در بیانیه رسمی مزدا که در اختیار اتوکار قرار گرفته آمده: با بررسی های مختلف به این نتیجه رسیدیم که این کار در حال حاضر می تواند بهترین راهکار برای رسیدن به استانداردهای اتحادیه اروپا باشد. هنوز به طور رسمی اعلام نشده که قوای محرکه این ماشین چه خواهد بود اما بعید است که موتور ۱۸۰۰ سی سی پریوس استاندارد بر این مدل سوار شود. با یه کلیک میتونی هر نوع ماشینی رو چه صفر کیلومتر چه صد هزار کیلومتر از بزرگترین نمایشگاه خودرو آنلاین در کشور کارشناسی شده و با شرایط ویژه بخری! همچنین شیفترهای تعویض دنده در پشت فرمان لذت رانندگی با سراتو را دوچندان میکنند. مدل دنده اتومات ياريس سدان هماكنون با خودروي سراتو دنده معمولي محصول شركت كياموتور از لحاظ قيمتي در يك محدوده قرار دارند، با اين تفاوت كه سراتو از موتور 2000 سيسي بهره ميبرد كه به واسطه آن ميتواند 143 اسب بخار قدرت توليد كند اما ياريس سدان داراي موتور 1300 سيسي است كه توانايي توليد 84 اسب بخار قدرت را دارد. همچنین فولکس واگن در مدلهای پولو و تیراک در ردههای چهارم و پنجم پر فروشترین خودروها طی ماه جولای قرار گرفتهاند. ياريس سدان كه سال گذشته به صورت هاچبك وارد بازار كشور شد در همان ابتدا توانست به دليل مصرف كم سوخت طرفداران بسياري را جلب كند كه اين امر موجب شد چند ماه بعد مدل صندوقدار آن نيز به بازار داخلي راه يابد.

البته در مدل وارداتی و مونتاژ شده این اتومبیل در ایران فاقد روکشهای چرم صندلیها است و این امر به ساده و معمولی بودن داخل کابین افزوده است. این عده معمولا با مشکلات و دردسر های خرید یک خودرو کارکرده کنار می آیند و قدیمی بودن ظاهر و نبود بسیاری از آپشن های رفاهی روز نیز برای آنها، اهمیتی ندارد. در ادامه با ما همراه باشید تا به مقایسه رنو ساندرو و تویوتا یاریس، دو خودروی تقریبا قدیمی بازار در کلاس B بپردازیم. حجم موتور هر دو خودرو یکسان است؛ اما سرعت و شتاب بهتر را باید در سراتو جستوجو کرد. اما نگاهي به ميزان مصرف سوخت اين دو خودرو نشاندهنده بهينه بودن ياريس سدان است بهطوري كه اين خودرو در هر صد كيلومتر 5/6 ليتر بنزين ميسوزاند در حاليكه سراتو براي طي كردن اين مسافت نيازمند 8/7 ليتر سوخت است.اما از لحاظ تجهيزات ايمني نيز اين دو خودرو به دليل داشتن ترمز ABS (ضدقفل) و ايربگ كيسه هوا در رده خودروهاي ايمن قرار دارند اما كياسراتو به ترمز ضدقفل دو گانه به همراه ترمز ديسكي خنكشونده نيز مجهز است.

از مهمترین برتریهای کرولا میتوان به قابل اطمینان بودن این خودرو اشاره کرد. رینگهای جذاب 18 اینچی هم نشان از خاص بودن هاچبک جدید تویوتا دارد. صحبت از اعتبار و قدمت برند که میشود، نام و نشان کرهایها در مقابل برندی با سابقه همچون تویوتا رنگ میبازد. نسل جدید کیا سراتو که در بازار امریکا با نام (فورته) شناخته میشود، در سال ۲۰۱۳ به عنوان سومین نسل کیا سراتو معرفی شد تا با ظاهری به مراتب زیباتر از قبل، برای رقبا خط و نشان بکشد. تویوتا یاریس هاچبک 2015 به نقل از مجله تخت گاز تویوتا یاریس به عنوان یکی از کم مصرف ترین و ارزان ترین هاچ بک های تویوتا شناخته می شود. این خودرو در نوع سفارشی هم تولید می شود که از جمله تجهیزات نوع سفارشی می توان به سنسور عقب، کروز کنترل، سیستم تهویه مطبوع خودکار و بال عقب لبهدار اشاره کرد. اما در این میان، کرولا از نبود مواردی همچون چراغهای LED جلو و عقب رنج میبرد. میبرد و حتی از تنظیم برقی صندلی ها و ایربگ های جانبی و پرده ای نیز در این هاچ بک کوچک خبری نیست.

سراتو جدید از یک پیشرانه ۴سیلندر ۲لیتری بهره میبرد که قادر است ۱۶۱ اسب بخار قدرت تولید کند. کرولاهای واردشده به کشور از پیشرانه ۴سیلندر ۲لیتری برخوردارند که قادر است ۱۴۳ اسببخار قدرت و ۱۸۷ نیوتنمتر گشتاور تولید کند. از مهمترین سامانههای ایمنی و حرکتی دراین خودرو، میتوان به کنترل پایداری الکترونیکی و مدیریت پایداری VSM اشاره کرد، که هندلینگ و چسبندگی فوقالعادهای را برای سراتو به ارمغان آوردهاند و باعث میشوند تا اعتماد به نفس راننده هنگام مانورهای ناگهانی و تعویض خطوط بالا برود. نمای ظاهری کرولا جدید مخلوطی از خطوط تیز و نرم است که ترکیبی چشمنواز را رقم زده است. خطوط هماهنگ بدنه، از مهمترین ویژگیهای ظاهری سراتو جدید به شمار میآیند. خطوط روی جلوپنجره به داخل کاسه چراغها نیز منتقل شده و با وجود گلگیرها و سپرهای ورم کرده، ابعاد کرولا بزرگتر از قبل شده است. پیشنهاد میکنیم مطلب مقایسه کیا پیکانتو با میتسوبیشی میراژ و هیوندای i10 را هم مطالعه کنید. کیا سراتو جدید نیز از این قاعده مستثنی نیست و با نگاهی گذرا به بدنه آن، به جذابیتهای ظاهریش که کم هم نیستند، پی خواهید برد.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد تویوتا یاریس دیوار رشت لطفا به بازدید از وب سایت ما.