فروش خودرو دست دوم در محدوده 430 میلیون

خرید و فروش خودرو در بازار امروز خودروی ایران یکی از کارهایی است که می‌توان به آن به عنوان سرمایه‌گذاری نگاه ک

توسط FARDAALEFBA در 26 مهر 1399

خرید و فروش خودرو در بازار امروز خودروی ایران یکی از کارهایی است که می‌توان به آن به عنوان سرمایه‌گذاری نگاه کرد. افزایش قیمت‌های ناگهانی و سبقت گرفتن خودروها از یکدیگر در مسیر افزایش قیمت سبب شده که خریداران از خودروهای صفر کیلومتر به سمت خودروهای دست دوم تمایل پیدا کنند. همین سیر صعودی قیمت‌ها و شیب بسیار تند آن سبب شده است که هر کس پیش از اینکه پول خود را در دست گرفته و روانه بازار خرید و فروش خودرو شود، ناچار شود اطلاعاتی را درباره خودروهایی که در محدوده قیمتی موردنظر قرار می‌گیرند، کسب کند. در این مقاله از همراه مکانیک می‌خواهیم به معرفی سه خودرو برای کسانی بپردازیم که قصد دارند 400 میلیون تومان برای فروش خودرو دست دوم هزینه کنند. پس اگر شما هم از آن دسته از افراد هستید با ادامه این مقاله همراه شوید.


دنا پلاس مدل 98

دنا پلاس نسخه فیس لیفت دنا است که در سال 1395 به عنوان خودروی لوکس ملی توسط ایران خودرو معرفی شد. این خودرو از دید ظاهری چندان تفاوتی با دنا نداشته و تنها از نمای جانبی تغییراتی در طراحی مشاهده می‌شود. این سدان شهری در سه نسخه دنده‌ای تنفس طبیعی، اتوماتیک تنفس طبیعی و دنده‌ای توربوشارژ به بازار عرضه شد. از این میان دنا پلاس مدل 98 توانست نام خود را به فهرست خودروهای 400 میلیونی اضافه کند.
دنا پلاس از نظر امکانات رفاهی نسبت به سایر خودروهای ملی در سطح بالاتری قرار دارد. با این حال در مقابل خودروهای چینی چندان حرفی برای گفتن ندارد. اما به دلیل اینکه این خودرو دارای خدمات پس از فروش گسترده است که باعث می‌شود به سادگی بتوانید به قطعات جانبی آن دسترسی پیدا کنید. این موضوع باعث می‌شود که دنا پلاس در مقابل خودروهای چینی با آینده‌ای نامعلوم در رده بالاتری از نظر ارزش خرید و بازار فروش خودرو دست دوم قرار بگیرد.


چری آریزو 5 دنده‌ای مدل 99

یکی از خودروهای جذاب رده چهارصد میلیون تومانی بازار خودروی ایران، چری آریزو 5 دنده‌ای مدل 99 است. این خودرو هرچند که از نظر صورت دارای چهره زیبایی است، اما از نظر سیرت کیفیت آن چندان چنگی به دل نمی‌زند. هرچند که شرکت چری شرکتی است که ادعای زیادی در زمینه تولید خودرو در چین دارد و یکی از بزرگان صنعت خودروسازی در این کشور به شمار می‌رود.
خدمات پس از فروش چری آریزو 5 دنده‌ای مدل 99 توسط شرکت مدیران خودرو ارائه می‌شود. در دسترس بودن خدمات پس از فروش در کنار تجربه رانندگی نسبتا خوب و عملکرد خوب در فرمان‌پذیری باعث شده که چری آریزو 5 دنده‌ای مدل 99 علی‌رغم حرف و سخن‌هایی که درباره پایین بودن کیفیت آن وجود دارد، بتواند به فروش خوبی در بازار فروش خودرو ایران دست پیدا کند. در کنار این‌ها کابین این خودرو نیز برای یک مسافرت خانوادگی جادار به نظر می‌رسد.


ساندرو اتوماتیک مدل 96

رنو ساندرو اتوماتیک به دلیل پشتوانه اروپایی خود در بازار فروش خودرو ایران حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. به همین دلیل است که مدل 96 آن توانسته خود را در رده برابر با مدل‌های جدیدتر دنا پلاس و چری آریزو قرار دهد. هرچند که از دید امکانات رفاهی رنو ساندرو اتوماتیک مدل 96 چیز زیادی برای گفتن ندارد اما به دلیل اینکه توانسته در آزمون‌های ایمنی اروپا سه ستاره به خود اختصاص دهد، در رده بالاتری نسبت به رقبای چینی و ایرانی خود قرار می‌گیرد.
این خودرو از یک پیشرانه 1.6 لیتری 4 سیلندر برای تامین توان خود استفاده می‌کند. قدرتی که این پیشرانه به رنو ساندرو اتوماتیک مدل 96 می‌دهد، برابر 105 اسب بخار و گشتاور تولیدی توسط آن حدود 140 نیوتن متر است. انتقال نیرو به چرخ‌های جلو در این خودرو توسط یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک انجام می‌گیرد. هماهنگی میان پیشرانه و گیربکس سبب می‌شود که رنو ساندرو اتوماتیک مدل 96 در 11.5 ثانیه خود را از صفر به صد برساند. به همین دلیل این خودرو برای کاربران ایرانی یک خودروی نسبتا چالاک به شمار می‌رود.


در این مقاله با اقتباس از سایت شما نیوز، شما را با سه خودرو که هم‌اکنون در رده خودروهای 400 میلیون تومانی فروش خودرو قرار گرفته‌اند، آشنا کردیم. امیدواریم برای شما مفید بوده باشد.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن