برابر بارش برف‌وباران آسیب‌پذیرتر هستند. همچنین به دلیل پیچیدگی‌هایی که در هنگام طراحی و اجرای سقف شیب‌دار چهاربر وجود دارد، هزینه این‌گونه سقف‌ها بیشتر از انواع دیگر است. این امر بیش از هر عامل دیگری بر روی زهکشی، نیازهای نگهداری و متریال مورداستفاده تأثیر می‌گذارد. در واقع می‌توان گفت که شیب سقف، عامل اصلی در طراحی سقف در نظر گرفته می‌شود. هم اکنون شمامشتریان محترم درسراسرکشور جهت اجرا ونصب مدلهای بام ساز تهران ساده میتوانیدتماس حاصل فرمایید. بی نظیرترین راه حل در مناطقی که مستعد طوفان تگرگ هستند سقف های سنگ ریزه ای می باشد. گارانتی این محصول تا تگرگ 2.5 اینچی را شامل میشود و آن را یک انتخاب بی نظیر برای مهندسین و معماران نموده است . تگرگ ها خسارات فراوانی به ساختار سقفی میزنند و ملاکین را مجبور به صرف هزینه گزاف برای تعمیر یا در مواردی تعویض کلی سقف میکنند . سقف سنگریزه ای یک راه حل برتر در مناطقی است که پتانسیل آتش سوزی را دارند. با وجود اینکه پیچ های سرمته دو واشر بوده و خود عایق آب بند محسوب می شوند ولی برای محکم کاری لازم است سقف را با چسب ماستیک آب بندی نمایید. توری مرغی محصولی است که علاوه بر کاربرد های عمومی توری مانند حصار کشی به عنوان هلدر یا نگهدارنده عایق در سقف های شیروانی نیز کاربرد دارد. توری های پلاستیکی با تنوع رنگی و وزنی ، کاربردهای بسیار فراوانی داشته و با توجه به شکل چشمه های این توری ها می توان در صنایع مختلفی از آنها استفاده کرد یا چیز های مختلفی با توری های پلاستیکی ساخت. پشم شیشه را به وسیله توری مرغی یا توری پلاستیکی در سایت خبری نصب می کنند. معمولا پشم سنگ رولی یا پتویی به صورت توپ هایی با طول 10 متر و عرض 120 سانت و کاردهی مفید 1 متر مربع و با ضخامت 5 سانت یا دو اینچ و دانسیته 30 تولید می شود. استفاده از باکس کناری یا فلاشینگ در لبه های طرفین سقف، جهت جلوگیری از ورود باد و گرد و غبار و همچنین برای زیبا سازی فرم سقف الزامی است. یکی از عوامل تاثیر گذار در ظاهر و نمای ساختمان رنگ https://www.pinterest.com/egorshtern/sloping-roof/ است. به نوعی می توان گفت عامل مهم در طراحی سقف شیبدار رنگ آن می باشد. رنگی را که برای این نوع سقف ها انتخاب می کنید باید با دیگر اجزا سازنده نما تناسب داشته باشند. در واقع این نوع رنگ ها باید بر اساس سبک و بافت سقف انتخاب شوند. برای مثال در ساختمان هایی که سازه های آن تیره رنگ هستند باید از رنگ های خنثی همچون رنگ کرم استفاده کنید.

نصاب شیروانی 09126584862

اما اگر نمونه شما این منفذها را ندارد، می‌توانید آن را با مته ۵ میلیمتری روی ورق ایجاد کنید. همچنین لازم است تا فاصله سوراخ‌های ابتدایی و انتهایی بین ۱۵.۳ تا ۲۰.۴ سانتیمتر باشد. من 5 سال پیش سقف شیروانی ویلای خود را در چالوس توسط نیروی مدرن بام نوسازی کردم، بعد از گذشت این سالها کوچکترین مشکلی برای سقف ویلامون پیش نیامده. من از انتخاب این محصول بسیار راضی هستم و این رو به دوستانم معرفی می کنم. برای اجرای سقف با ورق گالوانیزه پس از نصب اسکلت و تیرآهن بر روی سقف، ورق های شیروانی گالوانیزه را نصب نموده و با استفاده از پیچ و گل میخ محکم می کنند. پس از آن شبکه میلگرد بر روی آن ها قرار داده شده و بتن ریزی صورت می گیرد.

