بطوری که یک منیفلد اگزوز از جنس چدن حدودا 25 الی 30 دلار و یک منیفلد با راندمان بالا (هدرز) بیش از 500 دلار قیمت هدرز شورلت نوا دارد. حال تصور بفرمایید در صورتی که باک یک خودروی امروز را با سوخت با عدد اکتان پایین تر از 95 را پر کنیم چه اتفاقی می افتد؟ در نهایت به این نکته باید اشاره کنیم که هدرز برای هر کسی کاربرد نداره و هیچ دلیلی برای استفاده معمولی در شهر نداره.هدرز برای افرادی که بیشتر در کویر رانندگی میکنند یا افرادی که مسابقه میدهند به کار میاد و یا افرادی که کلا رو فشار از ماشین برای کاربرد های مختلف استفاده میکنند پیشنهاد میشه.اگر برای این که ماشین کمی بهتر تو شهر راه بره و گاز بخوره میخواین ببندین هزینه بیخود هستش.چون شما بهترین هدرز رو هم نصب کنین بهد ۵٠ هزار تا باید موتور تعمیر کنید.برای این که در شهر نفس ماشین بهتر باشه کافیه کاتالیزور های ماشین رو تعویض یا خالی کنید تا ماشین نفس بهتری داشته باشه و استاندارد تر باشه. همون طور که همه شما عزیزان میدونید هدرز تشکیل شده از لوله هایی از جنس استیل ضد زنگ یا الومینیم هست که به جای منیفولد فابریک خودرو بسته میشه و تمام خودرو های تقویت شده یا مسابقه ای از این رسیله استفاده میکنند.هدرز های زیادی در بازار قابل خرید هست که هر کدوم بسته به فرم و شکل و زوایای خروجی خودشون توان و تاثیر های مختلفی روی موتور ماشین نشون میدن.به طور کلی ٢ نوع هدرز در بازار هست که برای خروجی هر سیلندر و رسیدن اون ها به یک لوله از روش ۴ به ١ و ۴به ٢ و بعد ١ استفاده میکنند.از هر دو این هدرز ها با قیمت های مختلف تو بازار موجود هست،هدرز های ۴ به ١ تمام خروجی هر ۴ سیلندر رو درجا به یک خروجی منتقل میکنند و در هر سیکل فرایند احتراق که ٢ به ٢ سیلندر ها کار میکنند و دود رو خارج میکنند اون ٢ سیلندری که توشون خروج دود جزو دستور کار نیست دچار فشار میشه چرا که مکش روی سوپاپ های خروج دود هست.این امر باعث میشه در دراز مدت شاهد فشار به موتور و در نهایت احتیاج به تعمیر موتور به وجود بیاد.نکته بعدی این که این هدرز ها نهایتا تا ٨ اسب بخار روی داینو اضافه میکنند به ماشین.

فروش هدرز پراید دست دوم
به دلیل تسهیل در خروجی دود و تنفس بهتر موتور بعد از نصب هدرز شما به راحتی شاهد این خواهید بود که موتور خودرو روان تر شده و روان تر دور بر میدارد و شتاب ان بالا تر رفته و در دورهای بالا خودرو مانند قبل افت راندمان به هم نمیزند و علاوه بر اینکه شتاب خودرو بیشتر شده به دلیل روان کار نمودن موتور خودرو هم استهلاک موتور کمتر شده و هم مصرف خودرو پایین تر می آید. ههمچنین با افزایش راندمان موتور مصرف سوخت نیز بطور میانگین ۰.۶ لیتر در صد کیلومتر کاهش یافته و موتور نرمتر کار کرده و عمر بیشتری میکند. هدرز پس از نصب نیز تا حدود زیادی جبران افزایش وزن این اتاق ها ( رانا ، پرشیا ، 405 ، سمند ) را کرده و موتور را به عملکرد 206 تیپ 5 بسیار نزدیک میکند. در این هدرز 2 جایگاه برای نصب سنسور اکسیژن در نظر گرفته شده که در مدلهای تک سنسوره یکی توسط کور کن فابریک (که همراه هدرز ارائه هدرازي 4 میشود) بسته میشود. سپهر زنگنه – یافتن راهکاری هایی برای هوا رسانی بهتر به پیشرانه یکی از اصول پایه علم تیونینگ به شمار می آید اما از سوی دیگر تخلیه سریعتر و کامل تر سیلندر از گازهای منفجر شده یا همان دود اگزوز نیز تاثیر بسزایی در مکش قدرتمندتر و تنفس بهتر پیشرانه ایفا می کند.از این رو نصب قطعه ای موسوم به هدرز یکی از اولین مراحل تیونینگ خودروهای معمولی محسوب میشود.

پس اط تجهیز به هدرز های کاملا حرفه ای ، کارخانه را ترک می کنند.به هر صورت باید گفت هدرزهای دست سازی که اغلب به وسیله مکانیک های سنتی یا برخی از صاحبین مغازه های اگزوز سازی ساخته می شوند به هیچ عنوان کارایی هدرزهای حرفه ای را که بر اساس اصول علمی شکل می گیرند را ندارند و استفاده از آن ها در بسیاری موارد،به افزایش مصرف سوخت منجر میشوند.یکی دیگر از مزایایی استفاده از هدرز ،تاثیر ناچیز آن بر صدای تولیدی پیشرانه و سیستم اگزوز است.به عبارت دیگر چنانچه خواستار تقویت پیشرانه خودروی خود و کاستن از میزان مصرف سوخت بدون ایجاد سر و صدای بیشتر هستید ، نصب هدرز یکی از بهترین انتخاب ها خواهد بود.در واقع بخش بسیار زیادی از صدای تولیدی پیشرانه توسط مجموعه اگزوز (لوله ها و منبع های اگزوز) منتشر میشود. هدرز پراید. ساخته شده از فولاد ضد زنگ ، کاملا آبکاری شده.

طراحی خاص و سطح صیقلی هدرزها که معمولا از جنس فلزاتی چون فولاد، استیل و آلیاژهای بسیار گران قیمت ساخته میشوند به خروج سریع و پر فشار گازهای سوخته شده حاصل از احتراق یاری می رساند و به تنهایی در حدود 5 تا 10 درصد به قدرت و گشتاور تولیدی پیشرانه خودروهای معمولی می افزاید.از سوی دیگر اصطکاک کمتر و افزایش قدرت پیشرانه در دورهای پایین، می تواند در کاهش مصرف سوخت نیز موثر باشد.بنابراین هدرز در واقع یک قطعه بازنگری شده است که به جای منیفولدخروجی چدنی خودروها نصب میشود.یکی از مزایای هدرز ها ، نصب ساده آن هاست که به راحتی در هر مغازه مکانیکی یا اگزوز سازی قابل انجام است اما طراحی و ساخت یک هدرز حرفه ای و کارا بر خلاف نصب آن به هیچ وجه ساده نیست.در دنیای امروزی طراحی بهینه اجزای تیونینگ موتور، تنها به کمک شبیه سازی بسیار دقیق پیشرانه در محیط نرم افزارهای حرفه ای چون GT POWER امکان پذیر است.از سوی دیگر ساخت هدرز ها نیز باید به صورت کاملا دقیق توسط دستگاه های مخصوص خم کاری لوله انجام شود و کیفیت عملیات جوش کاری و ماشین کاری نیز تاثیر انکار ناپذیری بر روی قابلیت های نهایی محصول خواهد داشت. طراحی و ساخت این قطعه یک فرآیند وقت گیر و پر هزینه محسوب می شود و به همین دلیل بسیاری از خودرو سازان به صورت فابریم آن را بر روی خودرو ها نصب نمی کند .

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از هدرز tu5 ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.