مقایسه انواع سقف کاذب

  سقف خانه های خود را لاکچری کنید ما در این مقاله قرار است که در رابطه با مقایسه ی انواع سقف کاذب صحبت

توسط FARDAALEFBA در 10 خرداد 1400

 

سقف خانه های خود را لاکچری کنید

ما در این مقاله قرار است که در رابطه با مقایسه ی انواع سقف کاذب صحبت کنیم اما بهتر است قبل از این که سقف های کاذب را با یک دیگر مقایسه کنیم در رابطه با سقف های کاذب صحبت کنیم. همان گونه که از نام این سقف ها مشخص است این سقف ها به کمک سقف های اصلی می آیند . این سقف های کاذب این روز ها در بین مردم و مهندس های معمار از محبوبیت بسیار بالایی برخودار است.  شما به کمک این سقف های کاذب می توانید یک پوشش زیبا برای سقف اصلی منزل خود درست کنید. این سقف ها به عنوان عایق حرارتی و صدایی عمل می کنند. لازم به ذکر است که از این سقف ها می توانید برای مخفی کردن سیم کشی ساختمان استفاده کنید‌. این گونه سقف ها برای اجرای نورپردازی ها بسیار مناسب هستند. در خیلی از موارد طراحان داخلی و مهندس ها برای یک قسمتی از خانه از این سقف ها استفاده می کنند. ما در ادامه ی این بخش انواع سقف کاذب را برای شما نام می بریم و سپس به مقایسه ی این سقف ها خواهیم پرداخت پس با ما همراه باشید.

  • سقف کاذب طلقی
  • سقف کاذب شیشه ای
  • سقف کاذب کنافی
  • سقف کاذب آلومینیومی
  • سقف کاذب چوبی
  • سقف کاذب ترکیبی
  • سقف کاذب آکوستیک
  • سقف کاذب مجازی
  • سقف کاذب آی گلس
  • و غیره

کدام نوع سقف کاذب را انتخاب کنیم؟

سقف کاذب شیشه ای چگونه است

تصور کنید که در منزل خود دراز کشیده‌ اید و به جای یک سقف دلگیر آسمان را می بینید و یا این که می توانید ریزش باران را مشاهده کنید بدون این که قطره ای خیس شوید. این نوع سقف کاذب از شیشه های تزیینی استفاده می کنند.  البته لازم است این نکته را نیز خدمتتان عرض کنیم که معمولا به خاطر بالا بردن کیفیت کار از شیشه های سکوریت استفاده می کنند.  این نوع سقف ها نور را از خود عبور می دهند. یکی از مزیت های این نوع سقف ها این است که شما می توانید از شیشه های رنگی استفاده کنید و جلوه ی فوق العاده ای به ساختمان خود ببخشید. این نوع سقف ها معایبی نیز دارند. وزن زیاد و شکسته شدن در مقابل عوامل مختلف از دیگر معایب این نوع سقف ها به شمار می آیند. با ما همراه باشید تا به انواع دیگر سقف های کاذب بپردازیم.

سقف کاذب آی گلس چگونه است

شایان به ذکر است که این نوع سقف های کاذب یکی از رایج ترین سقف های کاذب است که در ایران استفاده می شود. دقت کنید که تمام اجزای این ابن نوع سقف در داخل کشور تولید می شود پس می توان به قیمت مناسب این سقف ها اشاره کرد. برای این مدل سقف ها از تایل های شفاف آکرلیک استفاده می شود پس این شفاف بودن تایل ها این قابلیت را دارند که نور را از خود عبور بدهند.  اگر قصد دارید یک سقف شکیل تر و لاکچری تر داشته باشید می توانید از سقف آی گلس به همراه ام دی اف استفاده کنید.

سقف کاذب مجازی چگونه است

معمولا این نوع سقف را با نام های دیگری مثل آسمان مجازی و یا سقف کشسان می شناسند. دقت کنید اگر قصد دارید که از این نوع سقف برای منزل و یا هر ساختمان دیگری استفاده کنید باید از قبل پروفیل نصب کنید و سپس از تایل های مخصوص استفاده کنید. لازم به ذکر است که هر کدام از این سقف ها برای یک نوع ساختمان مخصوص مورد استفاده قرار می گیرد.

سقف کاذب آکوستیک چگونه است

همان گونه که در بخش قبل خدمتتان عرض کردیم برای هر ساختمان خاص یکی از این سقف ها کاربرد دارد. از سقف کاذب آکوستیک معمولا برای ساختمان هایی مثل سالن کنسرت و یا سالن کنفرانس استفاده می شود.  این نوع سقف از چندین موارد در کنار یک دیگر تشکیل می شود. مواردی مثل پلاک چوبی، ورق مقوایی ، گچ  و پارچه ی جین دار در کنار یک دیگر سقف کاذب آکوستیک را می سازند.

سقف کاذب طلقی چگونه است

یکی از پر کاربرد ترین سقف ها سقف کاذب طلقی است. عوامل زیادی در کنار یک دیگر هستند که سبب محبوبیت این نوع سقف ها می شود. سبک بودن این سقف ها یکی از این موارد است. این سقف ها از لحاظ اقتصادی کاملا مقرون به صرفه است و قابلیت رد کردن نور را دارند.

سقف کاذب ترکیبی چگونه است

قطعا نام این سقف بیان کننده ی همه ی چیز است. این سقف های کاذب از ترکیب چند نوع سقف کاذب به وجود آمده است. دقت کنید که این مدل سقف ها باید با یک دیگر هم خوانی داشته باشند.  لازم است اضافه کنیم که این سازه ها باید با سقف کاذب مورد نظر متناسب باشد  قبل از نصب باید زیر سازی های لازم انجام شوند اما دقت کنید این نوع سقف با آهن کشی و یا حتی بدون آن نیز کار ساز است.

سقف کاذب آلومینیومی چگونه است

سقف کاذب آلومینیومی از جنس آلومینیوم است. این نوع سقف ها به بتونه کاری و یا حتی پیچ تایل ها احتیاجی ندارند. این گونه سقف ها از تایل های آلومینیومی درست شده اند و این امکان را دارند که به فضای پشت سقف نیز دسترسی داشته باشید.  یک نوع دیگری از سقف های کاذب وجود دارند که در بیش تر رویای اکثر افراد وجود دارد. سقف کاذب چوبی یکی از رویایی ترین سقف هایی است که اکثر ما برای خانه های خیالی خود ترسیم می کنیم‌. اگر شما نیز قصد جان بخشیدن به رویا های خود را دارید می توانید از این سقف ها استفاده کنید. این سقف ها از یک بخش اصلی با فولاد و یا چهار تراش به همراه یک بخش فرعی به وجود می آید.  یکی دیگر از انواع سقف های کاذب سقف های رابیتسی است. این نوع سقف ها از سنگین ترین نوع سقف های کاذب هستند اما یکی از مزیت های این سقف این است که می توان طرح ها و شکل های فوق العاده ای بر روی آن پیاده کرد. امیدوارم تا این جای مقاله مقایسه انواع سقف کاذب برایتان مفید بوده باشد.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن