آمارها نشان می دهد که هر 90 ثانیه یک دوچرخه دزدیده می شود. این مشکل برای دارندگان دوچرخه، به ویژه کسانی که دوچرخه های لوکس دارند. همچنین اگر در یکی از سه شهر کرج، تهران یا مشهد زندگی می کنید، احتمال دزدیده شدن دوچرخه شما افزایش می یابد زیرا این سه شهر محل سرقت دوچرخه هستند.

برای اینکه بتوانید به راحتی بدون حمل چمدان سنگین دوچرخه سواری کنید، باید یک قفل محکم و سبک همراه خود داشته باشید. خوشبختانه، ما یک راهنمای مفید آماده کرده ایم تا بتوانید به راحتی قفل مورد نظر خود را انتخاب کنید.

انواع  قفل دوچرخه

قفل دوچرخه

ابتدا اجازه دهید در مورد اجزایی که باید در هنگام خرید قفل دوچرخه در نظر بگیرید صحبت کنیم. هنگام بررسی راهنمای خرید ما، به یاد داشته باشید که مهمترین چیز در مورد یک قفل دوچرخه خوب وزن، کاربرد و امنیت است.

نوع قفلی که خریداری می کنید به سلیقه شما در نحوه محکم کردن آن بستگی دارد. برای دوچرخه خود می توانید از قفل U که با یک جسم ثابت به دور قاب دوچرخه می پیچد یا از قفلی که داخل پره های چرخ می رود استفاده کنید.

قفل های U شکل 

قفل های U که به نام قفل D نیز شناخته می شوند، نام خود را از شکل خود گرفته اند و رایج ترین نوع قفل در بین دوچرخه سواران هستند. به طور کلی، هرچه U-lock سنگین تر باشد، امنیت آن بیشتر است. با این حال، شما به قفلی نیاز دارید که به اندازه کافی ضخیم باشد تا دزد را ناامید کند و به اندازه کافی سنگین باشد.

U-lock به راحتی قابل حمل است زیرا می توانید آن را در حین سفر روی کمربند یا کیف خود قرار دهید. متأسفانه، سارقان می توانند قفل U را راحت تر از قفل زنجیری باز کنند. با این حال، اکثر U-lockها از نظر وزن و امنیت مشابه هستند.

قفل های کابلی

قفل کابل از یک قاب فولادی روکش شده تشکیل شده است که معمولاً از PVC ساخته می شود و آن را ضد آب می کند. این قفل محکم و در عین حال انعطاف پذیر برای محکم کردن دوچرخه شما بدون آسیب رساندن به آن ایده آل است، زیرا جنس آن نرم تر از سایر قفل ها است و آسیب کمتری به بدنه دوچرخه وارد می کند.

قفل های کابلی انواع مختلفی دارند، اگرچه معمولاً قفل های کلیدی یا قفل های ترکیبی هستند. مطمئنا، قفل کلید ایمن تر است، اما استفاده از قفل ترکیبی سریعتر است. در حالی که قفل های کابلی سبک ترین و اغلب ارزان ترین هستند، اما در بین قفل های دوچرخه کمترین امنیت را دارند و کابل ها به راحتی با سیم بسته می شوند. قطع كردن. بنابراین، بهتر است از آنها به عنوان قفل دوم استفاده کنید.

قفل های زنجیری

همانطور که می توانید تصور کنید، این قفل ها از فلز محکم و سنگین ساخته شده اند که بهترین محافظ برای دوچرخه است. به طور معمول، این قفل ها دارای یک پوشش پارچه ای سخت برای کاهش اصطکاک روی دوچرخه هستند. برای اتصال دو قسمت زنجیر از قفل یا قفل ترکیبی استفاده می شود.

از نظر ارتفاع و انعطاف‌پذیری، این نوع قفل بسیار متنوع است و به دوچرخه‌سواران این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به یافتن یک ستون باریک برای قفل کردن دوچرخه، دوچرخه خود را به هر جسم غیرقابل حرکتی قفل کنند.

این قفل ها بسیار ایمن بوده و از سخت ترین قفل ها برای سارقان به حساب می آیند، اما به دلیل وزنی که دارند حمل آن ها آسان و آسان نیست.

قفل های تاشو از چندین قطعه فلزی تشکیل شده است که توسط بست هایی به هم متصل شده اند و این بست ها به عنوان لولا عمل می کنند. میلگردهای فولادی از نقطه این میله ها خم می شوند، بنابراین می توان طول قفل را به دلخواه کم یا زیاد کرد. این کار حمل آن را آسان می کند زیرا فضای کمتری را اشغال می کند.

قفل های تاشو از نظر وزن و انعطاف پذیری در طراحی جمع و جور پیشرو هستند. این قفل ها برای دوچرخه سواران شهری یا مسافرانی که وزن، کاربرد و ایمنی را همزمان می خواهند، گزینه ای عالی هستند. مطمئن شوید که قفل دوچرخه ای بهتر از این نوع قفل پیدا نمی کنید.

اگر اندازه برای شما مهم است، باید به بسته ها نگاه کنید تا مطمئن شوید که آنچه می خرید متناسب با نیازهای شما است. از آنجایی که قفل سنگین نمی خواهید، قفلی را انتخاب کنید که به اندازه ای ضخیم باشد که به راحتی نشکند، اما سبک و حمل آن آسان باشد.

قفل سبک به قفلی گفته می شود که وزن آن کمتر از 2.2 کیلوگرم باشد به جز قفل های زنجیری که وزن کمتری دارند. یک قفل سنگین یا سخت به زودی حس سنگینی بسته بندی به جای ابزار را به سوارکار می دهد که باعث می شود کلا از آن استفاده نکنند.

اگر می خواهید دوچرخه سواری کنید یا می خواهید یک قفل در کیف یا کیف خود حمل کنید، بهتر است اندازه قفل را بررسی کنید.

ما مجموعه ای از قفل های دوچرخه را برای همه بودجه ها و نیازهای یکسان فهرست کرده ایم. این قفل ها با کیفیت ترین محصولات در صنعت هستند و ما معتقدیم که هر دوچرخه سواری با هر سبکی می تواند قفل مورد نظر خود را از این لیست پیدا کند.

نکاتی برای خرید بهترین قفل دوچرخه: همانطور که می دانید سرقت خودرو به خصوص دوچرخه می تواند یکی از ناخوشایندترین اتفاقات زندگی روزمره باشد، امروزه آمار سرقت دوچرخه در ایران نسبت به سایر وسایل نقلیه بیشتر است زیرا دوچرخه . این یک ماشین سبک و کوچک با ارزش است که سارقان به راحتی می توانند آن را بدزدند. بنابراین اگر از آن دسته افرادی هستید که از دوچرخه به عنوان وسیله نقلیه استفاده می کنید، باید با خرید بهترین قفل دوچرخه از ایمنی وسیله نقلیه خود اطمینان حاصل کنید.

همیشه استفاده از قفل زنگ دار و قفل دوچرخه یکی از محبوب ترین و موثرترین راه ها برای جلوگیری از سرقت دوچرخه است. خوشبختانه امروزه قفل های مختلف و قیمت های متفاوتی در بازار وجود دارد و هر کدام از این قفل ها دارای سطح امنیتی متفاوتی هستند. بنابراین، اگر می خواهید قفل دوچرخه بخرید و بهترین قفل دوچرخه چیست؟ ذهنت را گرفته اصلا نگران نباش.

گروه مشاور کالا در این مقاله به عنوان مشاور و راهنمای خرید قفل دوچرخه قصد دارد شما را با انواع قفل دوچرخه موجود در بازار و 10 مورد از پرفروش ترین قفل هایی که از امنیت بالایی برخوردار هستند آشنا کند. ، تا بتوانید به راحتی و با خیال راحت قفل ضد سرقت دوچرخه را خریداری کنید.

