بن مائورو، طراح مفهومی، تریلر سه بعدی حماسی «هاکسلی» را این هفته «در استودیو انویدیا» ارائه می‌کند

یادداشت سردبیر: این پست بخشی از مجموعه هفتگی ما در NVIDIA Studio است که هنرمندان برجسته را تجلیل می‌کند،

توسط FARDAALEFBA در 8 مهر 1401

یادداشت سردبیر: این پست بخشی از مجموعه هفتگی ما در NVIDIA Studio است که هنرمندان برجسته را تجلیل می‌کند، نکات و ترفندهای خلاقانه را ارائه می‌دهد و نشان می‌دهد که چگونه فناوری NVIDIA Studio گردش کار خلاقانه را تسریع می‌کند.

کمیک علمی تخیلی جذاب هاکسلی در یک تریلر اکشن سه بعدی پر از هیجان و جذابیت این هفته در استودیوی NVIDIA زنده شد.

 

هنرمند سه بعدی، طراح مفهومی و داستان‌نویس بن مائورو در برخی از بزرگترین فرنچایزهای سرگرمی جهان مشارکت داشته است. او روی فیلم هایی مانند Elysium، 3d house design و Metal Gear Solid و همچنین بازی های ویدیویی مانند Halo Infinite و Call of Duty: Black Ops III کار کرده است.

مائورو در طول زندگی حرفه‌ای خود با هنرمندان الهام‌بخش بسیاری ملاقات کرده است و با تعدادی از آنها همکاری کرد تا هاکسلی را زنده کند. او تریلر سه بعدی را ارزش یک سال کار، ارزش هر دقیقه سپری شده - پس از یک دهه فرآیند ساخت کمیک خود نامید.

«هاکسلی» دنیایی پر جنب و جوش و آینده نگر را معرفی می کند.

در دنیای خیالی و خیالی مائورو، دو رفتگر پسا آخرالزمانی به نقشه گنج فراموش شده ای در قالب یک ربات حساس باستانی برخورد می کنند و خود را در میان معمایی از مقیاس کهکشانی می یابند.

مائورو در طراحی کمیک هاکسلی، جادوی قدیمی را با پد و مداد انجام داد، شخصیت‌ها و محیط‌ها را قبل از وارد کردن تصاویر به ادوبی فتوشاپ ترسیم کرد. پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce RTX 3090 او عملکرد سریع و ویژگی های هوش مصنوعی را برای سرعت بخشیدن به گردش کار خلاقانه او ارائه می دهد.

هنر مفهومی اولیه "هاکسلی". "چه بر سر من آمده است؟" فکر کرد

این هنرمند از "Artboards" فتوشاپ برای مشاهده سریع آثار هنری مرجع برای الهام گرفتن، و همچنین از "اندازه تصویر" برای حفظ جزئیات مهم استفاده کرد - هر دو ویژگی توسط GPU او تسریع می‌شوند. برای تکمیل کمیک، مائورو به نرم‌افزار Blender روی آورد تا ماکت‌ها را بسازد و صحنه‌ها را مسدود کند تا بعداً از دو بعدی به سه بعدی تبدیل شود.

با تولید تریلر سه بعدی در حال انجام، استیو کورمان نقاش مات و هنرمند محیطی از مدل های بلندر Mauro به عنوان یک نقطه شروع مناسب استفاده کرد، که تقریباً یک به یک با نتیجه سه بعدی مورد نظر مطابقت داشت.

مدل سازی پیشرفته در ZBrush

کورمان که در نرم افزار Autodesk 3ds Max تخصص دارد، از تکنیک های مدل سازی پیشرفته در ساخت صحنه استفاده کرد. 3ds Max دارای یک درگاه دید با شتاب GPU است که مدل سازی سه بعدی سریع و تعاملی را تضمین می کند. همچنین به هنرمندان این امکان را می‌دهد تا رندر سه‌بعدی مورد نظر خود را انتخاب کنند - که در مورد کورمان، Redshift Maxon است، که در آن ترکیب شتاب GPU و حذف نویز OptiX مبتنی بر هوش مصنوعی منجر به رندر فریم نهایی با سرعت رعد و برق می‌شود.

