طلاق توافقی چیست؟

طلاق توافقی به چه معنایی است؟ طلاق توافقی : یکی اشکال طلاق , طلاق توافقی است که در متن ها حقوقی تعریف نشده اس

توسط FARDAALEFBA در 2 اسفند 1399

طلاق توافقی به چه معنایی است؟

طلاق توافقی : یکی اشکال طلاق , طلاق توافقی است که در متن ها حقوقی تعریف نشده است . طلاق توافقی , که در آن زن و مرد توافق می نمایند از یکدیگر جدا شوند و این توافق طومار در یک دادگاه ثبت می شود و اجرای رسمی آن تضمین می شود . در واقع همان گونه که از نامش پیداست , این گونه طلاق طلاقی است که در آن همگی چیز توافق می شود و زوجین برای طلاق توافقی از یکدیگر چندین توافق طومار ها را انجام می دهند که نوعی طلاق است .

 

در طلاق توافقی , زوجین می بایست در تمام موردها مرتبط با مهریه , حفظ , حضانت فرزند و زمان و شیوه ملاقات , مهریه و پاداش و . . . توافق نمایند تا زودتر به انگیزه خویش برسند . دادگاه در رأی خویش هرگونه توافق را در‌این مورد ها در حیث گرفته و آن را در سند عدم قابلیت و امکان سازگاری ذکر نموده است که یکی مهم‌ترین اوراق طلاق توافقی است .

مزایای داشتن نماینده قانونی طلاق توافقی در دادخواست خانواده

1 . انجام تمامی فرایند بوسیله نماینده قانونی طلاق , توافقی که با کل پروسه دادرسی آشنا باشد , عمل انجام یافته را در کوتاهترین زمان ممکن انجام میدهد .

2 . هیچ یک از دو جفت نباید حضور داشته باشند .

3 . تهیه و تنظیم دادخواست طلاق توافقی که مبنا فرایند و فرایند دادگاه را تشکیل می‌دهد . در شرایطی که به صورت ناقص تهیه شود , دادرسی طولانی می شود و در شرایطی که به اشتباه تهیه شود , در موافقت طومار هایی که بعداً عواقب کلیدی حقوقی پیرو خواهد داشت . طلاق توافقی عدم تفکیک ضابطه و عواقب آن قطعاً مشکلات دیگری تولید می نماید و برای دوری از حضور نماینده قانونی .

4 - نیازی به حضور و تنش زوجین نیست و از اختلافات احتمالی زن و شوهر در جلسات آنان پرهیز می شود .

5 - حضور وكیل طلاق توافقی با رضایت متقابل برای طلاق بازدارنده از بازه زمان رسیدگی می شود .

7 . گرچه حضور وكیل نیازمند هزینه و حق الوكاله است , البته از مخارج غیر واجب پرهیز می شود .

 

هزینه طلاق توافقی بدون وکیل

مخارج طلاق با رضایت متقابل معمولاً مواقعی از قبیل هزینه تشکیل دادخواست , هزینه مشورت کردن خانواده در دادگاه , هزینه تست بارداری , هزینه طلاق محضری و هزینه یا این که حق الوکاله را دربرگیرنده می شود . با دقت به این‌که طلاق توافق شده‌است , در صورت طرح دعوی , هزینه دادگاه میان دو طرف تقسیم می شود .

 

بعد از ارائه دادخواست و انتخاب شعبه دادگاه و با دقت به این که داوری از طلاق توافقی حذف و با مشورت کردن خانواده جایگزین شد , واحد دادگاه همینطور از زوجین که در شهرهای متفاوت می باشند هزینه شهریه مشورت کردن اخذ می نماید . و گروه خانواده مختلف است , طلاق توافقی که ما کاملا در مقاله بها طلاق با رضایت متقابل توضیح دادیم .

 

طلاق توافقی قابل رجوع است؟

برای جواب بدین س ofال که طلاق با رضایت متقابل چه زمان است , بایستی خاطرنشان کرد که اکنون در بیشتر شعب طلاق توافقی دادگاه های خانواده در تهران فرایند و زمان انجام فرایند , از جمله طرح پرونده قضایی در دفتر ها دادستانی , طی می شود . , انتخاب در یک شاخه و یک رگ , به جهت شاخه بروید . و صادر شدن سند عدم بضاعت در مصالحه است , این زمان به نفع نماینده قانونی طلاق توافقی کمتر از یک ماه ارتفاع می‌کشد و در حالتی که طلاق توافقی فارغ از نماینده قانونی باشد , این زمان فی مابین 3 تا 4 ماه زمان خواهد برد .

 

این زمان طلاق توافقی ممکن است در شهرهای متعدد مرزوبوم گوناگون باشد . با دقت به‌این مورد , می بایست اعلام‌کرد كه انجام بعضی پروسه در بعضا از بخشها كمتر از تعدادی هفته ارتفاع می كشد و خوبتر است در جواب به زمان زمان انجام توافقات , در اسرع وقت گفته شود .

 

طلاق توافقی چ مدت طول میکشد ؟

 

طلاق توافقی حداکثر زمان مشورت 45 روز از مورخ تشکیل پرونده طلاق ( دادخواست ) است و بعد از اخذ لحاظ کارشناسی راس مشورت کردن خانواده به دادگاه , طلاق توافقی در صورت عدم نیاز به دکتر معالج رسمی یا این که آزمایشگاه بارداری , دادگاه صادر می نماید سند عدم سازگاری در هفته .

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن