معرفی یک کارشناس رسمی قیمت گذاری خودرو معتبر

مسلما بسیاری از افراد خرید یک خودروی نو را به یک خودروی کارکرده ترجیح می‌دهند. اما در سال های اخیر با توجه به

توسط FARDAALEFBA در 16 آذر 1399

مسلما بسیاری از افراد خرید یک خودروی نو را به یک خودروی کارکرده ترجیح می‌دهند. اما در سال های اخیر با توجه به بالا رفتن قیمت دلار و قیمت های نجومی خودرو شاید خرید یک خودروی نو برای بسیاری از افراد امکان پذیر نباشد . انتخاب یک خودروی دست دوم هم نیاز به آگاهی، دانش و کارشناسی خودرو دارد. و پیش از انجام هر گونه معامله‌ای، خودرو باید کارشناسی شود و عیب و نقص های آن مشخص شوند. زیرا بسیاری از کلاهبرداران ممکن است یک خودروی تصافی را به جای یک ماشین سالم به شما قالب کنند. ما در این نوشتار سعی داریم راههایی را به شما بیان کنیم که برای یک معامله‌ی مطمئن بسیار به شما کمک می‌کند و یک کارشناس رسمی قیمت گذاری خودرو را به شما معرفی کنیم.

اهمیت کارشناسی خودرو در تشخیص ایرادهای خودروهای کارکرده چیست؟

تصادفات بسیار شدید می‌تواند منجر به چپ شدن خودرو شود. این چپ شدگی بسیار به ماشین آسیب می‌رساند. در این مواقع ممکن است شاسی خودرو، ستون‌ها، سقف ماشین و ....آسیب‌های زیادی را متحمل شوند. و اگر شما از ایرادات مطلع نباشید و اقدام به خرید ماشین کنید علاوه بر خسارات مالی جان خودتان را نیز در خطر قرار خواهید داد. از این رو مشاوره با یک فرد آگاه پیش از انجام معامله و کارشناسی خودرو از ضروریات است.

چگونه می‌توان ماشین چپ کرده را تشخیص داد؟

همان طور که پیش‌تر ذکر شد. یک خودروی چپی از لحاظ فنی و ظاهری آسیب‌های زیادی را متحمل می‌شود. و اغلب، این صدمات در تمام قسمت‌های خودرو مشاهده می‌شود، و به مرور زمان برخی از قطعات را از کار می‌اندازد. در این میان اگر شما اطلاعاتی در زمینه‌ی تشخیص خودروی تصادفی از سالم نداشته باشید و فروشنده‌ هم این موضوع را از شما پنهان کند. قطعا بیشترین لطمه را چه از لحاظ مالی و چه جانی خواهید خورد. در اینجا راهکارهایی برای تشخیص یک خودروی کارکرده و کارشناسی خودرو را به شما ارائه می‌دهیم.

  • رنگ خودرو را بررسی کنید.

یک خودروی چپ شده با توجه به آسیب‌هایی که می‌بیند قطعا به رنگ نیاز پیدا می‌کند. اگر آسیب‌ها جزئی باشند، فقط بعضی از قسمت‌ها را باید رنگ کرد. در صورتی‌که آسیب شدید باشد معمولا کل خودرو رنگ می‌شود. در مورد اول با نگاه کردن به بدنه در نور زیاد و تفاوت بین لایه‌های مختلف رنگ تصادفی بودن خودرو مشخص می‌شود. اما در صورتی که کل ماشین رنگ شده باشد  فقط یک کارشناس خودرو با توجه به کیفیت رنگ، یکنواختی آن و...... می‌تواند فابریک بودن رنگ خودرو را بررسی کند. امروزه با استفاده از دستگاه‌های دیجیتالی مخصوصی این فرایند با دقت تمام صورت می‌گیرد.

  • سقف خودرو را بررسی کنید.
  • اگر سقف یک خودرو آسیب ببیند به احتمال بسیار زیاد خودرو چپ کرده است. این آسیب می‌تواند با ایجاد ناهمواری‌ها و موج‌هایی روی سقف پدیدار گردد که اغلب از دید خریدار پنهان نمی‌ماند. چون  صافکاری سقف به دلیل موقعیت آن کار چندان ساده‌ای نیست و حتی یک صافکار زبر دست هم نمی‌تواند مثل روز اول آن را تعمیر کند. به همین دلیل اغلب اقدام به تعویض سقف می‌کنند. در این مواقع فقط یک کارشناس خودرو با توجه به تفاوت های موجود بین سقف یک خودروی سالم و یک خودروی تعویضی می‌تواند متوجه موضوع شود. 
  • اصل بودن قطعات خودرو را بررسی کنید.

با چپ شدن خودرو قسمتهای فنی دستگاه و اتاق خودرو بسیار آسیب می‌بیند. باید بسیاری از قطعات تعویض شوند و قسمتهای مختلفی مثل شاسی‌‌ تنظیم گردد. تنها یک کارشناس خودرو در فرایند کارشناسی خودرو  می‌تواند شما را از انجام این اتفاقات روی خودرو آگاه کند.

همراه مکانیک، کارشناس آنلاین خودروی شما

در ابزاری که در همراه مکانیک برای شما طراحی شده است. شما علاوه بر کارشناسی خودرو می توانید قطعات تعویضی یا رنگ شده‌ی خودرو را وارد کرده و از افت قیمت آن نسبت به یک خودروی سالم آگاه شوید.

برای دسترسی به این ابزار باید در موتور جستجوی خود عبارت "تعیین قیمت روز خودرو کارکرده همراه مکانیک" را وارد کنید. پس از باز شدن صفحه باید در قسمت سازنده، کارخانه ارائه‌دهنده خدمات خودروی خود را وارد کنید. مثلا ایران‌خودرو برای پژو پارس. در قسمت بعدی در صورت وجود مدل‌های مختلف باید یکی از گزینه‌های موجود در لیست را انتخاب کنید. پس‌ازآن سال ساخت را انتخاب کرده و درنهایت تنوع مدل مانند دنده‌ای یا اتوماتیک بودن را انتخاب کنید.

در قسمت پایینی علاوه بر رنگ خودرو می‌توانید مدت باقیمانده از بیمه، تخفیف بیمه و کیلومتر کارکرد خودرو را وارد کنید. با این کار در سمت راست حدود قیمت خودرو و قیمت کارشناسی شده آن ثبت خواهد شد. حال می‌توانید قسمت‌هایی از خودرو که رنگ یا تعویض شده‌اند، مانند سقف، گلگیرها، درب‌ها، صندوق و کاپوت را علامت زده و تغییرات قیمت را بررسی کنید.

به عنوان مثال خودروی ام جی 360 مدل 98 اتوماتیک توربو با حدود قیمت 535 تا 565 میلیون در نمایشگاه خودروهای کارکرده همراه مکانیک وجود دارد. یک خودروی سفید با کارکرد 35000 کیلومتر و مدت باقیمانده شش ماه یا بیشتر از بیمه حدود 550 میلیون به فروش می‌رسد. حال اگر گلگیر جلو رنگ‌شدگی داشته باشد، قیمت خودرو حدود 13 میلیون و 800 هزار تومان افت خواهد داشت. رنگ‌شدگی صندوق این افت قیمت را به 21 میلیون خواهد رساند. در صورت تعویض درب جلو سمت راننده افت قیمت حدود 23 میلیون است. تعویض سقف نیز قیمت را تا 488 میلیون کاهش خواهد داد. بنابراین یک اشتباه یا بی‌دقتی کوچک در زمان خرید خودرو دست‌دوم می‌تواند ضررهای زیادی را به شما وارد سازد. این موضوع برای خودروهای چپ کرده، با افزایش قیمت خودرو برجسته‌تر شده و مقدار ضررهای واردشده بیشتر خواهد بود.

آخرین مطالب