راهنمای خرید بهترین قفل دوچرخه

با مطالعه تمامی قسمت های این مقاله می توانید مطمئن ترین قفل های موجود در بازار و متناسب با بودجه خود را خریداری کنید، همچنین در پایان این مطلب راهکارهای جلوگیری از سرقت دوچرخه را برای شما شرح داده ایم.

نقد ​​و تحلیل انواع قفل دوچرخه

امروزه انواع مختلفی از قفل دوچرخه وجود دارد که هر کدام ویژگی ها، نقاط قوت و ضعف خاص خود را دارند. برای اینکه بتوانید یک قفل دوچرخه باکیفیت بخرید که بتوانید از آن و سلیقه خود استفاده کنید پس با ما همراه باشید.

قفل دوچرخه U یا D شکل

قفل دوچرخه نوع U یا D به دلیل شکل ظاهری آنها نامگذاری شده است، این قفل ها یکی از محبوب ترین قفل های دوچرخه با امنیت و ایمنی بالا هستند. قفل های U شکل در برابر لمس، اره برقی و قیچی قفلی مقاومت بیشتری دارند و به همین دلیل محبوبیت زیادی دارند. همچنین باید به یاد داشته باشیم که این قفل ها به دلیل وزن و ماهیت بزرگی که دارند مورد پذیرش برخی افراد قرار نمی گیرند.


می توانید از این قفل ها برای قفل کردن دوچرخه به بدنه یا بدنه دوچرخه، نرده ها و اشیاء ثابت کنار جاده استفاده کنید و اگر در منطقه ای زندگی می کنید که امنیت آن پایین است می توانید از زنجیر یا طناب استفاده کنید. برای اضافه کردن یک چرخ اضافی، مانند تصویر بالا.

 قفل

قفل های زنجیری یکی از پرطرفدارترین قفل های دوچرخه هستند، همانطور که می دانید این قفل ها از امنیت بیشتری نسبت به سایر قفل های دوچرخه برخوردار هستند. این قفل ها در برابر ضربه، اره برقی و قیچی قفلی نیز مقاومت بالایی از خود نشان داده اند، اما نقطه ضعف آن سنگین بودن آنهاست که حمل آن ها را دشوار می کند و برای برخی افراد ممکن است سخت باشد.


یکی از نقاط قوت قفل های زنجیره ای قابلیت قفل همزمان چرخ ها و بدنه است که می تواند بدنه و چرخ ها را در برابر سرقت همزمان محافظت کند به همین دلیل بسیاری از افراد قفل را بیش از حد محکم و بی اثر می دانند. قفل عالی. دوچرخه تایید شده است. توجه داشته باشید که هنگام خرید قفل باید به طول زنجیر دقت کنید تا در آینده دچار مشکل نشوید.


همچنین هنگام خرید قفل زنجیر دوچرخه از داشتن روکش زنجیر اطمینان حاصل کنید زیرا نداشتن روکش باعث چسبیدن زنجیر به بدنه دوچرخه می شود و این امر باعث خاکستری شدن دوچرخه شما می شود.

قفل دوچرخه کابلی

قفل کابلی دوچرخه یکی از رایج ترین و پرطرفدارترین قفل های موجود در بازار است که بسته به نوع آن از کابل های متعدد و روکش پلاستیکی ساخته شده است که بسیار سبک است. وزن دارند و به راحتی می توانید آنها را حمل کنید. اما از نظر امنیت کمی ضعیف هستند و سارقان می توانند با اره برقی یا سیم برش آنها را برش دهند.

اگر به دنبال یک قفل ارزان قیمت هستید، شاید این قفل ها بهترین گزینه برای شما باشند، اما امنیت کمتری نسبت به سایر قفل ها دارند. اما گاهی که قصد دارید در یک کافه بنشینید و دوچرخه جلوی در باشد، می تواند گزینه خوبی باشد. زیرا بریدن این قفل ها نیز به 3 تا 10 دقیقه زمان نیاز دارد.