استفاده از تکسچرها در Adobe Substance 3D Painter

این امر مفید بود زیرا Cormann صحنه ها را به modeller برای اعمال بافت ها و رنگ های مختلف صادر کرد. انسداد نور و محیط با شتاب RTX دارای ویژگی های پخته و بهینه سازی شده در صحنه ها در عرض چند ثانیه است و به کورمان این امکان را می دهد که زیبایی های بصری مختلف را به سرعت و به راحتی تجربه کند.

تمام شخصیت های قهرمان از ابتدا توسط هنرمند آنتونیو اسپارزا و تیم ساخته شده اند.

تعداد بیشتری از همکاران مائورو را وارد کنید: هنرمند شخصیت اصلی آنتونیو اسپارزا و تیمش، که زمان قابل توجهی را در 3ds Max صرف اصلاح صحنه‌های فردی و تولید تعداد خیره‌کننده شخصیت‌های قهرمان کردند. این شامل بافت منحصر به فرد هر یک از شخصیت ها و وسایل است. اسپارزا گفت که GeForce RTX 2080 SUPER GPU او به او این امکان را می دهد که کاراکترها را تغییر دهد و رندرها را به طور چشمگیری سریعتر از سخت افزار قبلی خود صادر کند.

اسپارزا به شوخی گفت که قبل از ارتقای سخت افزارش، "بیشتر ساعات آخر روز، من اینجا بودم، می دانید که منتظر بودم." کارگردان ساوا ژیوکوویچ به اسپارزا می‌گفت: «چراغ‌ها را آنتونیو خاموش کن، ما نمی‌خواهیم آن نوار پیشرفت را ببینیم.»

در همین حال، ژیوکوویچ تمرکز خود را روی نورپردازی در 3ds Max معطوف کرد. GPU قابل اعتماد GeForce RTX 2080 Ti او حذف نویز هوش مصنوعی شتاب‌دهی شده با RTX را با Redshift Maxon فعال می‌کند و در عین حال بسیار تعاملی باقی می‌ماند، تصاویری واقع‌گرایانه ایجاد می‌کند. این به کارگردان اجازه می دهد تا صحنه ها را آزادانه و به راحتی تغییر دهد و تغییر دهد.

صحنه‌های شهر با استفاده از Anima، یک نرم‌افزار ساده شبیه‌سازی جمعیت با دارایی‌های کاراکتر خارج از قفسه، زنده شدند.

هنرمند ریگینگ و مدلینگ، لوکاس سالمون، با رندرها و تکسچرها در یک مکان خوب، شروع به ساخت مش و ریگ کردن در 3ds Max کرد تا برای انیمیشن آماده شود. سپس کار ضبط حرکت به استودیوی معتبر مستقر در بلگراد، Take One واگذار شد. با 54 دوربین Vicon و یکی از بزرگترین مراحل فیلمبرداری در اروپا، جای تعجب نیست که کیفیت انیمیشن هاکسلی در کلاس جهانی است.

جلوه های بصری در Adobe After Effects اضافه شد.

سپس ژیوکوویچ Adobe After Effects را برای ترکیب قطعه به کار گرفت. تقریباً 90٪ از جلوه های بصری (VFX) با ابزارهای داخلی، فیلم های استوک و پلاگین های مختلف انجام شد. کلید 3D VFX مانند مسیرهای دود کشتی در Blender شبیه سازی شده و سپس در comp اضافه شد. به گفته ژیوکوویچ، توانایی جابجایی سریع بین چندین برنامه، گواهی بر قدرت پردازشگر گرافیکی RTX است.

منابع: diseño en 3d

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن