تولید با رویکرد مجموعهسازی؛ تقاضای بازار قطعات یدکی - اخبار خودرو

وقتی که شما استارت میزنید و سوخت وارد سیلندر موتور میشود , پیستون ال 90 پیستون به وسیله میل لنگ به سمت بالا هل

توسط FARDAALEFBA در 2 دی 1400
وقتی که شما استارت میزنید و سوخت وارد سیلندر موتور میشود , پیستون ال 90 پیستون به وسیله میل لنگ به سمت بالا هل داده شده و بنزین یا گاز را به شدت در سر سیلندر پیستون جک متراکم میکند . پاسخ: در حالتی که از درپوش دو سوراخه استفاده می شود، هوا می تواند به راحتی از سوراخ دوم خارج شده و با آب جایگزین شود. به دلیل اتصال به ریل سوخت، همواره بنزین با فشار بالا داخل انژکتور وجود دارد ولی در حالت عادی انژکتور بسته است و این بنزین داخل انژکتور باقی میماند و تنها در صوت باز شدن انژکتور است که بنزین میتواند وارد سیلندر شود. اکنون سوخت به موتور خودرو رسیده اما هنوز تا رسیدن به داخل سیلندرها و در نهایت تولید نیرو یک گام دیگر باقی مانده است. به این ترتیب بخشی از سوختی که از جانب پمپ به ریل سوخت فرستاده شده است مصرف نشده باقی میماند و در صورتی که راهی به بیرون پیدا نکند باعث متوقف شدن فرآیند کاری سیستم میشود چرا که پمپ دیگر نمیتواند جریان بنزین را ایجاد کند. باک بنزین بسیاری از خودروها دارای یک توری اولیه است تا از ورود اجسام بزرگ به باک جلوگیری کند و به این ترتیب نمیتوان از باک آنها با روشهای قدیمی سوخت را در مواقع خاص بیرون کشید. برای ارزیابی عملکرد کار موتور و اینکه شرایط کاری آن چگونه است و آیا مشکلی دارد و یا در آینده دچار مشکلی خواهد شد یا نه روشهای متفاوتی وجود دارد یکی از این شاخص ها چگونگی وضعیت پیستونهاست . قطر پیستون های موتور خودرو بین ۷۶ تا ۱۲۲ میلی متر (۳ تا ۴ اینچ) تغییر می کند.همه پیستون ها باید هم وزن باشند تا موتور دچار لرزش نشود. پروسه جریان یافتن سوخت از داخل انژکتور به طور معمول در حد چند میلی ثانیه است و باید این مسیر به سرعت بسته شود. به این ترتیب انژکتور میتواند در کسری از ثانیه باز شده و به سوخت پر فشار اجازه خروج بدهد و به سرعت هم بسته شود تا از خروج بیدلیل سوخت جلوگیری کند. ساختار انژکتور در شکل به طور کامل مشخص است. به این ترتیب انژکتور براساس دستوری که ECU به آن میدهد در زمان مناسب و به مدت مشخص باز شده و سوخت پر فشار را به داخل مانیفولد تزریق میکند و این سوخت به همراه هوا در مرحله مکش وارد سیلندر میشود. لیکن در هر دوی این موتورها چهار عمل اصلی انجام میگردد که عبارتند از مکش یا تنفس - تراکم یا فشار - کار یا انفجار و تخلیه دود اما بر حسب نوع موتورها ممکن است این مراحل مجزا یا به صورت توأم انجام گیرند. در انتهای میل لنگ هم یک یاتاقان اصلی وجود دارد. در مسیر این لوله یک قطعه کوچک فلزی مغناطیسی به شکل استوانه وجود دارد که یک سوزن ریز به انتهای آن متصل است که نقش سوپاپ انژکتور را بازی میکند. این فنر آنقدر قدرت دارد که بتواند انژکتور را سریع ببندد و در عین حال آنقدر قوی نیست که در مقابل نیروی مغناطیسی حاصل از سیم پیچ مقاومت کند و اجازه میدهد انژکتور در زمان لازم باز شود. سیم پیچها به طور کلی با ورود جریان برق مستقیم مغناطیسی شده و مانند یک آهنربا عمل میکنند و به این ترتیب میتوانند قطعات آهنی را به سمت خود جذب کنند. برای این منظور، یک سیم پیچ به دور بدنه انژکتور نصب شده است. زمانی که نیاز به باز شدن انژکتورها باشد، فرمان الکتریکی از جانب ECU ارسال میشود و این فرمان الکتریکی باعث آهنربا شدن سیم پیچ شده و این آهنربا، پیستون و به دنبال آن سوزن انژکتور را به سمت بالا میکشد. این وضعیت منجر به جریان روغن مازاد به سمت داخل محفظه احتراق می­گردد. برای این منظور به مجموعه سوپاپ یا سوزن انژکتور یک فنر متصل میشود که وظیفه دارد این مجموعه را به داخل بکشد تا در حالت عادی پیستون پراید hp انژکتور بسته باشد. رینگ هاي پیستون به دو دسته رینگ هاي كمپرس و رینگ روغني تقسیم مي شود تعداد رینگ ها در هر نوع بستگي به طراحي موتور دارد. میزان نشت گاز در این نوع کمپرسور رینگ ناچیز است. این پمپ بنزین از نوع برقی است و میتواند فشار لازم را فراهم کند و این فشار، بنزین را از باک به موتور میرساند. اکنون سوخت توانسته از باک خود را به داخل موتور برساند اما انژکتورها نمیتوانند بدون کنترل سوخت را وارد سیلندر کنند چرا که در غیر این صورت عملاً به طور پیوسته سوخت در حال پاشیده شدن به داخل سیلندر است در حالی که تنها در لحظهای خاص و البته به میزانی خاص سوخت باید به موتور تزریق شود. به یک علت کاملاً ساده چون انژکتورها با وجود اهمیتی که در چرخه سوخترسانی خودرو دارند و البته برخلاف باور عمومی، به تنهایی هیچ توانایی خاصی در زمینه پاشش سوخت ندارند. برخی خودروها نیز سیلندرهایی دارند که دارای دو سوپاپ ورودی و دو سوپاپ خروجی هستند که آن ها را سیلندرهای چهارسو پاپه می نامند. همانگونه که گفتیم انژکتور در حقیقت یک استوانه کوچک است که از یک سو به ریل سوخت متصل است و از سوی دیگر به داخل مانیفولد. شاید هم اینگونه باشد چون از یک نگاه ساده، انژکتور در حقیقت کار خاصی انجام نمیدهد بلکه فقط یک استوانه کوچک است که یک سر آن سوراخ ریزی قرار گرفته و سوخت از این سوراخ ریز با فشار به داخل مانیفولد هوا تزریق میشود.
آخرین مطالب