*** مزایای سقف شیروانی فلزی چهار بر

به طور کلی هزینه ساخت سقف های شیروانی ۳۵ درصد ارزانتر از ساخت سقف با تیرچه و بلوک می باشد. برای محافظت از سقف ها و زیباتر کردن آنها می توانید در داخل ساختمان از سقف کاذب استفاده کنید تا هم زیبایی و هم دوام بیشتری داشته باشد. ورق شیروانی در درجه اول برای زیبایی و ممانعت از بوجود آمدن خرابی در سقف و همچنین کاهش میزان خسارت به صورت شیروانی استفاده میشود.

سقف کاذب شرکت کدکن تایل آلومینیومی و گریلیوم و دامپا

انتخاب طرح سقف برای یک ساختمان ویلایی یکی از مهمترین قسمت های نمای خارجی آن ساختمان است، اصولا خانه های ویلایی در شمال ایران با همین نوع سقف های شیروانی منحصر به فردشان که عمدتا پوشش سفالی دارند شناخته می شوند. سقف سفالی ویلا علاوه بر زیبایی، کاربرد بسیار مهمی در جلوگیری از نفوذ آب و رطوبت به درون خانه دارد . سقف های شیبدار در مناطقی که بارش باران در آنجا زیاد است بسیار مورد استفاده قرار می گیرد مانند مناطق شمالی ایران. آب روی سقف شیبدار با سرعت از روی بام ساختمان خارج می شود و کمک می کند آسیبی به بنا نرسد و بنا دچار نم ، رطوبت و یا نشتی آب نشود.

متقاضیان وام بخوانند /وام 100 میلیونی بانک شهر با شرایط ویژه + جزئیات

اگر طول تیرهای روی شیب طوری طراحی شوند که تعداد صحیحی از تایل ها بر آن جای گیرند. مواقعی این امر ممکن نیست، بریدن تایل های ردیف بالایی اجتناب ناپذیر خواهد بود. تیرهای شیب یا خرپای سقف را می توان بر حسب نوع ساختمان و مقررات محلی با فاصله ی مرکز به مرکز (آکس به آکس) متنوعی تنظیم نمود در اکثریت موارد اندازه زیر کوب های زیر توصیه می شوند. در مقایسه با تایل به وزن ۳۵۰ کیلوگرم در ۱۰ مترمربع یا بتن به وزن ۴۰۰ کیلوگرم، وزن فلز ناچیز است.

۴.پوشش سقف با آندولین :

برخی از ساختمانهای مدرن خود را به سقفهای مسطح و سقف شیب دار درست نمی کنند. به خصوص در ساخت و سازهای مسکونی سقف های شیب دار منظره ای آشنا هستند. مسلماً زیبایی ها چشم نوازی بیشتری دارند و مزیت هایی که این نوع سقف به همراه دارد فقط سطحی نیست (به همین دلیل ساختمان های تجاری بیشتر و بیشتر به سمت این گزینه گرایش پیدا می کنند). طراحی سقف قابلیت انعطاف https://forums.sketchup.com/t/how-to-make-a-mono-sloping-roof/11975 پذیری بالایی را ارائه می دهد و می تواند (بالقوه) فضای اضافی داخل سقف را برای ذخیره سازی یا قرار دادن تجهیزات مانند واحدهای گرمایش ، تهویه و تهویه هوا فراهم کند. امید به زندگی در یک سقف تخت اغلب کوتاه تر از سقف شیب دار است و به منظور به حداکثر رساندن امید به زندگی و جلوگیری از خرابی ها ، نگهداری معمول پیشگیرانه باید مکرر و دقیق باشد. یک سقف چهار طرفه است که در هر طرف دو شیب دارد که با هم یک سقف کم ارتفاع را تشکیل می دهند. مصالح مورداستفاده در این سقف‌ها باید استحکام کافی در برابر رطوبت و نور خورشید داشته باشند تا به‌مرورزمان فرسوده و پوسیده نشوند. ابتدا نوع شیروانی مورداستفاده را تعیین کنید تا در زمان خرید گیج نشوید. از معایب این نوع ورق ها این است که به اندازه ورق کرکره فلزی بادوام نمی باشد و در مقابل وزش باد شدید ممکن است به راحتی از بین برود. ورق را بطور مستقیم بر روی بخش افقی روی شاه تیر و یا ستون که به خرپا وصل شده قرار دهید و از لبه بیرونی ورق ها شروع به گذاشتن روی هم کنید. با قیمت مناسب و بدون تخریب، با نم‌زدگی برای همیشه خداحافظی کنید. نصب و اجرای سقف سوله ، پوشش سقف سوله تیم مجرب و متخصص پیمانکاری برادران اسدی سالها سابقه ی کاری درخشان در زمینه ی اجرای خرپا و اسکلت فلزی در کلیه ی نقاط تهران شامل بومهن ، دماوند ، رودهن ، لواسان و ..... این ورقها به دلیل گالوانیزه بودن و لایه رنگی که دارند تا حد زیادی در مقابل رطوبت خوردگی مقاوم باشند ،البته این مقاومت به مراتب در ورق های سقف های شیروانی یو پی وی سی بالاتر است. این نوع ورق ها به دلیل نوع طراحی که دارند در دید بصری به صورت سایه و خط دیده می شوند .ورق های طرح شادولاین در دسته بندی ورق های موج‌دار شیروانی قرار داده می شوند . ورق های شادو لاین نیز به مانند سایر ورق های شیروانی از جنس گالوانیزه رنگی ساخته شده اند. پوشش بام تایل های گینگستون را می توان با هر شیب از 15 درجه، یا 12 درجه با زیر سازی مناسب ، تا شیب 45 درجه یا بام دوشیب عمودی، نصب نمود. در ساخت سقف های عرشه فولادی از ورق های گالوانیزه به وفور استفاده می گردد. ورق گالوانیزه مورداستفاده در سقف های عرشه فولادی به شکل ذوزنقه بوده و دارای عرض سایت خبری 100 و 125 سانتی متر و ضخامت 1-0.8 میلی متر می باشند. ورق های گالوانیزه بر روی سقف های عرشه فولادی به صورت زیر و رو قرار گرفته و بر روی اسکلت چفت می شوند.

توضیحاتی در مورد سقف شیروانی

این محصول نیز به مانند سایر محصولات همانگونه که مزایایی دارد دار معایبی نیز می باشد.از مهم ترین و اصلی ترین معایب سقف های شیروانی می توان به مقاومت پایین این گونه سقف ها در برابر بادهای جانبی اشاره نمود. در مورد ابعاد این نوع ورق ها نیز می توان گفت که این ورق در ضخامت ۰.۳ تا۰.۵ میلیمتر در بازار به فروش می رسد.و طول آن نیز به مانند سایر ورق های سقف شیروانی به انتخاب و نیاز مشتری قابل تولید است . کینگستون یکی از شرکت های بزرگ در زمینه سقف های شیروانی و سقف ویلا است که در ایران فعالیت دارد و در حال حاضر تنها تولید کننده سقف های شیروانی سنگریزه ای در ایران است که علاوه بر کیفیت عالی از قیمت خوبی هم برخوردار است. باید فاصله پروفیل های فرعی سقف های شیبدار با توجه به میزان نیروی وارد شده به سقف، طول پروفیل ها و مصالح پوششی سقف متفاوت خواهد بود که عموما به صورت نقشه های اجرایی قبل از شروع به کار مشخص می شود. در گذشته این سقف ها بیشتر در شهر های شمالی کشور دیده میشد ولی امروزه با توجه به دیزاینی که به محیط اطراف می بخشد طرفداران زیادی پیدا کرده است. البته جدا از مباحث طراحی و زیبایی، در معماری مدرن سعی بر این شده است که در اجرای سقف شیب دار مصرف انرژی و موارد زیست محیطی نیز مورد توجه قرار بگیرد. اجرای شیروانی سقف ، با سفال طبرستان و همچنین فروش سفال مرغوب با کیفیت عالی . پوشش سقف شیروانی با سفال ک هاز جنس بتن می باشد نفوذناپذیری بی نظیری نسبت به سا...
آخرین مطالب